וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיוויון מגדרי בהשמעות? הממשלה דחתה את התיקון לחוק

4.12.2016 / 14:59

על פי ההחלטה שנדחתה הרשות תחוייב לאסוף ולפרסם נתוני השמעה מגדריים. יוזם ההצעה הוא ח"כ יעקב פרי וחתומים עליה חברי הכנסת יעל גרמן, תמר זנדברג, קסניה סבטלובה, ענת ברקו ועוד

הסחת דעת בזמן נהיגה. ShutterStock
הסחת דעת בזמן נהיגה/ShutterStock

הממשלה דחתה היום (ראשון) את התיקון לחוק הרשות השנייה, לשוויון מגדרי בהשמעת מוזיקה ישראלית ברדיו, על פיה הרשות תחוייב לאסוף ולפרסם נתוני השמעה מגדריים. יוזם ההצעה הוא ח"כ יעקב פרי וחתומים עליה חברי הכנסת יעל גרמן, תמר זנדברג, קסניה סבטלובה, ענת ברקו ועוד.

בתוך כך, בשבוע שעבר נשלח מכתב למשרד התקשורת מהתאחדות תחנות הרדיו האזורי ומנהלי התחנות האזוריות - המתנגדים להצעת חוק הרשות השנייה. זאת בטענה כי היא פוגעת בחופש הביטוי ובשיקול דעתם של אמצעי התקשורת.

במכתב נטען כי "התאחדות תחנות הרדיו ומנהלי התחנות תומכים ומאמינים בשיוויון מגדרי, וסבורים כי נכון וראוי להגן ולקדם ערך זה. יחד עם זאת, אני בדעה כי הצעת החוק הנדונה אינה פתרון נכון, שכן יש בה משום פגיעה בערכים חשובים לא פחות, כדוגמת חופש הביטוי, חופש הקניין הפרטי ושמירת עצמאותם ושיקול דעתם של אמצעי התקשורת הפרטיים בכל הקשור לתכנים המשודרים על ידם. מטעם זה אנו מתנגדים להצעת החוק".

יו"ר התאחדות תחנות הרדיו האזורי, דוד בן-בסט, טוען כי הצעת החוק מבקשת להכפיף את שיקול דעתם של העורכים המוזיקליים ואת חופש הבחירה של תחנות הרדיו לשיקולים חברתיים ציבוריים, שמקומם - אם בכלל - בשידור הציבורי ולא בשידור הפרטי. "דווקא השידור הציבורי הוא האכסניה לפתרון ליקויים וכשלים חברתיים, וליצירת העדפה מתקנת או קידומם של אינטרסים חברתיים, שאינם ביסוד פעילותן של תחנות מסחריות המתקיימות מפרסומות ואינן נהנות ממימון ציבורי", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully