וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה את העתירות שהוגשו להקדמת תחילת שידורי התאגיד

8.1.2017 / 20:36

בעקבות תיקון החוק שעבר בכנסת לדחיית שידורי התאגיד לאפריל, בג"ץ דחה את העתירות שהוגשו להקדמת העלייה לאוויר. בג"ץ: "העתירות מיצו את עצמן - ודינן להימחק". העותרים: "ביהמ"ש טרם אמר את המילה האחרונה בעניין התאגיד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בג"ץ מחק היום (ראשון) את כל העתירות שהוגשו להקדמת תחילת שידורי התאגיד, בעקבות תיקון החוק שעבר בכנסת לאחרונה – לדחיית השידורים לסוף חודש אפריל. סיבה נוספת לטענת בג"ץ לדחיית העתירה היא הגשת עתירה נוספת על ידי העותרים כנגד חקיקת התיקון לחוק. "העתירות מיצו את עצמן - ודינן להימחק", לפי השופטת מרים נאור. בנוסף לכך, בג"ץ חייב את המדינה לשלם 75 אלף שקל בגין שכר טרחת עורכי דין, מהם 25 אלף שקל יועברו לתאגיד.

בתגובה מסרו עו"ד יובל יועז ועו"ד אלעד מן בשם העותרים - ח"כ איתן כבל, עו"ד אלדד יניב ועמותת "הצלחה" - כי "מורת הרוח של השופטים מהתנהלותם החמקנית והתכסיסנית של שרי התקשורת והאוצר נתניהו וכחלון, שמיהרו לחוקק תיקון לחוק במטרה לסכל את הדיון בבג"ץ, קיבלה גושפנקה בדמות הוצאות חריגות שנפסקו לחובת המדינה. בית המשפט טרם אמר את המילה האחרונה בעניין תאגיד השידור. אנו בטוחים כי פסק הדין הסופי בעתירה לביטול התיקון האחרון לחוק, שנחקק לתכלית בלתי ראויה, יאפשר את פתיחת שידורי התאגיד בהקדם".

מליאת הכנסת אישרה בשבוע שעבר את החוק לדחיית שידורי התאגיד לאפריל, לאחר שהתאגיד מצידו הצהיר כי הוא מוכן לעלות לאוויר כבר בינואר. החוק אושר ברוב של 32 תומכים ו-17 מתנגדים. לפני אישורו קיימה האופוזיציה "פיליבסטר" שנמשך יותר מ-12 שעות, במטרה לעכב את אישור החוק לאחר שמליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את ההצעה – מהלך שזכה לגינויים רבים מצד גורמים באופוזיציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully