וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחתית כבר כאן: שיא שלילי באמון הציבור בתקשורת הישראלית

19.12.2016 / 12:02

רק רבע מהציבור הביעו אמון בתקשורת, לעומת 36% בשנה שעברה; וגם, נתניהו יודע מה הוא עושה: בימין - רמת האמון בתקשורת נמוכה בהרבה מאשר בשמאל. 57% ענו שכדי לשמור על הביטחון, מותר למדינה לעקוב אחרי מה שאזרחיה כותבים באינטרנט

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

ירידה משמעותית נוספת באמון הציבור בתקשורת הישראלית- כך עולה מדוח המכון הישראלי לדמוקרטיה לשנת 2016. מדד הדמוקרטיה הוגש היום (שני) לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, על ידי נשיא המכון יוחנן פלסנר. המדד מתפרסם מאז שנת 2003, ונערך על ידי צוות מרכז גוטמן לחקר דעת קהל ומדיניות בראשות פרופ' תמר הרמן.

מהדוח עולה כאמור ירידה משמעותית באמון בתקשורת - תהליך שהחל כבר בשנים קודמות (ראו תרשים) והשנה מגיע לשיאים שליליים חדשים: רק רבע (24%) מהציבור הביעו אמון רב או רב מאוד בתקשורת, לעומת 36% בשנה שעברה. מפילוח לפי נטיה פוליטית עולה, כי רק 12% ממצביעי הימין ו-34% ממצביעי המרכז נותנים בתקשורת אמון, לעומת 52% בשמאל. עוד נמצא, כי רק 15% מהציבור הערבי נותן אמון בתקשורת, לעומת 26% מהציבור היהודי ורק 21% מהנסקרים מקרב הציבור הערבי הביעו אמון בתקשורת הערבית.

מדד אמון הציבור. המכון הישראלי לדמוקרטיה, צילום מסך
אמון בתחתית. יחס הישראלים לתקשורת מאז תחילת הבדיקה/צילום מסך, המכון הישראלי לדמוקרטיה

בשמאל חוששים להביע דעה

גם התפיסה באשר לחופש הביטוי בישראל נבדקה, ונמצא כי 35% מהציבור סבור שאף אחד בישראל - לא בשמאל ולא בימין, חושש להביע דעה פוליטית. 17% סבורים כי אנשי הימין חוששים יותר ו-30% סבורים כי אנשי השמאל חוששים יותר להביע את דעותיו. בתוך כך, 57% מהישראלים ענו שבכדי לשמור על הביטחון, מותר למדינה לעקוב אחרי מה שאזרחיה כותבים באינטרנט.

מדד הדמוקרטיה מציג סקירה על מצבה של ישראל גם בהשוואה בינלאומית ומציין את מדד ה-"Freedom House", שהתפרסם בקיץ האחרון לפיו ישראל ירדה בדירוג לרמה של "חופשית למחצה", בכל הקשור לחופש העיתונות, עם ציון של 68 מתוך 100.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully