פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      מבטיחים - ומקיימים: חדשות 10 תובעת את אראל סג"ל ושמעון ריקלין

      למרות שמכתב האיום בתביעה נשלח גם לגל"צ, בחדשות 10 בחרו לבסוף להתמקד בתביעה ישירה כנגד סג"ל וריקלין ודורשים תיקון, הבהרה ופיצוי בסך 100 אלף שקל - בעקבות הטענה שאמרו בתוכנית, על כך שדרוקר היה מעוניין במניעת קידומו של וינטר

      חצויה רביב דרוקר אראל סגל (מערכת וואלה! NEWS , נדב כהן יונתן, רונן פדידה)
      רביב דרוקר ואראל סג"ל (צילום: נדב כהן יונתן, רונן פדידה)

      לאחר שאיימה בתביעה – חדשות 10 מקיימת את האיום והגישה הבוקר (שלישי) תביעה לבית משפט השלום בתל אביב כנגד אראל סג"ל ושמעון ריקלין. בערוץ דורשים תיקון והבהרה ופיצוי בסך של 100 אלף שקל - אותו מבטיחים לתרום במידה ויזכו.

      למרות שמכתב האיום בתביעה נשלח גם לגל"צ, בחדשות 10 בחרו לבסוף להתמקד בתביעה ישירה כנגד סג"ל וריקלין. בערוץ טוענים כי התביעה הוגשה לאחר התדיינות ארוכה מול גל"צ (גילוי נאות: עורך המדור דוד ורטהיים משמש כמגיש בתוכניתו לצידו של סג"ל), שסירבה לפרסם הבהרה למרות ההודעה שפירסם עו"ד עודד סבוראי, לפיה אין לו כל ידיעה שרביב דרוקר ניסה למנוע את קידומו של תא"ל עופר וינטר לתפקיד מח"ט גבעתי.

      חדשות 10 מציינת כי ככלל היא מבקשת להימנע מהגשת תביעות כנגד עובדים באמצעי תקשורת אחרים, "ואולם נוכח ניסיון הנתבעים לערער את אמינותה, ולפגוע בחופש העיתונות, לא נותרה בידיה ברירה". במרכז התביעה, שהוגשה על ידי עו"ד עיינה נוימן ממשרד פישר-בכר, עומדת סתירת האמירות שהשמיעו סג"ל וריקלין בשידור – על כך שדרוקר לכאורה פעל ממניעים אידיאלוגיים כדי למנוע את קידומו של וינטר. בגל"צ טענו כי הדברים שנאמרו היו בגדר "פרשנות", ולכן אין חובה שיתבססו על עובדות אמת.

      בחדשות 10 מצטטים בכתב התביעה את דברי סג"ל וריקלין: "אני חושב שסיפור כזה מעולם לא היה פה. סיפור כזה חסר תקדים ששולחים תחקירן לנסות להפיל מח"ט. להפיל מח"ט, זה סיפור שאין לו רגליים ...היה פה ניסיון לסיכול על רקע אידיאולוגי. סיכול של תא"ל בצה"ל...שוב אני חוזר, ניסיון לסיכול פיקוד על חטיבת חי"ר. הדברים ברורים ומגובים...יש לנו את העדויות של האנשים שהיו שם. שום דבר פה הוא לא מילה של עודד סבוראי ועופר וינטר מול הדברים... אני רוצה להישאר בסיפור, כדי שלא נהיה בפרשנויות".

      בתחילת דצמבר פורסם כי חדשות 10 שלחה מכתב התראה לפני תביעה לגל"צ, לסג"ל ולעו"ד עודד סבוראי, בעקבות "פרסום טענות שקריות כלפי חדשות 10, רביב דרוקר ומערכת תכנית 'המקור'", לטענתם. זאת בשל הפרסום בתוכנית אודות ניסיון ההפללה לכאורה של דרוקר את תא"ל עופר וינטר. במכתב נטען כי "מדובר היה בניסיון חריג ובוטה לפגוע באמינותו של דרוקר ובלגיטימיות שלו ושל אמצעי התקשורת שהוא פועל בשירותיו, ובכך להביא לפגיעה חסרת תקדים בחופש העיתונות ובזכות הציבור לדעת".