וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עימות חזיתי - עובדי החינוכית מחריפים את המאבק בקובלנץ

29.1.2017 / 16:17

לוואלה ברנז'ה נודע כי לאחרונה נערכה פגישה של ועדי החינוכית עם נציג האוצר, ההסתדרות והנהלת החינוכית בראשות המנכ"ל אלדד קובלנץ - אשר זכתה לכינוי "מופע האימים" בקרב העובדים, הטוענים ליחס מתנשא ומזלזל. החינוכית: "לא ניגרר להכפשות"

אלדד קובלנץ. איה אפרים, מערכת וואלה! NEWS
אלדד קובלנץ/מערכת וואלה! NEWS, איה אפרים
במכתב אף נטען כי קובלנץ מנסה להתחמק מנושא קליטת עובדי החינוכית בתאגיד, אך גורם בסביבתו מכחיש את הדבר בתוקף ומזכיר כי דווקא קובלנץ היה זה שניהל מאבק לכך שעובדי החינוכית ייקלטו בתאגיד

מערכת היחסים בין עובדי הטלוויזיה החינוכית למנכ"ל אלדד קובלנץ סובלת מהידרדרות כבר תקופה ארוכה, כאשר הוועדים מאיימים שוב בסנקציות, שיכללו ככל הנראה השבתה נוספת של השידורים. הסיבה העיקרית היא העובדה שקובלנץ, כך לטענת העובדים, עסוק בתאגיד ולא מטפל בבעיות בחינוכית באופן מעמיק וזריז. נקודת ההתייחסות האחרונה היא פגישה משולשת שנערכה בהשתתפות ועדי החינוכית עם נציג האוצר, נציג ההסתדרות והנהלת הטלוויזיה החינוכית בראשות המנכ"ל אלדד קובלנץ - פגישה שככל הנראה רק הדגישה את עומק הפערים בין הצדדים.

במכתב מיוחד ששלחו ועדי החינוכית לעובדים והגיעה לידי וואלה ברנז'ה, הם מתארים אותה כ"מופע האימים" של קובלנץ, שלטענתם התייחס לבעיות שלהם בזילזול. בפגישה אמר קובלנץ כי "אין שום בעיה עם כפל התפקידים שלי" והוא לא צריך להתנצל בפני ועדי העובדים על העניין. הוועד אף טוען כי כאשר ביקשו לראות ממנו אישור שיש לו להמשיך ולעבוד בשני המקומות במקביל, קובלנץ השיב להם כי "אפנה לקוראת בקפה וליועצים המשפטיים – אקבל ייעוץ האם חובה עלי להציג בפניכם את האישור". יש לציין כי לקובלנץ יש אישור מנציבות שירות המדינה לבצע את שני התפקידים במקביל וכי הוא מקבל משכורת אחת.

"זה האיש שלא מוכן לשמוע את הקולות שלנו, לא מגלה עניין בהאזנה לרחשי לבנו וזה לא מפתיע כי כך היה מאז ומתמיד. עוד נכתב כי באוקטובר 2017 החינוכית תפסיק את שידוריה בערוץ 2, בעקבות הפיצול, ומשמעות הדבר תהיה פגיעה בשכר העובדים. "ההנהלה בחרה להתעלם מההשלכות ולא טרחה לבדוק כיצד לשמר את נוכחותינו באוויר ואת שכרנו מן הטעם הפשוט, ראשה עמוק בבעיות התאגיד ולא בטיפול בצרכנו".

במכתב אף נטען כי קובלנץ מנסה להתחמק מנושא קליטת עובדי החינוכית בתאגיד, אך גורם בסביבתו מכחיש את הדבר בתוקף ומזכיר כי דווקא קובלנץ היה זה שניהל מאבק לכך שעובדי החינוכית ייקלטו בתאגיד – לאחר שבחקיקה המקורית נקבע שהם אכן ייקלטו ב"כאן בהקמה", ולאחר מכן, בשינוי החקיקה, הוסרו עובדי החינוכית מהחוק ונשארו רק עובדי רשות השידור – בזמן שההסתדרות ויתרה על הסוגיה.

שלומית דקל, האשה הראשונה שהופיעה בטלוויזיה הלימודית, בעת צילומים בטלוויזיה החינוכית בשנות ה-60. צילום רפרודוקציה: נועם מוסקוביץ, באדיבות המצולמים
"לא נהסס לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו". עובדי טח"י/באדיבות המצולמים, צילום רפרודוקציה: נועם מוסקוביץ

ההסתדרות מיישרת קו עם עובדי החינוכית

כרגע קיימים שלושה סכסוכי עבודה בחינוכית, ומהוועד נמסר כי אם המשא ומתן עם ההנהלה ייכנס ל"סחבת" – הם ינקטו בסנקציות כבר בתקופה הקרובה. משמעות הדבר שעובדי החינוכית צפויים לפתוח בקרוב בשביתה נוספת, כפי שעשו לאחרונה ודווחה בוואלה ברנז'ה. הוועדים מעוניינים שמשרד החינוך ונציבות שירות המדינה יביאו לחינוכית "הנהלה הרוצה באמת לעבוד פה. הנהלה מכהנת שכל ייעודה בטח"י ולא חבורה המחשפת להיאחז בקרנות המזבח ליום בו לא ימצאו את מקומם בתאגיד". הוועדים דורשים בין היתר לדאוג לעתיד העובדים עם קום התאגיד, פתרון למתן פיצוי כספי עם הפסקת שידורי החינוכית בערוץ 2, קליטת כוח אדם למשרות חסרות, הסכם עבודה חדש שיחול גם על סופ"ש.

בתוך כך, גם ההסתדרות מיישרת קו עם עובדי החינוכית. היום נשלח מכתב מההסתדרות לקובלנץ ובו מובהר כי "אין בכוונת נציגות העובדים לעמוד מנגד ולא נהסס לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להבטיח את המשך עבודתם של עובדי טח"י עם כל המשתמע מכך". במכתב נטען שהובא לידיעת ההסתדרות כי הנהלת התאגיד החליטה שביום שהערוץ החדש יעלה לאוויר (סוף אפריל) ויחליף את ערוץ 1 – יופסקו השידורים של החינוכית בערוץ החדש. זאת בנוסף לעובדה שהשידורים בערוץ 2 ייפסקו גם הם מאוחר יותר - יגרמו לפגיעה כלכלית בעובדי טח"י לטענת הסתדרות.

"בניגוד לחוק השידור הציבורי בניגוד לאמירות של אישים שונים ובראש ובראשונה שלך, החלטות אלה גוזרות גזר דין מוות על טח"י ועל עובדיה הרבה לפני הזמן הקבוע בחוק – שנה ושלושה חודשים לאחר יום תחילת השידורים של כאן", נכתב. לכן, ההסתדרות דורשת לבטל את ההחלטה ולהמשיך לשדר את תכני החינוכית בערוץ 1 עד למועד הסיום על פי החוק. יש לציין כי קובלנץ תומך בבקשת ההסתדרות אך מי שאחראי על ההחלטה של שידור התכנים של החינוכית בערוצים 2 ו-1 הם שר התקשורת נתניהו, שר האוצר כחלון וועדת הכלכלה.

עוד באותו נושא

החרפה במאבק עובדי החינוכית: יחשיכו את המסך

לכתבה המלאה

החינוכית: "ציטוטים מעוותים ומגמתיים"

מהחינוכית נמסר בתגובה: "החינוכית ממשיכה לייצר תוכן חדש, איכותי ומגוון. הפקות רבות בדרך ובכוונתנו להמשיך להציג שידור ציבורי מצוין לעם ישראל. ההנהלה תמשיך לנהל שיח מכובד ומקצועי עם העובדים ולא תיגרר להכפשות חסרות בסיס, המלוות בציטוטים מעוותים ומגמתיים. המטרה המשותפת של כולם צריכה להיות רווחת העובדים והצלחת החינוכית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully