וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקה ה-90: כהונת דקל הוארכה בחצי שנה

16.1.2017 / 14:55

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בתיאום עם הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט, האריך את כהונתו של מפקד גל"צ ירון דקל בשישה חודשים. בזמן זה תימשך בחינת מעמדה של גל"צ

אירוע מחווה לאריה גולן בצוותא , ספטמבר 2016. מגד גוזני
אירוע מחווה לאריה גולן בצוותא , ספטמבר 2016/מגד גוזני

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בתיאום עם הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט, האריך את כהונתו של מפקד גל"צ ירון דקל בשישה חודשים - ושם סוף זמני להערכות והשמועות בנושא. בזמן הזה, אומרים היום במשרד הביטחון, תימשך בחינת מעמדה של גל"צ.

כזכור, בשבועות האחרונים שררה אי וודאות בתחנה הצבאית (גילוי נאות: עורך המדור מגיש בתחנה) באשר לזהות האיש או האשה שייכנסו לתפקידו. כבר לפני כשנה ביקש ראש הממשלה נתניהו להחליף את דקל, לאחר הארכה של שנה ובסך הכל חמש שנים בתפקיד, אולם שר הביטחון הקודם, משה (בוגי) יעלון, סרב לכך. לאחר החלפתו באביגדור ליברמן, הסכימו השניים על סיום כהונת דקל. ב"הארץ" נטען אז כי מועמדים אפשריים שנשקלו לתפקיד הם אבישי בן חיים, קלמן ליבסקינד, יועז הנדל ואפילו שרון גל.

בספטמבר פורסם כי השר ליברמן לא מתכוון להקים ועדת איתור לתפקיד, לאור בחינת מעמד התחנה. מנכ"ל משרד הביטחון, אודי אדם, הוצב בראש ועדה במשרד שהגישה לשר המלצות לעתיד התחנה, על רקע התנגדות צה"ל לפעילותה של תחנה צבאית. כזכור, על רקע קיצוץ של 6% בתקציב הצבא, התבטא קצין בכיר בצבא ואמר כי "הרמטכ"ל רוצה להוציא את גל"צ מהצבא - אך לא לסגור את התחנה".

במשרד הביטחון לא פירסמו עד כה את ההמלצות שהוגשו, אך בעבר הושמעו מכיוונים שונים במערכת הפוליטית הצעות שונות לעתיד התחנה, בהן הפרטתה, העברתה למשרד הביטחון או פעילותה תחת תאגיד השידור הציבורי - שגם עתידו מעורפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully