וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל מסמכי טראמפ: Buzzfeed מסעירה את התקשורת האמריקאית

וואלה ברנז'ה

11.1.2017 / 12:06

האתר הפופולארי פרסם דו"ח שהודלף, כביכול, לתקשורת וכלל אקטים מיניים בוטים של דונלד טראמפ עם נערות ליווי, תוך הודאה בכך שהמסמך מעולם לא אומת. העורך: "לא הייתה החלטה קלה לפרסם, אבל ככה אנחנו רואים את העיתונות ב-2017"

אתר באזפיד. אתר באזפיד, צילום מסך
האם מותר לפרסם מסמך תוך הודאה שלא אומת? אתר Buzzfeed/צילום מסך, אתר באזפיד

מה פורסם במסמכים שהפלילו, לכאורה, את דונלד טראמפ וחשפו את הרגליו המיניים? איש לא יודע בוודאות, אבל את ערוץ התקשורת האינטרנטי הפופולארי Buzzfeed זה לא הטריד. הם קיבלו לידיהם מסמך, החליטו לפרסם - ועוררו סערה בארצות הברית.

במסמך שהגיע לידיהם של אנשי המערכת נטען כי טראמפ ביצע כל מני מעשים בעלי אופי מיני בוטה עם שתי נערות ליווי במלון ברוסיה. עד כאן, הכול בסדר - הבעיה היא שהמסמך הזה מעולם לא אומת. בעיה אחרת, גדולה אף יותר, היא שב-Buzzfeed הודו בכך שאינו מאומת, ובכל זאת בחרו לפרסם.

דונלד טראמפ ומלניה טראמפ. AP
האם להאמין לדיווחים? טראמפ/AP

הדיווח העלה שאלות אתיות חמורות בתקשורת האמריקאית. בעוד שאין מניעה לפרסם תכנים בעלי אופי מיני בוטה, עיין ערך פרשת ביל קלינטון ומוניקה לוינסקי, הבעיה היא בדיווח לא מאומת.

על פי דיווחים, רשתות נוספות קיבלו לידיהן את המסמך, בהן ה"גרדיאן" הבריטי. לאחר בדיקה שנערכה במערכת העיתון, הוחלט שלא לפרסם את המסמך מאחר שלא הייתה דרך לאמתו.

בן סמית', העורך הראשי של Buzzfeed, גונן על ההחלטה: "היא לא הייתה קלה, וייתכן שאנשים לא יסכימו עם הבחירה שלנו, אבל הפרסום מעיד על התפישה שלנו לסיקור עיתונאי ב-2017". הוא הודה כי "יש סיבה להטיל ספק בהאשמות כנגד טראמפ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully