וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאיר אבק: גיא פלג מוביל בסיקור פרשת ביבי-נוני - והמתחרים במבוכה

16.1.2017 / 10:28

ככל שזה נוגע לתמלילי השיחות בין השניים, פלג משאיר אבק למתחרים משאר כלי התקשורת ובמיוחד לקולגות מבית הוורד. כתב פלילים: "זה ממש מוזר שערוץ 10 נותר מחוץ ללופ", וכתב פלילים אחר מאשים בכלל את המשטרה: "סוחרת במידע כשנוח לה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוביל בסיקור. גיא פלג/מערכת וואלה!, צילום מסך
"זה ממש מוזר שערוץ 10 נותר מחוץ ללופ ולא מצליח לארגן את זה. אני באמת לא יודע למה הם לא מקבלים חלק מההדלפות, כי אפילו גידי וויץ מ'הארץ' מקבל קצת חומר מההדלפות"

לא ניתן להתעלם מהעובדה שמי שידו על העליונה בכל הנוגע לסיקור פרשת נתניהו-מוזס הוא כתב המשפט של חדשות 2 גיא פלג – שמתחילת הפרשה, לפני למעלה משבוע, ועד היום הוא הכתב הבלעדי שחושף בכל ערב קטעים מהשיחות בין ראש הממשלה והמו"ל של ידיעות, שניסו לכאורה לרקום דיל לפיו נתניהו יזכה לסיקור חיובי בעיתון בתמורה לקידום חוק "ישראל היום". ככל שזה נוגע לתמלילי השיחות בין השניים, פלג משאיר אבק למתחרים, במיוחד לקולגות מבית הוורד, וכאשר באופן טבעי 'ידיעות' מחוץ למשחק - שאר כלי התקשורת המרכזיים נאלצים לעשות פולו תמידי לחדשות 2 באופן תדיר.

כתב פלילים באחד העיתונים אמר לוואלה ברנז'ה כי "זה ממש מוזר שערוץ 10 נותר מחוץ ללופ ולא מצליח לארגן את זה. אני באמת לא יודע למה הם לא מקבלים חלק מההדלפות, כי אפילו גידי וויץ מ'הארץ' מקבל קצת חומר מההדלפות. אני יכול להבין למה בטלוויזיה הוא הולך ישר לפלג, כי חדשות 2 מובילים ברייטינג – למרות שכרגע אין שום קרדיט לפרקליט - וגם ככה כולם עושים להם בסוף פולו. כנראה שיש קשר ממש טוב בין הפרקליט לפלג".

הוא מוסיף כי "הסיפור עם ההדלפות לפלג - זה מצחיק, אבל ברמה מטורפת. יש לך פה ארבע שעות שיחה ואתה רואה שכל מה שהודלף מכוון. אתה לא יודע מה הקונטקסט של השיחה כולה, אתה רק שומע משפט פה ומשפט שם". לשאלה מדוע המשטרה לא הוציאה צא"פ על החקירה – בניגוד להרבה מקרים אחרים – הכתב תוהה שאולי מדובר במעשה מכוון, שכן יכול להיות שהחוקרים מאזינים לחלק מהגורמים הקשורים בפרשה – ולכן יש להם אינטרס שהתקשורת כן תעסוק בפרשה". עוד אמר, "את הציבור הפרשה לא כל כך מעניינת. זה מעניין כ-5,000 איש בערך, והתקשורת שוב מתעסקת בעצמה. אותה זה מעניין ובגדול - את הציבור לא ממש".

נוני מוזס מגיע לחקירה, מחוץ ללהב 433, לוד. ינואר 2017. טליה קדוש
"התקשורת שוב מתעסקת בעצמה". נוני מוזס, אתמול לפני החקירה במשטרה/טליה קדוש

הדלפות חלקיות שיוצרות מסגור מסוים

"גיא פלג הוא לא כתב משטרה – אבל הוא עושה בית ספר לכתבי המשטרה כי הוא מאוד מעורבב עם הפרקליטים"

כתב משטרה בכיר באחד מערוצי הטלוויזיה טוען כי "באופן חריג, נוסבאום כמעט 'מנוטרל'. זה קצת מוזר לראות אותו באולפן עם פלג - שמוביל את הסיקור. הסיבה לכך היא שההדלפות מגיעות 100% רק מפרקליטים. כל ההדלפות של פלג מגיעות מפרקליט ובגלל זה לנוסבאום אין מידע הנוגע לתמלולים. זאת למרות שזה עדיין לא הגיע לשלב של הגשת כתבי אישום (השלב שכתבי המשפט בדרך כלל נכנסים לתמונה). גיא פלג הוא לא כתב משטרה – אבל הוא עושה בית ספר לכתבי המשטרה כי הוא מאוד מעורבב עם הפרקליטים".

כתב משטרה אחר טען כי "חלקים מהחומרים לא מגיעים מגורמי האכיפה אלא כנראה מעו"ד של אחד המעורבים בפרשה – הוא זה שמפמפם את העניין מתוך ניסיון למזער נזקים מבחינתו ללקוח שלו". הכתב מסביר כי העובדה שמדובר בהדלפות חלקיות מהחקירה יוצרות מסגור מסוים לפרשה – שלא מראות את התמונה כולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איפה ימי הצוללות. רביב דרוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"רביב דרוקר - שהיה מוביל בפרשות של ביבי – נעלם"

"המשטרה מתנהלת כסוחרת במידע, כשנוח לה היא מדליפה כמו אצל ח"כ גאטס. ואילו עכשיו מדובר ברה"מ, הוא סוג של בעל הבית של המשטרה"

הוא הוסיף כי עד כה שוחררו כ-10 ציטוטים מההקלטה, ולטענתו "הקטעים ששוחררו יוצרים דרמה ועושים הרבה רעש אבל הם לא מראים את התמונה כולה. אנחנו לא יודעים באמת מה הסיפור מסגרת". הכתב אף הוסיף כי "המשטרה מתנהלת כסוחרת במידע, כשנוח לה היא מדליפה כמו אצל ח"כ גאטס – כאשר אז דלפו תמונות והקלטות– ואילו עכשיו מדובר ברה"מ, הוא סוג של בעל הבית של המשטרה, ואנחנו רואים איך המשטרה מתנהלת על קצות אצבעות, כי היא יודעת שזה יחזור אליה כמו בומרנג". הכתב מציין כי המשטרה לא נהגה כך בחקירות של אולמרט או שרון.

כתב פלילים סיכם ואמר כי "זה לא נעים בלשון המעטה לחדשות 10 – ומהצד השני מגיע לחדשות 2 מברוק. לא הייתי רוצה להיות היום במקום אחד מכתבי המשפט של חדשות 10. הבעיה העיקרית של 10 זה שההתעסקות בפרשה מתרחשת יום אחרי יום, זה סיפור בהמשכים וזה לא נגמר. רביב דרוקר - שהיה מוביל בפרשות של ביבי – נעלם, התאדה. גיא פלג מכה אותו. חדשות 2 מכים שם את כולם. כל הכבוד להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully