וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל הרדאר: משוואה עם שני נעלמים

וואלה ברנז'ה

25.12.2016 / 10:02

מגיש הטלוויזיה הנעדר שרון גל הוא העיתונאי המדובר של השבוע – כך עולה ממדד השיח השבועי של וואלה ברנז'ה. בשל הביקורת השנויה במחלוקת ב"הארץ" על סרטו "נעלמים" - במקום השלישי התברג הכתב והמגיש יואב לימור. ומה חושבים עליו הגולשים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לעשות מגבית ולהציל את הצדיק". שרון גל/מערכת וואלה!, צילום מסך
גל, שניתק כל קשר עם מעסיקיו בערוץ 20 ועם העולם החיצון בימים האחרונים, מעסיק מאוד לא רק את הברנז'ה אלא גם את הגולשים ברשת. סנטימנט השיחות אודותיו יחסית מאוזן

מגיש הטלוויזיה הנעדר שרון גל הוא העיתונאי המדובר של השבוע – כך עולה ממדד השיח השבועי של וואלה ברנז'ה ואפליקציית MAKAM REALTIME, שמדרג את היקף השיח על עיתונאי ישראל ואת הסנטימנט אודותיהם. זאת אחרי ארבעה שבועות רצופים בהם הוביל את הדירוג פרשן חדשות 10 רביב דרוקר, שירד השבוע למקום השני.

גל, שניתק כל קשר עם מעסיקיו בערוץ 20 ועם העולם החיצון בימים האחרונים, מעסיק מאוד לא רק את הברנז'ה אלא גם את הגולשים ברשת. סנטימנט השיחות אודותיו יחסית מאוזן, אם כי נוטה לכיוון החיובי: 30% בעד גל, 21% נגדו והשאר נייטרלים.

בין התגובות החיוביות: "אדם ערכי ואמיץ"; "ישר ורציני"; "אוהבים אותך מאוד"; "תחזור מהר, מתגעגעים"; "מאחלת לך רק בריאות ואושר". רבות מהתגובות בעד גל מגיעות מצד תומכי החייל היורה אלאור אזריה, לו נתן גל ייעוץ בהתנדבות בשנה האחרונה. כך למשל כותבים תומכי אזריה: "נשמח לעזור כולנו במה שניתן, רק תן קריאת כיוון", "לעשות מגבית ולהציל את הצדיק שרון גל" ועוד. ומה אומרים מתנגדיו של גל? מקבץ תגובות שליליות לדוגמה: "נרקיסיסט מתוסבך"; "מגלומן שעף על עצמו"; "כלומניק שהסתבך בחובות"; "ערס שחושב שהשמש זורחת לו מהישבן"; "אינו שונה מאף אחד אחר שמתנהל כמוהו, שיקבל את המגיע לו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יואב לימור, אוהבים אותך"

במקום השלישי בדירוג השבועי התברג הכתב והמגיש יואב לימור, שסרטו "נעלמים" שודר ביום שלישי האחרון בערוץ 2. הסרט, שנעשה בשיתוף משרד התפוצות, עסק בתופעת ההתבוללות וזכה לשיח ער ברשתות החברתיות ולביקורת בקרב חוגי השמאל. מי שהוסיף אש למדורה הוא מבקר הטלוויזיה של עיתון "הארץ", רוגל אלפר (מקום 7 בדירוג השבועי), שבביקורת שפרסם למחרת השידור השווה אל לימור להיטלר, בטענה ששניהם גזענים: "ההבדל היחיד בין לימור להיטלר הוא שהיטלר גם היה רוצח המונים". טורו זכה לביקורת וזעזוע בקרב הציבור בכלל ועיתונאים בכירים בפרט, ביניהם דן מרגלית, אמנון לוי וחיים זיסוביץ' שפרסמו פוסטים נוקבים.

ומה חושבים הגולשים על לימור ועל סרטו? התגובות נעות על הסקאלה, ואולם מרביתן בעד לימור. מקבץ תגובות בעדו: "יואב לימור אוהבים אותך, עשית כתבה טובה"; "ההשוואה להיטלר מזעזעת"; "הטור של אלפר על יואב לימור דוחה"; "יש כאן חציית גבולות". מקבץ תגובות נגדו: "יואב לימור גזען"; "זה היה סרט מטעם"; "הנחת העבודה של יואב לימור, שיהודי בכלל צריך להסביר לו מדוע התחתן עם נוצריה, היא טירוף טוטאלי שנוגע במחשבות אפלות ביותר". ואילו הסנטימנט הכולל נוטה לטובת לימור: 41% חיובי, 25% שלילי והשאר נייטרלי.

במקום ה-5 בדירוג השבועי: המגישה לוסי אהריש, על רקע המונולוג שלה על "השואה שמתרחשת בחאלב" – שהפך לסרטון ויראלי עם 22 מיליון צפיות וזכה לסיקור בכלי תקשורת רבים בעולם. גם כאן מי שהתסיס את השיחה על אהריש היה אלפר, שפרסם ביקורת על הסרטון תחת הכותרת "אני מתבייש בלוסי אהריש". כפי שנכתב כבר במדור זה בעבר, הגולשים אוהבים את אהריש ונוטים להסכים עם דעותיה. גם במקרה זה הסנטימנט הוא בעדה: 60% חיובי, 22% שלילי והשאר נייטרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully