וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריב פנימי ברשות: "שיתוף חומרי הארכיון עם התאגיד עלול להמיט אסון"

11.1.2017 / 13:01

מנהל הרשות בפירוק דרש מיו"ר ועד המהנדסים להעביר חומרי ארכיון לתאגיד – ונתקל בסירוב: "לא ניתן להבטיח כי העברת החומר לא תוביל לאובדנו. ואיך בחינוכית הגיבו לבקשה לשתף חומרי ארכיון עם הבית השני של קובלנץ?

בניין רשות השידור. ראובן קסטרו
בניין רשות השידור/ראובן קסטרו

ריב פנימי ברשות השידור שיתוף חומרי ארכיון עם התאגיד, חושף על הדרך גם את משאלת הלב הלא מפתיעה של אנשי הרשות - אי-הקמת התאגיד ומניעת סגירת הרשות. בחלופת מכתבים שהגיעה לידי וואלה ברנז'ה, דרש מנהל הרשות הנמצאת בפירוק, ברי בר ציון, ממנהל ועד המהנדסים, משה שגב, לשתף פעולה עם אנשי התאגיד על מנת להעביר להם באופן מוסדר את חומרי הארכיון של הרשות.

בר ציון טען כי שגב מחבל בעבודת פירוק הרשות בכך שאינו מעביר את החומרים על פי דרישתם לתאגיד – ואולם, שגב מצידו טוען כי שיתוף החומרים "עלול להמיט לא פחות מאסון על ההיסטוריה של מדינת ישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ייתכן שחומרים מהארכיון יגיעו לידיים ללא פיקוח ראוי"

שגב: "לאור ערכו וחשיבותו של החומר הארכיוני המקורי השמור ברשות, מובן כי לא ניתן לצפות שהעברתו תיעשה בנקל לכל דורש, מבלי שתיבחן לעומק זהותו ויכולתו לשמר את אותו חומר ארכיוני בדרך נאותה"

במכתב ששלח ב-3 בינואר טען בר ציון כי תפקיד הרשות לסייע לתאגיד בהליך הקמתו ובמסגרת זו לספק לו חומרים מארכיון הרשות, הן מתוקף החוק והן על פי הנחיית הכונס של הרשות. אך למרות שלטענתו, בר ציון חזר על ההנחייה שלו בפני שגב מספר שבועות - היא לא בוצעה. זאת מכיוון ששגב העביר לעובדים הנחיה נגדית, שלא לשתף פעולה. בר ציון איים כי אם הדבר יימשך יינקטו צעדים משפטיים כנגד עובדי הרשות המסרבים לשתף פעולה במילוי הנחיות הכונס.

שגב השיב לכך היום במכתב שבו הוא טען כי "מצב התאגיד הציבורי ומצבה של רשות השידור רחוק מלהיות מצב ידוע והוא רחוק מלהיות סופי...עם פתיחת מושב החורף, בסוף אוקטובר 2016, הממשלה הוציאה הודעה המהווה 'סיבוב פרסה' חד וברור כי בכוונתה לפעול לשיקום רשות השידור ולבטל את תאגיד השידור".

לפי שגב, "לאור ערכו וחשיבותו של החומר הארכיוני המקורי השמור ברשות, מובן כי לא ניתן לצפות שהעברתו תיעשה בנקל לכל דורש, מבלי שתיבחן לעומק זהותו ויכולתו לשמר את אותו חומר ארכיוני בדרך נאותה...לא ניתן להבטיח כי העברת חומר ארכיוני אל התאגיד, בוודאי במקרה בו התאגיד כלל לא יוקם - תרחיש סביר בהחלט - ואף במקרה בו הקמתו תידחה שוב ושוב כפי שנעשה עד כה, לא תוביל לאובדן של אותו חומר ארכיוני. ולא זו בלבד שקיימת סכנה לכך שחומר ארכיוני זה יאבד או שייגרם לו או לחלקים ממנו נזק, אלא שייתכן שיגיע לידיים ללא פיקוח ראוי".

עוד כתב, "אילו היה דבר הקמת התאגיד מובטח, או שהיו כרוכים בהליך הקמתו נוהל או חוק אשר בהתאם להם נדרש אותו תאגיד בהקמה לשמר את החומר הארכיוני ולהגן עליו, כפי שדורש החוק, ובאופן שלא יעלה כל חשש עתידי לקיומו, הרי שדרישתך במכתבך יכולה הייתה להיענות בחיוב, לאחר הבטחת הארכיב, אולם המצב הנוכחי רחוק מכך ועלול להמיט לא פחות מאסון על ההיסטוריה של מדינת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלדד קובלנץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחינוכית מורדים בקובלנץ

ועד עובדי החינוכית: "מדובר בניגוד אינטרסים חריף הבא לידי ביטוי גם בעצם המהות שבה מנכ"ל החינוכית בו זמנית הינו המנהל הזמני של התאגיד וכן היועמ"ש. כך שהחלטותיהם בנדון אין בם מתום"

בתוך כך, בטלוויזיה החינוכית קם לקובלנץ מרד מבית, וגם שם לא מתכוונים לשתף את חומרי הארכיון של החינוכית עם התאגיד: אתמול נשלח מכתב מוועד העובדים שבו הוא מדגיש בפני עובדי הטלוויזיה החינוכית כי "אין לשתף פעולה בנדון". בוועד מסבירים את ההתנגדות שלהם בשיתוף החומרים ב"ניגוד אינטרסים חריף הבא לידי ביטוי גם בעצם המהות שבה מנכ"ל החינוכית בו זמנית הינו המנהל הזמני של התאגיד וכן היועמ"ש. כך שהחלטותיהם בנדון אין בם מתום".

עוד נכתב כי, "לאור האמור ברצוננו להבהיר שמנהג שיתופי הפעולה עם גופי שידור אחרים אינו חל במקרה זה! על פי החוק רק עם הפסקת שידורי החינוכית יועבר הארכיון לידי התאגיד, ולא קודם לכן. בכל מקרה של פנייה אליכם יש לעדכן את הוועד לאלתר על מנת למנוע הפעלת לחץ עליכם באמצעות הממונים".

מ"כאן בהקמה" נמסר: "לא מדובר בניגוד אינטרסים אלא באחדות. תכני השידור הציבורי, כשמם כן הם, שייכים לציבור, שזכאי ליהנות מהם בכל פלטפורמות השידור. בשל כך ועל פי חוק יועברו כל חומרי ארכיון החינוכית לתאגיד, עם הפסקת שידוריה. 'ארכיון הטלוויזיה הלימודית וכל זכויות הקניין הרוחני של הטלוויזיה הלימודית יועברו לתאגיד השידור הישראלי ביום המעבר בלא תמורה', לשון החוק".

תגובת רשות השידור: "רשות השידור אינה מנהלת את ענייניה המשמעתיים באמצעות התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully