וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נצטרך להתאמץ במיוחד ב-2017; יש סיכוי שלא נעמוד ביעד"

10.1.2017 / 13:33

במכתב יעדים ששלח עמוס שוקן לעובדי קבוצת "הארץ", והגיע לידי וואלה ברנז'ה, הבעלים והמו"ל הודיע כי הגדיל את מענק סוף השנה ל-600 שקלים. שוקן: "התכנית להקטנת הוצאות חיונית כדי שנוכל לשמר את רווחיות החברה ויציבותה"

עמוס שוקן. ראובן קסטרו
עמוס שוקן/ראובן קסטרו

מו"ל הארץ, עמוס שוקן, שלח היום (שלישי) מכתב יעדים ל-2017 לעובדי "הארץ" ו-TheMarker ובו עדכן אותם כי הגדיל את המענק לשנת 2016, מ-400 שקלים ל-600 שקלים.

במכתב, שהגיע לידי וואלה ברנז'ה, כתב שוקן כי "מ-2013 אנו משלמים מענק סוף שנה מיוחד לעובדות ולעובדים שנמצאים איתנו לפחות שנתיים, וזאת כדי לבטא הערכה למאמץ של כל אחד ואחת מכם, ואשר גם כתוצאה ממנו אנו מגיעים לתוצאות כספיות אשר מאפשרות את תשלומו. בשנים שחלפו סכום המענק היה 400 שקל והשנה הוא 600 שקל".

בנוסף הוא ציין כי "אפשר לומר שכל המאפיינים השליליים של מצב העיתונות המודפסת בעולם ובארץ באו לביטוי גם אצלנו...שוק הפרסום מתנהל באופן מנותק מהמציאות המשקית כולה". עוד כתב שוקן כי "בשנת 2016 לא עמדנו ביעדי התקציב שקבענו בתחילתה בפער של כ-10%. זאת הייתה שנה של מאמץ ניכר ברוב תחומי הפעילות, שכתוצאה ממנו הצלחנו, בתנאי שוק גרועים יותר, לשמר את התוצאות של 2015 ולכן החלטנו על גובה המענק".

לסיכום כתב, "התקציב שהכנו לשנת 2017 אינו פשוט. כדי לעמוד בתקציב ההכנסות נצטרך להתאמץ במיוחד, ועדיין יש סיכוי שלא נעמוד בו. תקציב ההוצאות כולל תכנית להקטנת הוצאות שגם היא לא קלה. היא ממש בתחילתה והיא חיונית כדי שנוכל לשמר את רווחיות החברה ויציבותה. בכוחות משותפים אנו מקווים שנצליח בכך".

ברקע המכתב: שינויים וצמצומים במערכת "הארץ"

ברקע המכתב נמצאות הערכות על גל פיטורים אפשרי בקבוצת "הארץ". מערכת "הארץ" עומדת בפני גל של שינויים וצמצומים, כאשר רק לפני כשבועיים נחשף בוואלה ברנז'ה כי מערכת מוסף "ספרים" הוותיק של עיתון "הארץ" תיסגר. מוסף "ספרים" ימשיך להתפרסם כמוסף שבועי נפרד ב"הארץ" אך ניהול, עריכת והפקת המוסף, שנוסד לפני כ-25 שנים, יועבר לידיה של ליסה פרץ המשמשת כיום כעורכת "גלריה שישי".

במסגרת השינוי, עורך המוסף בני מר, סגנית העורך תרצה פלור וכן עורך נוסף וכן עובד נוסף במערכת המוסף לא ימשיכו בתפקידם הנוכחי, ואולם על פי גורמים בעיתון, לא מן הנמנע שהם יעברו לתפקיד אחר. עם זאת, בקבוצה לא הכחישו פיטורים אפשריים דווקא בחלקים אחרים ב"הארץ".

קבוצת שוקן ביצעה לאחרונה שינויים רבים במערכת: סגנית עורכת מוסף "הארץ" נועה אפשטיין תשמש בתפקיד חדש בקבוצה - "עורכת הבלוגים והתרבות הדיגיטלית". את מקומה של אפשטיין במוסף ימלא אחד מעורכי המוסף היומי "גלריה" - אלי אליהו. בנוסף לכך, אסף פרידמן ישמש כסגן עורך ב"גלריה" - שם יחליף את אנה בורד שעברה ל-"7 לילות" של ידיעות אחרונות. שינוי נוסף הוא מינוי של אסף דניאלי לתפקיד סגן עורך אתר "הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully