וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: הרב אלקריב תובע את "כיכר השבת"

30.1.2017 / 14:10

הרב אלקריב תובע את האתר החרדי בגלל שרמז בכתבה עליו כי הוא מנהל רומן מחוץ לנישואין - ודורש התנצלות, הבהרה ופיצוי בסך 100 אלף שקל. התביעה מגיעה לאחר ש"כיכר השבת" ביצע מספר תיקונים בכתבה, אך טרם שילם פיצוי לרב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכתבה לאחר התיקון באתר/מערכת וואלה!, צילום מסך
הכתב אף צלצל לרב ואמר לו: "פרסמתי ידיעה שהובן ממנה משפט באופן לא נכון שממש פוגע ברב, ובאופן אישי לא נעים לי ואני גם חושש מהקפידה של הצדיק והכל"

לאחר שאיים בתביעה לפני כשבוע נגד "כיכר השבת" – בשל פרסום כתבת פולו לחדשות 2 על הרב שאול אלקריב, ובו נרמז כי הוא מנהל רומן מחוץ לנישואין – אלקריב תובע את האתר החרדי על פרסום "לשון הרע" עליו. הרב דורש פרסום הבהרה לפיה מטרת הפרסום הייתה "מתוך כוונה ברורה לפגוע בנתבע", לשון כתב התביעה, ופיצוי בסך 100 אלף שקל. במכתב הקודם שנשלח לאתר הוא דרש פיצוי גבוה יותר, בסך של 300 אלף שקל.

בכתב התביעה, שהגיע לידי וואלה ברנז'ה, טוען עו"ד של הרב, אלקנה בישיץ, כי "הפרסומים הינם פרסומים בוטים, שקריים, פוגעים, שפורסמו בזדון ובידיעה גמורה שאין בהם שמץ של אמת על מנת לשפוך את דמו של התובע הלכה למעשה".

בכתב התביעה אף מצוטטים מספר טוקבקים שפורסמו בדף הכתבה, ביניהם כתוב: "הרב יושן בבית שלו עם אשתו ולא כפי שכתוב פה בכתבה שהמזכירה ישנה באותו מתחם שהרב יושן"; "ראה ערך ברלנד" (אשר נחשד באישה נשואה); "הוא לא מתייחד כל הזמן הדלת פתוחה"; "רב שמתייחד עם אישה הוא עדיין רב?".

בנוסף לכך, בכתב התביעה נטען כי לאחר קבלת המכתב יצר הכתב רוטמן קשר טלפוני עם הרב ואמר לו: "פרסמתי ידיעה שהובן ממנה משפט באופן לא נכון שממש פוגע ברב, ובאופן אישי לא נעים לי ואני גם חושש מהקפידה של הצדיק והכל, הייתי שמח לבקש ממנו באופן אישי סליחה... זה ממש לא בכוונה תחילה, זו פרשנות כזאת... אני עשיתי טעות גדולה שאני מתחרט עליה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכתבה לאחר התיקון באתר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לא הייתה כוונה לפגוע ברב כלל ועיקר"

"מקורבי הרב הבינו את המשפט שהובא מתוך דברי המקורבת לרב כי היא מתגוררת בהקשר שלא אליו הייתה הכוונה. הרינו להבהיר כי 'מתגוררת עמו במתחם' משמעו כפשוטו, גרה במתחם של הרב, ולא מעבר לכך"

לאחר שליחת המכתב למערכת "כיכר השבת", התקבלה תשובה מהאתר ובה נטען כי "לא הייתה כוונה לפגוע ברב כלל ועיקר, כוונת הציטוט אודותיו אתה מלין במכתבך 'אף מתגוררת עמו באותו המתחם' לא הייתה לשום דבר שאינו כפשוטם של דברים לפיהם הגברת הנדונה מתגוררת במתחם בו פועל הרב. בכתבת ערוץ 2 הובהר כי הרב עבר לפעול במתחם וזו הייתה כוונת הציטוט".

ב"כיכר השבת" הסירו את הציטוט מהכתבה ואף נוספו לכתבה הבהרות. כך למשל, בכותרת נכתב: "מקורבי הרב הבינו את המשפט שהובא מתוך דברי המקורבת לרב כי היא מתגוררת בהקשר שלא אליו הייתה הכוונה. הרינו להבהיר כי 'מתגוררת עמו במתחם' משמעו כפשוטו, גרה במתחם של הרב, ולא מעבר לכך". הבהרה ותיקון דומה אף מופיעים בתוך הכתבה עצמה.

הכתבה פורסמה ב"כיכר השבת" תחת הכותרת "הרב שנעצר ושוחרר: 'אני אתחיל להתעצבן רוצה רימון?' צפו". מדובר בכתבת פולו לכתבה שפורסמה לפני כן ב"אולפן שישי" של חדשות 2. בכתבה התראיין הרב אלקריב, שנעצר לאחרונה בחשד למעורבותו בזריקת רימון הלם לחצר ביתו של ראש העיר יוסי ברודני. הרב טען כי "הדבר החמור שעשו ב'כיכר השבת' הוא לציין בפולו כי אסתי גניס, צעירה דתיה שהחליטה להקדיש את חייה לרב אלקריב, אף מתגוררת עמו באותו מתחם".

הרב טען כי בניגוד ל"כיכר השבת", בכתבה של "אולפן שישי" נאמר כי גניס מקורבת לרב ומתגוררת במתחם, "אך בשום מקום לא נאמר כי היא מתגוררת עם הרב, ואף לא נאמר כי הרב גר במקום". הוא גם ציין רעייתו התראיינה לחדשות 2 - כך שלטענתו ברור כי הוא נשוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכתבה המקורית/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully