וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל הרדאר: תגובת השרשרת של דרוקר

וואלה ברנז'ה

11.12.2016 / 10:02

המתקפות של נתניהו נגד דרוקר – רק הולכות ומעצימות את השיח על בכיר עיתונאי חדשות 10, שממשיך להוביל את סדר היום התקשורתי ומצליח לנטרל את התנגדות כלפיו - כך עולה ממדד השיח השבועי של וואלה ברנז'ה. בזכות "המקור" - גם כרמלה מנשה מזנקת

חצי חצי דרוקר נתניהו. רונן פדידה
אלי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
הסנטימנט ברשת די התאזן. דרוקר ונתניהו/מערכת וואלה! NEWS, רונן פדידה אלי אשכנזי

רביב דרוקר מככב בראש רשימת העיתונאים המדוברים של ישראל זה השבוע השלישי ברציפות. ממדד השיח השבועי של וואלה ברנז'ה ואפליקציית MAKAM REALTIME, שמדרג את היקף השיח על עיתונאי ישראל ואת הסנטימנט אודותיהם, עולה כי 1,800 שיחות ברשת עסקו השבוע בדרוקר.

נראה כי המתקפות האגרסיביות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נגד דרוקר – רק הולכות ומעצימות את השיח על בכיר עיתונאי חדשות 10, שכבר מספר שבועות מוביל את סדר היום התקשורתי עם חשיפת עסקת הצוללות; סיפור הקשר בין נתניהו למיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר; ופרשת עופר וינטר שנחשפה בשבוע שעבר בתוכניתו של אראל סג"ל בגל"צ, וזכתה לרוח גבית בפוסט בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה. אם בתחילת שבוע שעבר מרבית הגולשים היו נגד דרוקר (ובעד נתניהו), נראה כי אחרי שבוע של קרבות ומאבקי גרסאות בין נתניהו לדרוקר בפייסבוק, הסנטימנט ברשת די התאזן: 40% מהשיח על דרוקר שלילי, 37% חיובי והיתר נייטרלי.

מתנגדי דרוקר ממשיכים לטעון כי מדובר ב"בדאי סדרתי", כזה ש"נחשף בקלונו" ו"ממשיך להפיץ את שקריו לכל עבר". ואילו תומכיו מכנים אותו "העיתונאי הכי אמין שאני מכירה" ו"אמיץ וחזק", וקוראים לו "להמשיך בפעילותך העיתונאית המבורכת, שחושפת את מעלליהם של המושחתים בצמרת השלטון". גולשים רבים עוסקים גם בנתניהו וטוענים כי "בושה וכלימה שהוא מתעסק ברביב דרוקר"; "נתניהו 2009 – חזק מול החמאס. נתניהו 2016 – חזק מול רביב דרוקר"; "ראש הממשלה יצא במסע אגרסיבי נגד דרוקר, שהביאו לאיומים על חייו ועל חיי משפחתו. בראש ממשלה מגדיר מישהו כבוגד, יש מי שמקשיב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערה עצובה לגיא פלג

בין המחמאות שקיבלה מנשה מהגולשים: "כרמלה מנשה היא הכבוד האחרון לעיתונות מהמעלה הראשונה והגבוהה ביותר"; "האחת והיחידה"; "אלילה, מה היינו עושים בלעדיה"; "שומרת סף"; "מגדלור בחשיכה" ועוד

במקום 3 בדירוג הבאזז השבועי התברגה כרמלה מנשה, הכתבת הצבאית המיתולוגית של קול ישראל. מנשה זכתה לפרגון גדול מהגולשים על רקע סיפורו של חייל גבעתי לשעבר ארד אביטל, שהוטרד מינית על-ידי מפקד בחטיבה. הסיפור על ארד, שהתראיין השבוע בפנים גלויות לתוכנית "המקור" (ערוץ 10), נחשף לראשונה על-ידי מנשה ברשת ב' לפני כשנתיים. סנטימנט השיחות על מנשה טוב במיוחד: 62% מהשיח חיובי, 7% שלילי והשאר נייטרלי.

בין המחמאות שקיבלה מנשה מהגולשים: "כרמלה מנשה היא הכבוד האחרון לעיתונות מהמעלה הראשונה והגבוהה ביותר"; "האחת והיחידה"; "אלילה, מה היינו עושים בלעדיה"; "שומרת סף"; "מגדלור בחשיכה" ועוד.

מי שסוגר את הדירוג השבועי הוא גיא פלג, הכתב והפרשן לענייני משפט של חדשות ערוץ 2. פלג עורר סערה קטנה ברשת בסוף השבוע, על רק התייחסות שהשמיע ב"אולפן שישי" לעו"ד אורי קורב, הנחשד בעבירות מין כלפי פרקליטה. פלג אמר למגיש המהדורה, דני קושמרו: "צריך לזכור, הקורבן היא לא קלדנית או מזכירה פשוטה – זו פרקליטה בכירה!". ההתבטאות גררה גל תגובות זועמות ברשת. מקבץ דוגמאות: "אמירה אומללה"; "עובדות זוטרות, תסיקו את המסקנות"; "אף אחד לא יחלום לבוא לא טוב לרקפת רוסק עמינח או שרי אריסון, אבל אם את לא מספיק חשובה, הכל טוב"; "ניסוח עקום וחסר מודעות"; "גיא פלג, תתבייש!"; "הערה עצובה".

מנגד טענו גולשים כי פלג איננו שוביניסט ובסך הכל התכוון שלאישה בעמדה בכירה יש יותר כוח להתנגד ולהגן על עצמה. אגב, פלג עצמו הגיב לטענות וכתב בטוויטר: "התנסחות לא מוצלחת שלי. כוונתי היתה שתגובת הפרקליטה מביעה אי אמון במערכת שבו היא עובדת". והסנטימנט? 55% שלילי, 22% חיובי והשאר נייטרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully