וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביבי 'יצא מהארון' בקשר הישיר שלו ל'ישראל היום'"

8.1.2017 / 16:00

הודפים את האש: גורם בכיר ב"ידיעות אחרונות" הגיב לפרסום, לפיו מוזס ונתניהו שוחחו על הקלות בסיקור של רה"מ בעיתון בתמורה לחוק "ישראל היום". בשיחה עם וואלה ברנז'ה הוא אומר כי "נתניהו נמצא בבעיה רצינית. הפרשה תעשה טוב לידיעות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית ידיעות/מערכת וואלה!, צילום מסך
"נתניהו התבטא כמה וכמה פעמים כשאמר שלצערו 'הביביתון' אינו משפיע בכלל. כנראה שהוא מבין מה משפיע ומה לא על סדר היום בישראל"

ב"ידיעות אחרונות" מסיטים את האש בפרשה שנחשפה לכיוונו של נתניהו: "ראש הממשלה נמצא פה בבעיה רצינית", כך אמר היום (ראשון) לוואלה ברנז'ה גורם בכיר בעיתון. זאת בעקבות הפרסום של חדשות 2 לפיו איש העסקים שנמצא בחקירת "תיק 2000" של נתניהו הוא המו"ל של "ידיעות אחרונות" נוני מוזס. לפי הדיווח, השניים שוחחו על שינוי הקו נגד נתניהו ב"ידיעות אחרונות", בתמורה לצמצום פעילות החינמון "ישראל היום".

לטענת הגורם, המקורב למוזס, "התחושה היא שהפרשה שנחשפה תעשה טוב לידיעות, מכיוון שהיה פה ניסיון של ראש הממשלה לקבל הקלות בעיתון – ניסיון שלא צלח". הוא הוסיף כי "זהו מהלך מאוד מפתיע מצד נתניהו. זה מופרך לחשוב שהוא יילך עם מי שנחשב לאויב הגדול כביכול של העיתון שהוא מנהיג. השיחה חשפה את העובדה שביבי 'יצא מהארון' בקשר הישיר שלו ל'ישראל היום' – קשר שהוא הכחיש בוועדת הבחירות המרכזית".

בנוגע לסוגיית הסיקור השלילי שנתניהו מקבל בעיתון של מוזס לעומת הסיקור האוהד בחינמון של שלדון, הגורם הסביר כי "נתניהו התבטא כמה וכמה פעמים כשאמר שלצערו 'הביביתון' אינו משפיע בכלל. כנראה שהוא מבין מה משפיע ומה לא על סדר היום בישראל".

לפי הפרסום, המטרה הייתה לסגור את מוסף סוף השבוע של "ישראל היום". לטענת הגורם הסיבה היא ש"מוסף סוף השבוע של "ישראל היום" סוחב את כל שוק העיתונות למטה. למרות שהפרינט גוסס, הגיליונות של ימי שישי נחשבים לחזקים והם קו ההכנסות המרכזי של העיתונות המודפסת. אבל כשבא פתאום שחקן חדש ומוריד את המחירים למינימום של המינימום - זה גורם לאפקט דומינו בשוק התקשורת הישראלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מאחורי השנאה היוקדת ל'ידיעות' מסתתר רצון עז שהעיתון יאהב אותו"

עד כה ב"ישראל היום" טרם הגיבו באופן רשמי לפרשה שנחשפה. ואולם, הגורם בידיעות סבור כי החשיפה התקבלה בתדהמה ואף בתחושת אכזבה מראש הממשלה במערכת "ישראל היום". "שלדון בטח מרגיש כמו מישהו שבגדו בו", אמר הגורם.

אך בזמן שבכירי החינמון של שלדון שותקים, דוד ברון, עורך ב"ישראל היום", פרסם היום בעמוד הפייסבוק שלו פוסט ובו כתב: "הימור שלי: מאחורי השנאה היוקדת ל'ידיעות' מסתתר רצון עז וכמוס ש'ידיעות' יקבל ויאהב אותם. ובהרחבה, שהאליטות (טפו!) יאהבו אותם. מכאן, גם מכאן, הארס כלפיהן".

לכך השיבה סמדר ברנדייס, ראש דסק ב"ישראל היום", כי "בסופו של דבר, כולנו רוצים שיאהבו אותנו". תגובתו של ברון הייתה: "כן. ההבדל הוא במרחק שמוכנים ללכת לשם כך ובמחיר שמוכנים לשלם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שלדון אדלסון – לאס וגאס, 1 באוקטובר 2014. AP
חש נבגד? שלדון אדלסון/AP

הקלות בסיקור בתמורה לגביית כסף מצד "ישראל היום"

השיחה בין מוזס לנתניהו התקיימה ב-2014 כאשר לטענת הגורם הבכיר בידיעות, רה"מ ביקש הקלות בסיקור שלו בעיתון והציע בתמורה ש"ישראל היום" יתחיל לגבות כסף – מה שיגרום לצמצום ניכר בתפוצתו

הגורם הבכיר בידיעות אף אמר לוואלה ברנז'ה כי השיחה בין מוזס לנתניהו התקיימה בשנת 2014. לטענתו, ראש הממשלה ביקש הקלות בסיקור שלו ב"ידיעות אחרונות" והציע בתמורה ש"ישראל היום" יתחיל לגבות כסף עבור חלוקת העיתון – מה שיגרום לצמצום ניכר בתפוצתו.

על פי פרסומים היום בתקשורת, הפגישה בין השניים התבצעה לבקשתו של ראש הממשלה, כאשר עוד לפני כן נעתר מוזס לגנוז תחקיר אודות אחד מבני משפחתו.

לפי קטע מהשיחה, שהגיע לידי וואלה! NEWS, מוזס אמר לנתניהו: "אפנק אותך בעיתון, אם תעזור לי בחוק 'ישראל היום'". נתניהו השיב לו: "יהיה בסדר". עוד דווח בחדשות 2 כי השניים דנו בסגירת מוסף סוף השבוע של "ישראל היום", שאותו מוציא לאור המיליארדר היהודי אמריקני שלדון אלדסון, המקורב לנתניהו.

נתניהו ומוזס הפכו ליריבים מרים בשנים האחרונות, כאשר הסיבה המרכזית לכך היא התחזקות "ישראל היום" על חשבון "ידיעות אחרונות" בשוק התקשורת הישראלי. החינמון מדורג במקום הראשון בסקר TGI ופגע בתפוצה של "ידיעות אחרונות", שירד למקום השני בדירוג. לפני כשנתיים נתניהו החליט לצאת לבחירות, כשאחת הסיבות הייתה הניסיון לחוקק את חוק "ישראל היום" – חוק שעבר בקריאה טרומית בכנסת הקודמת ונפל עם התפזרותה, הקובע כי ייאסר להפיץ עיתון יומי בחינם במשך יותר מחצי שנה ברציפות.

לא התקבלה תגובה מ"ידיעות אחרונות". לא התקבלה תגובה מ"ישראל היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully