וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה פסלה תשדיר התומך בנישואים חד-מיניים - וספגה ביקורת מהיו"ר

21.12.2016 / 23:10

הרשות השנייה פסלה תשדיר של האגודה בשל מסרים שקראו לשוויון בנישואין בין הומואים לסטרייטים ומסר התומך במעמד השפה הערבית בישראל. אוה מדז'יבוז': "יש לי חברים שנלחמים על הזכות להתחתן. כיו"ר הרשות אלחם גם על הזכות שלהם לצעוק את זה בכל מקום"

יח"צ - חד פעמי

יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, אוה מדז'יבוז', ביקרה את החלטת הרשות לפסול תשדיר של האגודה לזכויות האזרח - בשל מסרים שקראו לשוויון בנישואין בין הומואים לסטרייטים ומסר התומך במעמד השפה הערבית בישראל. בעקבות פסילת התשדיר, בהשתתפות גלית גוטמן, טיטי איינאו, דפני ליף ואחרים, הגישה האגודה מכתב תלונה לרשות, ואף איימה לפנות לערכאות משפטיות.

מדז'יבוז' פרסמה הערב (רביעי) פוסט בעמוד הפייסבוק שלה ובו כתבה: "יש לי לא מעט חברים שנלחמים על הזכות לאהוב ולהתחתן כמו שהם רוצים. כחברה שלהם אני נלחמת יחד איתם. כיו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו אני אלחם גם על הזכות שלהם לצעוק את זה בכל מקום".

בתשדיר אומרת איינאו: "הזכות לבחור ולהתחתן עם מי שאני בוחרת". בהמשך אומר אדיר שטיינר, פעיל לזכויות הלהט"ב, "גם אם אני הומו". משפט זה נפסל לשידור בשל סעיף לפיו "לא ישדר בעל זכיון תשדיר פרסומת שיש בו העברת מסר בנושא פוליטי, חברתי, ציבורי או כלכלי השנוי במחלוקת בציבור". לטענת הרשות, התבטאות של מירה עווד, האומרת בסרטון כי לכל אדם מגיעה "הזכות לדבר ערבית בלי לחשוש", אינה עומדת בדרישות הסעיף.

בעקבות הביקורת על הסרת התשדיר, הפנייה של האגודה הועברה לעיון חוזר אצל מנכ"ל הרשות – ומחר צפויה להימסר החלטתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully