וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לתביעה ייצוגית בסך 55 מיליון שקל נגד ערוץ 9

23.11.2016 / 19:00

הבקשה הוגשה על ידי עמותת תועלת לציבור, בייצוג עוה"ד ליאת וחן שטיין, בטענה שהערוץ וחברת ההפקה של התוכנית "פרובידה" גרמו לאנשים במצוקה להוציא סכומי כסף גבוהים: "9.90 שקלים לדקת שיחה רק כדי לשמוע את המתקשרת אומרת לצופה 'אני רואה בעתיד שלך שתקני דירה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקשה לתביעה ייצוגית בסך 55 מיליון שקל הוגשה היום (רביעי) לבית המשפט נגד ערוץ 9 וחברת ההפקות של התוכנית "פרובידה" בגין הטעיית צרכנים. הבקשה הוגשה על ידי עמותת תועלת לציבור, בייצוג עורכי הדין ליאת וחן שטיין, בטענה שהערוץ וחברת ההפקה גרמו לאנשים במצוקה להוציא סכומי כסף גבוהים על ידי כך שגרמו להם להאמין שבתוכנית "פרובידה" מתבצעים כישופים שיצילו אותם.

עו"ד ליאת שטיין אמרה לוואלה ברנז'ה כי "בתוכנית מפרסמים שהם מסירים כישופים ומטילים כישופי הגנה בפני כישופים אחרים, דברים שהחוק הישראלי אוסר בכלל. לגבות כספים מאנשים על משהו שנאסר בחוק – זה מרחיק לכת". התוכנית גובה 9.90 שקלים לדקת שיחה מהצופים וגם סכום של 2.3 שקל (לפני מע"מ) על כל שיחה. "זאת כדי לשמוע את המתקשרת אומרת 'כן אני רואה בעתיד שלך שאת הולכת לקנות דירה' וכל מיני חלומות-שווא שלאנשים במצוקה קל להאמין", לפי שטיין.

בבקשה לתביעה נכתב כי "התביעה הייצוגית בגין חיוב שלא כדין של הנתבעת את לקוחותיה, הטעייתם וגרימת חסרון כיס, לצד נזק שאינו ממוני, היות והנתבעת מתחזה - מתהדרת במצג השווא כביכול יכולה לבצע מעשי כישוף, לרבות גילוי עתידות וכדומה תמורת מיטב כספם של הלקוחות והצרכנים, על אף שכידוע אין להבטחות אלה כיסוי, ומעשים אלה של הנתבעת אף נאסרו על פי חוק העונשין".

עורכי הדין אומרים כי "הנתבעת מסתמכת על נקודת החולשה הידועה של המין האנושי, הרצון לדעת את העתיד ולשלוט במציאות, תוך שהיא מתחזה לעשות מעשי כישוף ומציגה בפניהם מצג שווא כביכול הדבר אפשרי, זאת על אף העובדה כי מעשיה אלה נאסרו בחוק פלילי של המדינה, וכן בתנאי הרשיון של הערוץ, הכל לצורך הוצאת כספים מכיסם של חברי הקבוצה לכיסה, באופן פסול".

עוד נכתב בבקשה כי "בשיחה שבוצעה למשל הובהרו עלויות השיחה על ידי משיבון קולי בעברית בלבד, על אף שצופי הערוץ הינם דוברי רוסית, וכל השידור נעשה ברוסית, בניגוד לכללים, הועברה השיחה למתקשרת בשם מלנדיה, ומשם התנהלו הדברים ברוסית". עורכי הדין טוענים כי "לאחר שתיקות ארוכות מצד מלנדיה, אשר נועדו למשוך את זמן ההתקשרות על מנת להעשיר את קופת הנתבעת, ניסתה התובעת לעורר שוב את השיחה, אך ננזפה על ידי המתקשרת - שהבהירה כי באם תפריע לה 'אנחנו פשוט לא נראה תשובה מדוייקת'".

בתגובה לבקשה לייצוגית השיב בית המשפט כי "יש פה תביעה ראויה לדיון". ערוץ 9 וחברת ההפקות יצטרכו להשיב תוך 60 יום כתב הגנה מטעמן לבית המשפט.

מערוץ 9 נמסר בתגובה: "הנושא אינו מוכר לנו, עד כה לא התקבלה בערוץ כל תביעה. אם וכאשר תתקבל כזאת, נגיב בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully