וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיא העולב. שיחת "לובינג" עם רה"מ כשיש הקלטה של שיחה של עסקת שוחד?"

15.1.2017 / 9:35

ככל שחולף הזמן ומתפרסמים עוד חלקיקי תמלולים מהשיחות שניהל ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס, הרוחות מתלהטות – כאשר הפעם מו"ל "הארץ" נגרר לריב בטוויטר הנוגע לשיחות לובינג שביצע בכנסת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"גליק מאשר לדואק את הדברים שאמרתי אמש ב"המטה המרכזי" בערוץ 10: "שוקן לוחץ על ח?כים בעניין הצעות חוק שפוגעות ב'הארץ'. היזהרו מן הצבועים"

האם דין שיחות לובינג בכנסת כדין עסקת שוחד לכאורה? בשיחה שנערכה במהלך "ערב תרבות" במועצת גזר, אמר ח"כ יהודה גליק (הליכוד) לכתבת חדשות 2 עמליה דואק (אשר אמה, נחמה דואק, כותבת ב"ידיעות אחרונות"): "אני בזמנו כשנבחרתי לכנסת הזמין אותי שוקן, מו"ל 'הארץ', ביקש להיפגש איתי. ישבנו יחד עם היח"צן שלהם והוא עבר איתי על כמה חוקים שהיו בצנרת, שעמדו להיות מועלים בנושא פרסום, כשהוא הרגיש שמאיימים מאוד על המצב הכלכלי שעוד יש לו והוא ביקש ממני לסייע. לא אמרנו, בתמורה תדאג לי ל-8 כתבות ולא ידעתי כמה אני יכול לעזור לו כי אני לא בוועדות. אבל, כל הלוביסטים מסתובבים בכנסת, אז בעלי עיתונים הם אנשי עסקים - וכל אחד, אם יש לו כוח, כל אחד שמבקש ממך טובה יוצא מתוך הנחה שבדרכים שיש לו הוא יפנק אותך".

לאחר מכן עיתונאי ידיעות, רז שכניק, צייץ כי "גליק מאשר לדואק את הדברים שאמרתי אמש ב"המטה המרכזי" בערוץ 10: "שוקן לוחץ על ח"כים בעניין הצעות חוק שפוגעות ב'הארץ'. היזהרו מן הצבועים".

בתגובה לדברים צייץ שוקן בטוויטר: "לא יהודה, אכן נפגשנו אבל הבהרתי לך שהפגישה היא בקשר להצעות חוק שנוגעות לכל העיתונים. לא דיברתי רק בשם 'הארץ'". שוקן גם טען: "‏‎טעות. זה קמפיין מאורגן של ידיעות נגדי בגלל שהם בדעה שהנזק שישראל היום גורם מצדיק את הצעתו. כל פעולות הלובי שאני עושה בכנסת הן בעצה אחת ובשיתוף מנכל ידיעות אחרונות ינון אנגל ומנכל גלובס". עוד צייץ, "גיא, זה שיא בעצם שפל, העולב. שיחת "לובינג" עם ראש הממשלה כשיש הקלטה של שיחה של עסקת שוחד?".

בנוסף לכך, אתמול ב"פגוש את העיתונות" התייחס גם חבר הכנסת איתן כבל, אשר מהשיחות עולה כי סומן כאיש הקשר מטעם נוני, לדברים ואמר בהקשר זה כי גם הוא נפגש עם שוקן והם דיברו על עסקיו.

סיפורים מחדרי העריכה

"ואז עלה הסרט 'כשביבי פגש את נוני' והקרירים והצודקים מ"הארץ" ו"דה-מרקר" (ששתקו שנים כשהדפיסו את השרץ "ישראל היום") משתוללים

בתוך כך, גם המעצבת הגרפית הראשית של "ידיעות אחרונות", אורנה אושרי – שעבדה בעבר ב"הארץ" - התייחסה לריקושטים שהמערכת סופגת בשבוע האחרון ופרסמה פוסט בפייסבוק שבו כתבה: "ואז עלה הסרט "כשביבי פגש את נוני", ומדינה שלמה, ובעיקר הקרירים והצודקים מ"הארץ" ו"דה-מרקר" (ששתקו שנים כשהדפיסו את השרץ "ישראל היום") משתוללים כאילו שיחותיהם הסודיות של ביבינוני מלמדות משהו אמיתי וגורף על המקום הענק הזה, ועל מאות עובדיו המצוינים, שהם כיום המשפחה השנייה שלי. חברים, תאמינו: ידיעות אחרונות הוא עיתון מקצועי מאוד, ומקום עבודה פצצה. לכן גם שיניתי הערב את תמונת הפרופיל שלי, ואת אות הקין הזה לא אסיר בעתיד הקרוב, בלי קשר לכתבי האישום כן-או-לא".

זוהי אינה הפעם הראשונה שאושרי יוצאת נגד העיתון של שוקן, כאשר ב-2014 רבה עם כתב "הארץ" אורי משגב וכתבה פוסט בפייסבוק שבו טענה כי: "אני מבינה שבעיתון הארץ ביקשו מכל הכותבים להיות קצת פחות אנטישמים בימים אלו. הלא אתה עצמך חושב שמדינת ישראל גרועה כנאצים, פשיסטית וגזענית, וכתבת את זה באין ספור דרכים - גם אם לא השתמשת במילה המפורשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully