וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מ-2017: מותר לשדר תוכן שיווקי בטלוויזיה

21.12.2016 / 12:20

מועצת הכבלים והלווין אישרה כללים לשידור תוכן שיווקי בערוצים הייעודיים - ערוץ 9, ערוץ 20, ערוץ המוזיקה וערוץ הלא TV; זו הפעם הראשונה שנושא התוכן השיווקי מוסדר ברגולציה בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יפעת בן חי שגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מועצת הכבלים והלווין אישרה היום (רביעי) כללים לשידור תוכן שיווקי בערוצים הייעודיים, שייכנסו לתוקף בעוד כחודשיים. המהלך נעשה לאחר שימוע נרחב, בו התקבלו עמדות של גורמים שונים שרובם המוחלט בירכו על ההחלטה לאסדרת את התוכן השיווקי בטלוויזיה. זו הפעם הראשונה בישראל שגוף רגולטורי הסדיר בתקנות את תחום התוכן השיווקי כחלק מהתוכן המשודר בתכניות.

המועצה לשידורי כבלים ולווין מפקחת על ארבעה ערוצים ייעודיים (ערוצים מסחריים המשדרים פרסומות בכבלים ובלווין): ערוץ 9, ערוץ מורשת, ערוץ המוזיקה וערוץ הלא TV. לטענת המועצה, ארבעת הערוצים מתקשים לבסס מודל כלכלי, והכנסה מתוכן פרסומי מוסדר יכולה לתרום למצבם הכלכלי. עוד מסבירים במועצה כי במדינות המערב כבר הסדירו תוכן שיווקי בשידורי טלוויזיה.

הכללים שאישרה המועצה דורשים ליידע את הצופה על קיומו של תוכן שיווקי ואוסרים על פרסום סמוי בתכניות חדשות ואקטואליה, תכניות ילדים ונוער, תכניות וסרטי תעודה וכן בתכניות צרכנות וייעוץ. הכללים גם קובעים רשימה של מוצרים האסורים בתוכן שיווקי, כגון מוצרי טבק, אלכוהול ומזונות מזיקים. יש לציין כי גם ועדת פילבר לאסדרת שוק השידורים קבעה כי יש לאסדר את התוכן השיווקי בטלוויזיה ברוח הכללים שאישרה המועצה לשידורי כבלים ולווין.

יו"ר המועצה, יפעת בן חי-שגב, מסרה: "העובדה שהיום תוכן שיווקי אסור לחלוטין הוביל למכירתו כ'סחורה גנובה', בשווי הנמוך מערך השוק שלו. זה יצר הטעייה של הצופה שלא זיהה פרסומות ככאלה, הטעייה של הרגולטור שלא ראה את השוק בכללותו והמשך מגמת הדשדוש והסטגנציה בשוק הפרסום בטלוויזיה. תוכן שיווקי מאוסדר משמעו הכנסת מפרסמים חדשים לשוק הטלוויזיה המסחרית, הגדלת עוגת הפרסום ההולכת ומידלדלת ובעיקר – הצופה ירוויח, כי הוא יקבל כלים ומיומנויות כיצד לזהות פרסום סמוי. למדנו מהניסיון של מדינות אחרות בעולם, ואנו תקווה כי הכללים שקבענו יהוו מתווה לכל שוק השידורים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully