וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים והלווין פתחה הליך בירור מול הוט ויס בחשד לקידום מופעי חנוכה ב-VOD

וואלה ברנז'ה

14.12.2016 / 10:00

יו"ר מועצת הכבלים והלווין: "לקראת מופעי חנוכה הוריתי לאגף הפיקוח במועצה להגביר את הפיקוח על התכנים לילדים, ואנו נאכוף את הכללים ביתר שאת מתוך הכרה בהגנה שאנו צריכים לתת לצופים הצעירים ולהוריהם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בת הים הקטנה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מועצת הכבלים והלווין שלחה בימים האחרונים מכתבי בירור לחברות הוט ויס, בחשד לקידום אסור של מופעים מסחריים לחנוכה ב-VOD. בהוט, מדובר בערוץ המיועד לילדים (VOD YOUNG) וביס בקטגוריית עולם הילדים ב-VOD. במועצה מבהירים כי קידום המופעים המסחריים הללו לא עומד לכאורה בכללי התקשורת, שאוסרים בפירוש על פרסומות בכבלים ובלווין – במיוחד בערוצי תוכן לילדים.

מבדיקה שערך אגף הפיקוח והבקרה במועצה ב-VOD של הוט, עולה כי לקראת עליית המופעים "היי סקול פסטיגל 2 הגמר הגדול" ו"מותק של פסטיבל 9 – יוצאים לדרך 2016", שודרו תכנים שאינם עומדים לכאורה בכללי התקשורת. בתקציר של "מותק של פסטיבל" - מתחת לתמונה המזמינה את הצופים לצפות במשדר - נרשם שמם של המשתתפים במופע המסחרי וכן הפנייה לסרט באורך של 50 דקות (המכיל את העלילה המרכזית של המופע והכרת הכוכבים). ב"היי סקול פסטיגל 2" נכתב על המסך, מתחת לשם המופע והלוגו "להתראות בחנוכה 2016", וכן שלושה משדרים תחת השם "רוקדים היי סקול פסטיגל" עם השם המלא של המופע והלוגו.

בבדיקת ה-VOD של יס עולה חשד לקידום המופעים "אופס הילדים התכווצו" ו"בת הים הקטנה". בשני המופעים הועלה ל-VOD קליפ "הצצה" למופע עם הכיתוב "הקליפ הרשמי להפקה הכי מתוקה של חנוכה 2016" למופע הראשון ו"מחזמר קסום, מצחיק ומרגש" למופע השני. בשני המקרים הקליפ הופיע עם פירוט שמות כוכבי הילדים המשתתפים, כשה"הצצה" היא קטע קצר באורך 3 דקות המציג את נושא המופע, עלילה מתומצתת ואת ההכנות למופע ובניית הדמויות. בסיומו מופיע הלוגו ושם המופע וכן שקופית המפנה את הצופים לאתר האינטרנט ולמספר הטלפון של המשרד להזמנת הכרטיסים הרלוונטיים.

בדצמבר 2014 נקבעה הפרה להוט בגין פרסומת וקידום עניינים דומים למופע "מותק בממלכת הקרח" ב-VOD YOUNG והחברה נדרשה שלא לשדר את התוכן והקידום בערוץ.

יו"ר המועצה, ד"ר יפעת בן חי שגב, מסרה: "האיסור על שידור פרסומות בכבלים ובלווין חשוב שבעתיים כשמדובר על תכנים המיועדים לילדים. בנות ובני הגיל הרך, הילדים והנוער הם אוכלוסייה רגישה מאוד למסרים פרסומיים שאין ביכולתה לסנן את המסרים הפרסומיים כמו האוכלוסייה המבוגרת. לקראת מופעי חג החנוכה הוריתי לאגף הפיקוח במועצה להגביר את הפיקוח על התכנים לילדים, הן בערוצי הילדים והן בשירותי הצפייה על פי דרישה (VOD), ואנו נאכוף את הכללים ביתר שאת מתוך הכרה בהגנה שאנו צריכים לתת לצופים הצעירים ולהוריהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully