וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הליך המכירה: מנכ"ל "גלובס" איתן מדמון עוזב את העיתון

13.12.2016 / 10:27

בזמן שעדיין לא ידוע מי יהיה הבעלים החדש של "גלובס" - כשאלי עזור והמיליארדר הרוסי דויד דוידוביץ' מתמודדים ראש בראש על הרכישה - היום הודיע המנכ"ל איתן מדמון על עזיבתו לאחר 17 שנים בחברה, מתוכן 11 שנים כמנכ"ל

איתן מדמון. צמר מצפי, מערכת וואלה! NEWS
איתן מדמון/מערכת וואלה! NEWS, צמר מצפי

בזמן שעדיין לא ידוע מי יהיה הבעלים החדש של "גלובס", כאשר אתמול (שני) פורסם כי אלי עזור - מבעלי קבוצת ג'רוזלם פוסט-מעריב - והמיליארדר הרוסי דויד דוידוביץ' מתמודדים ראש בראש על הרכישה של העיתון הכלכלי, היום הודיע המנכ"ל איתן מדמון על עזיבתו לאחר 17 שנים בחברה. מדמון שימש כמנכ"ל "גלובס" וקבוצת מוניטין ב-11 השנים האחרונות.

העיתון נמצא בהליך מכירה לאחר שמניותיו של הבעלים הקודם, אליעזר פישמן, בחברת מוניטין עיתונות בע"מ (חברת האם של גלובס) נמצאות תחת הליך כינוס עקב חובות בסך של כ-4 מיליארד שקל לבנקים.

מדמון (50), בוגר תואר ראשון באוניברסיטת תל אביב בכלכלה וחשבונאות, החל את תפקידו ב"גלובס" בשנת 1999 כסמנכ"ל כספים, לאחר ארבע שנים מונה למשנה למנכ"ל ומתחילת 2006 מכהן כמנכ"ל "גלובס". בתקופת כהונתו החלה תחרות עזה בתחום העיתונות הכלכלית, כאשר בתחילה הושק TheMarker וב-2008 "כלכליסט" נכנס לשוק.

בשלוש השנים האחרונות מדמון הגדיל את תפוצת התוכן של גלובס באמצעות שיתופי פעולה עם כלי תקשורת אחרים - מעריב, ג'רוזלם פוסט, אתר NRG ואתר וואלה. בתקופת כהונתו העיתון נאלץ להתמודד עם מספר גלי תוכניות התייעלות וקיצוצים, כאשר המשמעותי שבהם התרחש לפני כשנה עם סגירת המוסף היומי "הערב" ואיחודו עם החלק החדשותי וביטול המגזין החודשי "פירמה". המהלך לווה בחילוקי דעות קשים עם ועד העיתונאים, ובסיומו נחתם הסכם קיבוצי מקיף לעיתונאי "גלובס". לפי סקר TGI האחרון, "גלובס" מציג צמיחה של כ-15%.

מדמון מסר בתגובה: "לכבוד גדול ולעונג רב, היה לי לעבוד ב'גלובס' במחיצת הנהלה איכותית ועובדים מצוינים ומחויבים כל כך. הם אלו אשר הביאו לידי ביטוי מידי יום, כל היום, מצוינות, ערכים, ואיכות יוצאת דופן. מערכת 'גלובס', על שלל עורכיה וכתביה המוכשרים, מוכיחה ומצדיקה את מובילות גלובס בזירת התוכן בה הוא פועל. עוצמת המותג גלובס נובעת מאיכות ההון האנושי המוביל אותו, בתוכן, בטכנולוגיה, בסחר והמכירות, בתפעול ובייצור והדפוס. התברכנו באנשים יוצאי דופן, שעבורי הייתה זו זכות גדולה לעבוד לצדם ולנהל אותם".

"אתמול בערב הוגשו שתי הצעות לרכישת גלובס. הראשונה של אלי עזור, והשנייה של דויד דוידוביץ' (מיליארדר רוסי). בימים הקרובים תתבצע התמחרות בין הצדדים ובמקביל התדיינות עם ועד העיתונאים מול המציעים והכונס. בסוף התהליך תתקבל החלטה ביחס לזהות הרוכש והיא תוגש לבית המשפט לאישור. גם בבית המשפט תינתן זכות לצדדים להליך להביע את דעתם. במקרה של חילוקי דעות יכריע בית המשפט בעניין. כולי תקווה כי התהליך יושלם במהרה, והמקום הזה יזכה לבעלים ראוי".

"לאחר 11 שנים כמנכ"ל ו-17 שנים בגלובס ובתחושת מיצוי, סברתי שחילופי השליטה בעיתון הם גם הזמן הנכון והמתאים עבורי לפנות מקומי ולהמשיך לאתגרים חדשים. בהזדמנות זו, אני רוצה להודות לדירקטוריון גלובס, לקודם ולנוכחי, כמו גם לכונסי הנכסים של מוניטין עיתונות בע"מ, לצוות ההנהלה של גלובס ולכלל העובדים, על שיתוף הפעולה והאמון המלא בעבודה השוטפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully