וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה סיכמה: דמי ההפצה של 2 ו-10 יופחתו; רשיון 9 ו-24 יוארך

8.12.2016 / 9:00

אמש הושגו הסכמות בוועדת הכלכלה שיאפשרו את הפרטת "עידן פלוס" והגברת התחרות בטלוויזיה הרב-ערוצית. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל: "עשינו הכל כדי שמערך 'עידן פלוס' יצא לדרך כמתחרה אמיתי בהוט ויס"

ח"כ איתן כבל, ועדת הכלכלה. 13 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
יו"ר ועדת הכלכלה, איתן כבל/נועם מושקוביץ

עוד צעד בדרך להפרטת מערך "עידן פלוס": אמש (רביעי) הושגו הסכמות בוועדת הכלכלה שיאפשרו את הפרטת עידן פלוס והגברת התחרות בטלוויזיה הרב ערוצית. חברי הכנסת סיכמו כי דמי ההפצה שישלמו ערוצים 2 ו-10 יופחתו והערוצים הייעודיים יופצו בחינם למשך שנה וחצי – כאשר המדינה תישא בהפרש העלויות עד להפרטה. היו"ר איתן כבל אמר בדיון כי "עשינו הכל כדי שמערך עידן פלוס יצא לדרך כמתחרה אמיתי בהוט ויס".

הוועדה דנה בפרק התקשורת בחוק ההסדרים, ובתום ישיבה לילית הושגו הסכמות הסוללות את הדרך לאישור הרפורמה - ביניהן, הטיפול בזכויות היוצרים, להעברת שידורי עידן פלוס באינטרנט, ודמי ההפצה שישלמו רשת, קשת וערוץ 10. זאת כאשר בדיון בשבוע שעבר אושרו הסעיפים באשר להשקעה בהפקות המקור, שמירה על זכויות יוצרים, קביעת אמות מידה למכרז על המערך ועוד. באשר להפצה באינטרנט נקבע כי אם הגוף המשרד לא יוכל להשיג מבעל הזכויות אישור להפיצו באינטרנט הוא יוכל לספק תוכן חלופי.

בנוסף, הוועדה אישרה באופן עקרוני את המתווה של היו"ר איתן כבל, לפיו הערוצים המסחריים, 2 ו-10, ייהנו מהפחתת דמי ההפצה למיליון שקלים וחצי עד שהמפעיל החדש יעלה ערוץ נוסף שימומן מפרסומות, ואז יהיו פטורים מתשלום דמי הפצה. עוד אושרה הצעתו של ח"כ דוד ביטן, לתת הגנת ינוקה לערוצים הייעודיים (9, 20, 24 והלא טי.וי), ולפטור אותם מתשלום דמי הפצה למשך שנה וחצי. לאחר מכן ישלמו הערוצים הייעודיים דמי הפצה מלאים שצפויים לעמוד על כ-1.8 מיליון שקל בשנה.

הוועדה גם אישרה את הצעתו של ח"כ רוברט אילטוב, לאפשר הארכת רישיון לערוצים 9 ו-24 עד ל-31 בדצמבר 2018. אילטוב טעו כי ההצעה נועדה למנוע סגירתם עוד לפני שמתקבלת החלטה באשר להמלצות ועדת פילבר. הסיכומים יובאו לאישור הוועדה כבר בתחילת השבוע הבא.

3 ערוצים נוספים ימומנו מפרסומות - השאר מדמי מנוי

בשבוע שעבר הוחלט באשר להשקעה בהפקות המקור כי הגוף שיזכה במכרז להפעלת המערך יבצע את ההשקעה באופן מדורג. לפי ההצעה, הגוף יחויב להתחיל להשקיע בהפקות כשיגיע להכנסות של 5% מהשוק או 200 מיליון שקל, ואז יידרש להשקיע 4.5% מהכנסותיו בהפקות מקומיות קנויות. כשהכנסותיו הגיעו ל-7.5% מההכנסות בשוק או ל-300 מיליון שקל הוא יחויב להשקיע 6% מהכנסותיו בהפקות מקומיות, ולאחר שהכנסותיו יגיעו ל-10% מהשוק או 400 מיליון שקלים הוא יחויב להשקיע עד 12% מהכנסותיו בהפקות מקומיות ולא פחות מ-8%. באשר לזכויות היוצרים והפצת שידורים על האינטרנט, הוסכם כי ההפצה על גבי האינטרנט תעשה באופן שהיוצרים לא ייפגעו מכך.

כמו כן, כבל דרש כי הגופים יבחנו גם בהתאם להצעתם להפחתת דמי ההפצה שיגבו מהערוצים ובהתאם להיקף שיציעו להשקעה בהפקות מקומיות. בנוסף, מספר הערוצים הנוספים שימומנו באמצעות פרסומות לא יעלה על 3, שאר הערוצים הנוספים ימומנו באמצעות דמי מנוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully