וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל הרדאר: צוללים קדימה

וואלה ברנז'ה

27.11.2016 / 11:34

מי שטיפס לראש הטבלה וכבש את המקום הראשון במדד השיח השבועי של וואלה ברנז'ה הוא עיתונאי חדשות 10 רביב דרוקר, שחשף את פרשת הצוללות. "הודות" לאלון קסטיאל - גבי גזית מזנק עם סנטימנט שלילי מהגולשים

רביב דרוקר. רונן פדידה, מערכת וואלה! NEWS
הגולשים חלוקים. רביב דרוקר/מערכת וואלה! NEWS, רונן פדידה

אמנם התקשורת עסקה בימים האחרונים כמעט אך ורק בשריפות ובהצתות ברחבי ישראל, אבל אף כתב שדיווח ממוקדי ההתרחשויות כנראה לא בלט מספיק כדי לעורר שיח משמעותי עליו ברשת: איש מכתבי השטח של ערוצי הטלוויזיה, הרדיו והעיתונים לא נכנס לעשיריה הפותחת במדד השיח השבועי של וואלה ברנז'ה ואפליקציית MAKAM REALTIME. המדד מדרג את היקף השיח על עיתונאי ישראל לפי כמות האזכורים שלהם ברשתות החברתיות, באתרי האינטרנט ובטוקבקים – ואת סנטימנט השיחה אודותיהם.

מי שטיפס לראש הטבלה וכבש את המקום הראשון הוא עיתונאי חדשות 10 רביב דרוקר, שחשף לפני שבוע וחצי את פרשת הצוללות. דרוקר, שפרסם לאורך השבוע האחרון עוד ועוד סיפורים ועקב מקרוב אחרי ההתפתחויות בפרשה, זכה לשיח ער ברשת כאשר הגולשים נחלקו ביניהם בסנטימנט: 27% היו בעדו, 25% נגדו והשאר (48%) נייטרלים.

בין המחמאות להן זכה: "רביב דרוקר, אל תרא ואל תחת", "כמעט העיתונאי היחיד שנשאר כאן", "פרס ישראל לדרוקר, מדהים איך שעיתונאי אחד עושה את מה ששלטון החוק אמור לעשות". ואילו מתנגדיו כעסו על המשך ההתעסקות שלו בפרשת הצוללות על רקע ההצתות ברחבי הארץ: "המדינה בוערת, עשרות אלפים מפונים מבתיהם אבל רביב דרוקר מתעקש עכשיו להביא עוד ציטוט ממקורב של מקורב לעסקת הצוללות. אובססיבי?". וסיכם זאת גולש בטוויטר: "המרוויח הגדול מפרשת ההצתות: בנימין נתניהו. המפסיד הגדול: רביב דרוקר, שסקופ חייו נדחק לשולי הכותרות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

"גזית בטח יאשים גם את קורבנות השריפה בהצתה"

במקום השלישי בדירוג השבועי התמקם גבי גזית, שדרן 103fm. גזית, שהתבטא בתוכניתו בפרשת אלון קסטיאל, עורר את חמתן של מאות גולשות כשאמר בשידור כי "חלק מהבנות של קסטיאל תרמו לסיטואציה את חלקן", וכי "הגיע הזמן שנשים ייקחו על עצמן אחריות ולא ייסעו במונית לזירת הפשע". בתגובה זכה למתקפת רשת כעוסה. בין התגובות: "אתה אמיתי? למה אתה יכול לשבת בבר ולשתות ואני לא?"; "פרובוקטור בשקל"; "גזית בטח יאשים גם את קורבנות השריפה בהצתה"; "שלא תעזו להאשים אותנו"; "אם הדבר היה קורה לבתך, היית מעז להאשים את הקורבן? תגובתך רעה, אטומה ובורה".

בין המעטים שיצאו להגנתו של גזית, כתבו גולשים כי "הן שותות, מה הן חשבו – שהוא ישחק איתן קלאס?"; "גזית לא מנקה מאשמה את הגברים. הוא אומר – תיזהרי! והוא צודק". בסיכומו של דבר מרבית הסנטימנט הוא נגד גזית: 63% שיח שלילי, 22% נייטרלי ורק 15% חיובי.

ובאותו עניין: העיתונאית העצמאית שרון שפורר, חושפת פרשת קסטיאל, התברגה במקום 7 בדירוג השבועי שלנו. שפורר, שפרסמה ראשונה את הסיפור באתר "המקום הכי חם בגיהנום", זוכה לפרגון מהגולשים עם מחמאות כמו "עיתונאית אמיצה" ו"היא ההוכחה לכוחה של עיתונות עצמאית". הסנטימנט בהתאם: 45% חיובי, 0% שלילי והיתר נייטרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully