וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל הרדאר: אוהבים את טטיאנה, מפנקים את גאולה

וואלה ברנז'ה

20.11.2016 / 11:29

טטיאנה הופמן, שנפטרה השבוע במפתיע בגיל 69 מדום לב, התברגה במקום השני במדד השיח על עיתונאים של וואלה ברנז'ה. הופמן איננה היחידה בדירוג הנוכחי עם ריבוי שיח חיובי סביבה, בשבוע שמסתמן כאחד הטובים לעיתונאי ישראל

גאולה אבן מגיעה להעיד במשפט ליברמן, יוני 2013. נועם מושקוביץ
0% שיח שלילי. גאולה אבן-סער/נועם מושקוביץ

אז מה חושבים הגולשים על טטיאנה הופמן ז"ל, כתבת חדשות החוץ לשעבר של חדשות ערוץ 2? הופמן, שנפטרה השבוע במפתיע בגיל 69 מדום לב, התברגה במקום השני במדד השיח על עיתונאים של וואלה ברנז'ה ואפליקציית MAKAM REALTIME. המדד מדרג את היקף השיחות על עיתונאים השראל לפי כמות האזכורים שלהם ברשתות החברתיות, באתרי האינטרנט ובטוקבקים – ואת סנטימנט השיחה אודותיהם.

סנטימנט השיחה על הופמן, לראשונה במדור, חיובי בלבד: 56% מהשיח היה חיובי, 44% נייטרלי (בעיקר דיווחים על מותה) ו-0% שלילי. הגולשים שופעים מחמאות על כמה הייתה הופמן מקצועית ואהודה. מקבץ קטן מהתגובות ברשת: "דמות צבעונית ואישה מעוררת השראה", "אהבתי מאוד את ההגשה עדינת הנפש שלה", "הקול שלה יחסר", "אישה חכמה ומיוחדת", "עיתונאית כמו שעיתונאית צריכה להיות", "דעתנית, סקרנית ומקצועית", "דיווחה על אירועים מתוך ידע, רגישות ואהבה". 60% מהשיחות על הופמן התנהלו בטוויטר, 19% בכתבות וטוקבקים ו-18% בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לוסי אהריש צריכה להודות לבנצי גופשטיין

הופמן איננה היחידה בדירוג הנוכחי עם ריבוי שיח חיובי סביבה, בשבוע שמסתמן כאחד הטובים לעיתונאי ישראל לאחרונה מבחינת השיחה ברשת. למקום השלישי בדירוג הגיעה גאולה אבן-סער, שזכתה לשיחות רבות משתי סיבות: הראשונה היא הודעתה המפתיעה על עזיבת רשות השידור והצטרפות לתאגיד השידור הציבורי בעל העתיד המעורפל; והשניה היא לידת בתה החדשה, ביחד עם בעלה – השר לשעבר גדעון סער.

הגולשים אוהבים את אבן-סער והסנטימנט מפנק: 0% שיח שלילי, 25% חיובי ו-75% נייטרלי. "מתוקה, מוכשרת ודעתנית", "עיתונאית אדירה", "מגישה אינטילגנטית וחריפה", "שנונה ומקצועית" – זהו רק חלק מהתגובות המפרגנות שפרסמו גולשים השבוע. גולש נוסף חיבר בין שני האירועים החדשים בחייה וצייץ בטוויטר: "כל הכבוד לאבן, התאגיד עוד לא הוקם וכבר תקבל מהם חופשת לידה".

לצד המחמאות, גולשים רבים שוחחו על המשמעות של הצטרפותה של אבן-סער לתאגיד השידור על רקע נישואיה לסער, איש ליכוד בכיר שנמצא ב"פסק זמן" אך צפוי לחזור בסערה לחיים הפוליטיים בשנים הקרובות. בהקשר זה ציינו מספר גולשים כי מדובר ב"מעורבות פוליטית בתאגיד", כי זהו "מסר לנתניהו", כי מדובר ב"יריית הפתיחה בקמפיין של גדעון סער" וכי "כאשר סער יחזור לפוליטיקה יהיה ניגוד עניינים". אחד הגולשים פרשן כי "מבחינת ביבי, רעיית אויבו הגדול (סער) באה לרסק לו את השלטון. תאגיד לא יהיה מזה". וגולש נוסף סיכם: "גאולה אבן מצטרפת לתאגיד. הודעה על מועד סגירתו תפורסם בהמשך היום".

עוד בדירוג השבוע: לוסי אהריש, שהתברגה במקום השישי. על הבאזז סביבה צריכה אהריש להודות לאיש הימין הקיצוני בנצי גופשטיין, שבכנס לזכר מאיר כהנא הניף סמרטוט עם תמונתה ואמר: "כל הסמרטוטים שנמצאים בתקשורת, תתכוננו לעשות ספונג'ה".

הגולשים לא אהבו את ההתבטאות, בלשון המעטה, ורבים מהם קמו להגנתה. הסנטימנט חיובי במיוחד: 50% שיח חיובי, 45% נייטרלי ורק 5% שלילי. מקבץ דוגמאות: "לוסי היא סמל לדו קיום", "זה פשוט לא מגיע לה", "סמל הישראליזציה", "עיתונאית מבריקה", "לוסי אהריש הדליקה משואה והפאשיסט הגזען מת מקנאה", "אולי זה דווקא טוב שלוסי תעשה לנו ספונג'ה, שתנקה לנו את המיץ של הזבל שהם ארגון להב"ה ועוזריהם", "לוסי יותר ישראלית מגובשטיין, שכל כולו מופנה לשנאה תהומית את כל מה שלא מתאים לדרכו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully