נושאים חמים

תחקיר "המקור" שוב על המוקד: חג'בי נגד דרוקר

לטענת חג'בי, "המקור" סירבו לבקשה להגיב באולפן לטענות בתחקיר. בא כוחו של חג'בי לוואלה ברנז'ה "בכתבה שנמשכת 40 דקות - תגובה באורך 60 שניות זה בדיחה". ערוץ 10: "ברגע האחרון, נזכר לפתע מר חג'בי שברצונו להגיב"

המקור (צילום מסך)
"המקור" (צילום מסך)

תחקיר "המקור" שישודר הערב (שלישי) ממשיך לעורר הדים כשעל המוקד הפעם - מתן זמן תגובה הולם לטענות נגד לירן חג'בי, לשעבר מפקד גדוד צבר. לטענת באי כוחו של חג'בי, במערכת "המקור" בערוץ 10 סירבו לבקשתם להתארח באולפן לאחר שידור התחקיר ולהגיב עליו באופן ראוי. ואולם במערכת תוכנית התחקירים טוענים בתוקף כי הם רדפו במשך שבועות אחרי חג'בי על מנת לקבל ממנו תגובה - והוא נזכר ברגע האחרון.

עו"ד דרור ארד-אילון אמר לוואלה ברנז'ה כי "הם הסכימו רק שנשלח תגובה בת 60 שניות מצולמת או בטקסט אבל בכתבה שנמשכת 40 דקות - 60 שניות זה בדיחה. אין לנו רצון ליצור עימות עם עורכי התוכנית אבל אנחנו רוצים להגיב לטענות בצורה מסודרת, באולפן אחרי שנראה אותם. כשאתה לא יודע מה בדיוק הטענות ואיך הן מוצגות, ואתה מגיב - זה כמובן פוגע בך. חובת כלי התקשורת זה להיות הוגן ולאפשר לי לראות מה אומרים, איך אומרים ולאפשר לי להגיב". מנגד, בתוכנית מציינים כי בשנים האחרונות הם כלל לא נוהגים לראיין באולפן לאחר שידור התחקיר.

עוד אמר ארד-אילון כי "מאשימים אותו שם בדברים מאוד פוגעים וקשים ובמקום לשמוע תגובה עניינית, הם רצו לקבל סינק של 60 שניות ולהרגיש שיצאו ידי חובה. אז ערוץ 10 ו'המקור' לא יצאו ידי חובה כי הם מנעו תגובה הולמת ממי שנפגע מהפרסום". הוא הוסיף כי "כל הטענות בתחקיר נבדקו בצורה מעמיקה על ידי מצ"ח ורשויות הצבא ונמצאו לא נכונות, פרט לפרשת מאי פטאל שעליה הוא הועמד לדין והודה - והיא הסתיימה בהסדר טיעון. את כל זה יכול למסור מי שטיפל בזה בשעתו, עו"ד אל"מ במיל' אשר הלפרין שהיה הסנגור הצבאי הראשי. הוא ייצג את חג'בי בהליכים הצבאיים ורצינו שהוא יהיה נוכח באולפן וישיב לטענות".

לסיכום אמר "מאחר שהעובדה שהמתלוננת התראיינה בהרחבה התבררה רק אתמול בפרומואים - רק אז יכלנו לפנות. לצערנו הם אמרו שבלו"ז הזה הם לא יכולים להיעתר. אני לא חושב שיש בעיה של לו"ז. היה מספיק זמן ליצור חלון זמן כדי להתראיין וההגינות העיתונאית יותר חשובה מלו"ז". בנוסף, באי כוחו של חג'בי אף פנו לרשות השנייה בבקשה שיתערבו למענם בנושא - ואולם, לאחר בדיקה מול ערוץ 10 הרשות בחרה שלא להתערב.

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "מערכת 'המקור' הפנתה לפני כבר למעלה מחודש שאילתא מפורטת ללירן חג'בי ובה שורה של שאלות. מטעמיו בחר חג'בי שלא להגיב לפניית "המקור", וסירב לכמה וכמה פניות והצעות להתראיין. ברגע האחרון, לאחר שהתחקיר כבר היה מוכן לשידור, נזכר לפתע מר חג'בי שברצונו להגיב. מערכת "המקור" הציעה לו להגיב בכתב או בתגובה מצולמת בפרק התגובות אך חג'בי סירב והעביר תגובה לא עניינית שבה תוכלו לצפות הערב בתחקיר. אם מר חג'בי ירצה להגיב באחת התוכניות הקרובות נשמח להשמיע את דבריו".