וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך 'ידיעות' לעורך "הארץ": "הגעתם לשפל חדש בנבזות ובשמחה לאיד"

12.1.2017 / 15:02

בעקבות כתבה הבוקר ב"הארץ" בה מצוטטים בעילום שם גורמים המזדהים כעובדים לשעבר ב"ידיעות אחרונות" שמספרים על ההתערבות לכאורה בעבודה העיתונאית, כתב רון ירון לאלוף בן: "הרשעות והריר על השפתיים מעציבים מאוד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"קח את עמוד 3 שלכם היום. מעבר לטעויות הגהה מביכות, זו כתבה שכולה מבוססת על ראיונות עם שורה של גורמים אינטרסנטיים, שמציגים טענות, בלי בדל של הוכחה"

פרשת ביבי-נוני ממשיכה לעורר רעשי משנה במערכות העיתונים, ואחרי שספגו מטחים של ביקורת בימים האחרונים, ב"ידיעות אחרונות", משיבים אש. בעקבות כתבה הבוקר ב"הארץ" בה מצוטטים בעילום שם גורמים המזדהים כעובדים לשעבר ב"ידיעות אחרונות" שמספרים על ההתערבות לכאורה בעבודה העיתונאית, הפיץ עורך העיתון רון ירון לעובדי מערכת העיתון הודעה ששלח לעורך "הארץ" אלוף בן.

בהודעה שהגיעה לידי וואלה ברנז'ה, נכתב בין היתר: "ימים לא קלים עוברים עלינו. אני רוצה להודות לכולכם על ההתגייסות, התמיכה והעובדה שלמרות העננה הכבדה יוצא מידי בוקר עיתון מצויין והישגי, מלא בסיפורים מצויינים, בדיוק כמו שאנחנו יודעים הכי טוב לעשות ועל כך כולכם יכולים להיות גאים".

בהמשך, מפרט ירון את טענותיו, כפי שהביע באוזני בן. "אני מוכרח להגיד שהגעתם היום לשפל בנבזות ובחוסר הקולגיאליות. לגיטימי לסקר את הפרשה בעוצמה. ואם הדברים נכונים - אנחנו צריכים לחטוף. ובגדול. אבל הרישעות, השמחה לאיד והריר על השפתיים מעציבים מאוד. קח את עמוד 3 שלכם היום. מעבר לטעויות הגהה מביכות (אולי בגלל שאצלכם "לא נוגעים בטקסטים"), זו כתבה שכולה מבוססת על ראיונות עם שורה של גורמים אנונימיים, אינטרסנטיים, שמציגים טענות, בלי בדל של הוכחה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כוכבי" הפרשה. נתניהו ומוזס/מערכת וואלה!, צילום מסך

"77 שנים קיים 'ידיעות' ולא מצאתם מילה אחת טובה להגיד עליו?"

"ההתלהבות שבה אתם מתנפלים בימים אלה על כתבי ועורכי "ידיעות אחרונות" (מעל כל במה אפשרית) מעוררת מחשבות נוגות על הגינות, קולגיאליות ואתיקה עיתונאית בסיסית"

"הנה דוגמא הזויה אחת", מפרט ירון, "'ידיעות שיבח את מלחמת לבנון בגלל אולמרט'. גם את המינימום של עבודת ארכיון כבר לא עושים אצלכם? בלי קשר לוויכוח או לטענות על סיקור פרשיות אולמרט, לא היה עיתון יותר לוחמני ובוטה מידיעות נגד הממשלה במלחמה הזו. והנה עוד דוגמה: מרואיין אנונימי טוען כי כתבות רגישות היו ננעלות במפתיע על ידי 'משתמש אנונימי'. רק חבל שתוכנת העריכה 'קויוטי' שבה משתמש אנונימי היה יכול לנעול כתבה מפני עריכה על ידי משתמש אחר כבר לא בשימוש ב"ידיעות אחרונות יותר מעשר שנים".

"הכתב שהשתתף בהכנת הכתבה דיבר איתי שלשום, ביקש תגובה וכן שאנשים מהעיתון ידברו ויאזנו את הכתבה. חיברתי אותו לשלושה עיתונאים. נכנסו בקושי שני משפטים שאמר אחד מהם, וגם הם עוותו לחלוטין".

את מכתבו לעורך "הארץ" מסיים ירון בנזיפה של ממש: "77 שנים קיים 'ידיעות אחרונות'. ולא מצאתם מילה אחת טובה להגיד עליו? וכאילו להוסיף חטא על פשע, שכתבתם את התגובה שלנו והוצאתם את העוקץ ממנה. שלא לדבר על כך שמהכתבה עצמה הוצאתם פרט מסויים שעליו התבקשנו להגיב, אבל התגובה נשארה כך שנוצר עיוות נוסף. ההתלהבות שבה אתם מתנפלים בימים אלה על כתבי ועורכי "ידיעות אחרונות" (מעל כל במה אפשרית) מעוררת מחשבות נוגות על הגינות, קולגיאליות ואתיקה עיתונאית בסיסית. אלו לא ימים יפים ל"ידיעות אחרונות". אבל גם לא ל"הארץ/ דה מארקר".

מ"הארץ" נמסר בתגובה: "אנו עומדים מאחורי הסיפור שפירסמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully