וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס פרימור יוענק לרינה מצליח על סיקור פרשת חטיפת ילדי תימן

27.11.2016 / 10:22

הפרס של הרשות השנייה יוענק גם לסיון כהן וצוות "עושות חשבון" מערוץ 10. אות הוקרה מיוחד יוענק למשפחתה של טטיאנה הופמן. אוה מדז'יבוז': "אנו רואים לנגד עינינו את חשיבותה של עיתונות מובילה שינוי ומתקנת עוולות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרס פרימור של הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו בסך 10 אלף שקל יוענק השנה לרינה מצליח מחדשות 2, על סיקור פרשת חטיפת ילדי תימן שהעלה את הפרשה מחדש לסדר היום הציבורי. בעקבות הסיקור, הממשלה אף הורתה לחשוף את הפרוטוקולים הנוגעים לפרשה.

למקום השני הגיעה סיון כהן מ"הכל כלול" בערוץ 10, שתקבל פרס בשווי 6,000 שקל על תחקיר "עוקץ הקשישים". כזכור, התכנית עברה מספר תהפוכות בחודשים האחרונים והתנהלה במשך תקופה ארוכה ללא עורך ראשי, עד למינוי של תום כספי. הפרס השלישי בסך 4,000 שקל יוענק ללינוי בר גפן וסיון קלינגבייל מתוכנית התחקירים של ערוץ 10"עושות חשבון" על התחקיר "הימורים בחסות המדינה". המערכת בחרה להעביר את הפרס לתחקירן אליאור מגרם.

הוחלט כי השנה יוענק אות הוקרה מיוחד לבני משפחתה של העיתונאית טטיאנה הופמן ז"ל, עורכת חדשות החוץ הוותיקה של חדשות ערוץ 2 שהלכה לעולמה לאחרונה.

הפרס מוקדש לזכרה של רחל פרימור ז"ל, לשעבר חברת מועצת הרשות השנייה, ומוענק מדי שנה לכתבות תחקיר בנושאים חברתיים ששודרו בגופי הטלוויזיה והרדיו הנמצאים תחת פיקוחה של הרשות: זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, ערוץ 10, חדשות 2, חדשות 10 ותחנות הרדיו האזוריות.

אוה מדז'יבוז' יו"ר הרשות השנייה, מסרה: "אנו רואים לנגד עינינו את חשיבותה של עיתונות ביקורתית שמובילה שינוי ומתקנת עוולות ורוצים להוקיר את העבודה המאומצת והקשה שמשקיעים העיתונאים והמערכות בתרומה ממשית לחברה הישראלית. באופן אישי אני מברכת על כך שכל הפרסים השנה הוענקו לעיתונאיות – כולן פעילות ומובילות בתחום החברתי".

אבי וייס מנכ"ל חדשות 2 בירך על זכיית רינה מצליח ואמר: "אנחנו גאים ושמחים. אין ספק שהסיקור ב"פגוש את העיתונות", ובכלל רצועות חדשות 2, את הפצע הפתוח של היעלמות ילדי תימן הוא אחד מהפרויקטים החשובים שלנו בשנים האחרונות. זוהי הוכחה לכך שעיתונות אמיצה מביאה לשינוי מציאות ולהישגים. רינה הצליחה בתוך חצי שנה של ליווי וטיפול עיתונאי ענייני מקצועני ומסור לכפות על קברניטי המדינה להורות על פתיחת ארכיון התיק וכל המסמכים הנוגעים בדבר לעיני הציבור ולהתחיל בבחינה אמתית של נסיבות היעלמותם. אנו שמחים שלא רק הצופים מבחינים בכך ושמים לב למאמץ העיתונאי הגדול בפרויקט זה אלא גם ועדת הפרס של הרשות השנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully