וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סג"ל VS דרוקר, סיבוב נוסף: "ניסה להפליל את עופר וינטר"

4.12.2016 / 13:02

הבוקר נחשפה בתוכניתו של אראל סג"ל בגל"צ תקרית שבה, לפי הנטען, נעשה ניסיון מצד רביב דרוקר להפליל את וינטר ב-2012 כשפיקד על החטיבה הצפונית באוגדת עזה. חדשות 10: "תפקידם של תחקירנים אינו 'להפיל מרואיינים' אלא להביא מן השטח ראיות"

חצויה רביב דרוקר אראל סגל. נדב כהן יונתן, רונן פדידה, מערכת וואלה! NEWS
דרוקר וסג"ל/מערכת וואלה! NEWS, נדב כהן יונתן, רונן פדידה
לטענת סבוראי, התחקירן אמר לוינטר - "דרוקר הבין שסוכם המינוי שלך כמח"ט גבעתי והחלטנו שלא תהיה מחט גבעתי"

סג"ל נגד דרוקר, חלק ב': הבוקר נחשפה בתוכניתו של אראל סג"ל בגל"צ (גילוי נאות: עורך המדור מגיש בתוכנית ד.ו) תקרית שבה, לפי הנטען, נעשה ניסיון מצד רביב דרוקר להפליל קצין בכיר בצה"ל. את התקרית חשף עו"ד עודד סבוראי, מקורבו של ראש מטה פיקוד מרכז תא"ל עופר וינטר ומי שייצג אותו בעבר, שטען כי הפרשן הפוליטי הבכיר של ערוץ 10 שלח תחקירן מצויד במכשירי הקלטה לפגישה עם וינטר, במטרה לקשור אותו לתקרית שבה לכאורה נורה ילד פלסטיני במהלך לחימה. אלא שהתקרית, לטענת סבוראי, לא התרחשה, והתחקירן שנחשף הודה כי פעל בשליחות דרוקר.

האירוע התרחש ב-2012 כשוינטר פיקד על החטיבה הצפונית באוגדת עזה וקיבל טלפון מאדם שהזדהה כחייל משוחרר שלחם תחת פיקודו. החייל המשוחרר סיפר כי לקח חלק בפעילות מבצעית ובשל האירוע מצפונו מייסר אותו, טען כי הוא נזקק לסיוע נפשי וביקש להיפגש עמו. הצעיר עורר את חשדם של אנשי לשכתו של תא"ל וינטר ולכן התבקש להפקיד את הסלולרי שלו בכניסה. בפגישה סיפר התחקירן כי וינטר הורה לו לירות בילד פלסטיני חף מפשע. "הוא טען שהם הרגו ילד שלא במכוון, שעופר אמר לו לירות בילד. אני הבנתי מעופר שלא היה סיפור כזה בחיים. החייל המשוחרר באמת לחם עם עופר באחת הגזרות, אבל הכניס את האירוע הפיקטיבי עם הילד, ועופר לא ידע על מה הוא מדבר", דברי סבוראי.

בשלב מסוים התחקירן נשאל האם הוא נושא עליו מכשירי הקלטה, לאחר שבתחילה הכחיש הוא גילה כי הגיע בשליחות דרוקר ואכן נושא עליו שני מכשירי הקלטה. לטענת סבוראי, התחקירן אף הודה כי מדובר בניסיון לפגוע בוינטר. לטענתו, התחקירן אמר לוינטר - "דרוקר הבין שסוכם המינוי שלך כמח"ט גבעתי והחלטנו שלא תהיה מחט גבעתי".

סבוראי הוסיף כי "הניסיון להפיל בפח קצין, ככל הנראה מסיבות פוליטיות, פוגע בצבא, פוגע בקצינים והוא מסוכן. זה פשוט מסוכן לביטחון המדינה. לטענת סבוראי, התחקירן אף הודה כי מדובר בניסיון לפגוע בוינטר". לפי סבוראי שקצין עתיר זכויות שנבחן בקרב וגילה אומץ לב יוצא דופן עבור כולנו, נאלץ להתמודד עם מסע דה-לגיטימציה מאורגן ומכוון בעל גוון של רדיפה פוליטית".

חדשות 10: "'המקור' נוהגת לפי כל כללי האתיקה והחוק"

דרוקר: "בדקנו את העדות עם חבר של אותו חייל לשעבר שאישר אותה. בסופו של דבר, לא המשכנו עם התחקיר רק מכיוון שהחייל התחרט ולא רצה לחשוף את עצמו בתקשורת"

עיתוי חשיפת התקרית רק כיום - ארבע שנים לאחר שהתרחשה – אינו מקרי: סבוראי טוען כי בקרוב אמור להתפרסם תחקיר של דרוקר הנוגע לתפקודו של תא"ל וינטר בפרשיית המג"ד לירן חג'בי. "מסע הרדיפה נגד תא"ל וינטר נמשך, מתוכנן תחקיר של 'המקור' שממחזר סיפורים שנסגרו ע"י מצ"ח ושלגביהם הרמטכ"ל הקודם סיכם שלא נפלל רבב בהתנהלותו של וינטר. רביב דרוקר נראה כמי שמחפש את ראשו של תא"ל וינטר, והציבור צריך להבין מי עומד מאחורי הרדיפה", אמר סבוראי.

ואולם, בצל החשיפה הבעייתית, דרוקר זכה לשבחים בסוף השבוע האחרון מ"הגרידאן". בכתבה שהקדיש העיתון הבריטי לעיתונאי ערוץ 10 ובעיקר למתקפות הפומביות נגדו מצד ראש הממשלה, בנימין נתניהו. דרוקר אמר ל"גרדיאן" כי "התרגלתי לזה, לדעתי הוא כבר פירסם חמישה או שישה פוסטים נגדי". לדבריו, נתניהו גם מתלונן עליו בשיחות טלפון עם גורמים שונים בערוץ: "הוא מתקשר לכולם. לבעלי מניות, מנהלים עורכים, אפילו כתבים. בעבר, סיפר דרוקר, כי נהנה מיחסים טובים עם נתניהו, ויריביו הפוליטיים אף האשימו אותו בקירבה מוגזמת: "זה הגיע למצב שבו כאשר פירסמתי סיפורים על ראשי הממשלה לשעבר, אריאל שרון ואהוד אולמרט, היו אומרים שאני הכתב הידידותי ביותר כלפי נתניהו".

בתגובה מסרו חדשות 10 לגל"צ: "התוכנית 'המקור' נוהגת לפי כל כללי האתיקה והחוק, ומשתמשת לעתים – כפי שמשתמשת כל מערכת עיתונאית במצלמות ואמצעי הקלטה – כדי לתעד. תפקידם של מקורות או תחקירנים אינו "להפיל מרואיינים" אלא להביא מן השטח ראיות שיפריכו או יאששו טענות שנבדקות. החומר שנאסף נבדק לעומק, ורק אם המערכת משוכנעת באמיתותו הדברים משודרים".

דרוקר לא הגיב לגל"צ ואולם העלה פוסט לפייסבוק שבו כתב: "לפני מספר שנים הגיע למערכת 'המקור' חייל לשעבר עם טענות חמורות על ירי לא מוצדק שביצע תא"ל עופר וינטר, שייתכן והרג ילד פלסטיני ללא שום סיבה. בדקנו את העדות עם חבר של אותו חייל לשעבר שאישר אותה. החייל לשעבר ביקש להתעמת עם המח"ט ולהקליט את השיחה וכך נעשה. בסופו של דבר, לא המשכנו עם התחקיר רק מכיוון שאותו חייל לשעבר התחרט ולא רצה לחשוף את עצמו בתקשורת.
בקרוב תשדר המקור תחקיר על מה שקרה בגדוד "צבר" של גבעתי לרבות ההתנהגות המקוממת והמביכה של המח"ט וינטר עליה נחקר גם במצ"ח. למרבה הצער, הקצין וינטר בחר במקום להתמודד עם השאלות שהועברו אליו לפני שבועות ארוכים לנסות ולפגוע בתחקיר עוד טרם פרסומו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

קרא: "אנחנו ב'המקור' מפרסמים תחקיר רק אחרי שהוא שלם ובדוק"

ברוך קרא: "שלטון מתחלף ועיתונאים חוקרים נשארים כדי להמשיך ולחקור גם שלטון אחר. אנחנו נשארים עקביים עם הדרך שלנו - מי שמשנה תפיסת עולם עיתונאיות זה אלה שצמודים לפטרונים פוליטיים"

ברוך קרא אמר לוואלה ברנז'ה כי "היה פה תחקיר עיתונאי למופת שרק מוכיח שאנחנו ב'המקור' מפרסמים תחקיר רק אחרי שהוא שלם, מבוסס ובדוק. כשמגיע מידע כזה אל המערכת לא רק שאנחנו יכולים ללכת ולבדוק אותו, אלא אנחנו מחוייבים ללכת ולבדוק אותו -ובוודאי שאנחנו מחוייבים לאסוף ראיות שיחזקו או יפריכו את הטענה שאנחנו שומעים וברור שאנחנו צריכים במסגרת העבודה הזאת גם להקליט, על אחת כמה וכמה כאשר מי שמספר לך את הסיפור נמצא במרכזו, במקרה הזה - הפקוד של וינטר".

הוא הוסיף כי "חבל שבמסגרת הניסיון המגוחך לתקוף את תוכנית 'המקור' ממשיכים לקרוא לפקוד הזה תחקירן - ולא שיש פסול לשלוח תחקירנים למשימות עיתונאיות - רק שבמקרה הזה מדובר בפקוד ובמישהו שלטענתו נכח באירוע. כל עוד שהמידע החמור לא התבסס בוודאי שהמערכת לא מצאה לנכון לשדר".

לסיכום אמר קרא כי "אפשר להבחין בחבורה של עיתונאים שאופן עקבי ללא קשר לעבודות מנסים לנהל מלחמה נגד עיתונות חוקרת, בעיקר עיתונות שחוקרת מעשים של השלטון הנוכחי. חבל כי שלטון מתחלף ועיתונאים חוקרים נשארים כדי להמשיך ולחקור גם שלטון אחר. אנחנו נשארים עקביים עם הדרך שלנו - מי שמשנה תפיסת עולם עיתונאיות זה אלה שצמודים לא לערכים עיתונאים אלא לפטרונים פוליטיים".

חבר מערכת "המקור" איתי רום פרסם פוסט בפייסבוק ובו כתב: "'עיתונאים' שאין להם בעיה להשמיץ קולגות בלי לבדוק כלום רק כי זה מתאים להם פוליטית, מזועזעים מעיתונאים ישרי דרך שממש טורחים לבדוק מידע ואם צריך גונזים אותו למרות שאינם מזדהים פוליטית עם מושא הבדיקה. אלוהים, אתם הפח שבפחים".

נתניהו פרסם פוסט בפייסבוק ובו טען כי "אזרחי ישראל הבינו כבר מזמן שערוץ 10 חבר לתאגיד ההכפשות של נוני מוזס, רביב דרוקר ושות'. מדי ערב משדר ערוץ 10 שידורי תעמולה שקרית נגדי ונגד בני משפחתי במטרה להפיל ראש ממשלה מכהן של הליכוד".

ראש הממשלה הוסיף כי "כנראה שערוץ 10 ורביב דרוקר לא מסתפקים בכך. העיתונאי אראל סג"ל פירסם היום שהם גם ניסו לרקום עלילה שקרית נגד תא"ל עופר וינטר, כדי לסכל את מינויו כמח"ט גבעתי. אם זה יוכח כנכון, זה פשוט מזעזע".

עוד כתב כי "באשר לערוץ 10 – מדובר בערוץ בעל עמדות שמאל רדיקליות לכל דבר ועניין, לכן לא פלא שהרייטינג שלו כל כך נמוך. משעשע בכל פעם לשמוע את אנשי הערוץ מדברים על נושאים חברתיים, בשעה שהבעלים שלהם נהנו מהטבות של מאות מיליוני שקלים על חשבון אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully