וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אחרי העתירה לבג"ץ - הרשות מסרבת לאשר הפרסומת התומכת בנישואים חד מיניים

6.2.2017 / 12:44

הרשות השנייה הוציאה היום את התשובה של המנכ"ל, ניר שוויקי, לפיה הפרסומת של האגודה לזכויות האזרח בישראל תשודר רק אם יוסר ממנה המשפט "גם אם אני הומו"

יח"צ - חד פעמי

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לא שינתה את עמדתה בנוגע לפסילת הפרסומת של האגודה לזכויות האזרח בישראל, המציגה תמיכה בנישואים חד-מיניים – וכעת הנושא עובר להכרעה בוועדת ערר של מועצת הרשות, בראשות יצחק בורבא. אתמול (ראשון) עתרה האגודה בנושא לבג"ץ. כזכור, הרשות קיימה מספר דיונים פנימיים בנושא פסילת הפרסומת.

הרשות הוציאה היום את התשובה של המנכ"ל, ניר שוויקי, לפיה הפרסומת תשודר רק אם יוסר ממנה משפט התומך בנישואים חד-מיניים. בתשובתו כותב שוויקי כי "התשדיר כולל את האמירה: "הזכות לאהוב ולהתחתן עם מי שאני בוחרת. גם אם אני הומו". אני מתיר על כנה את החלטת ראש מחלקת הפרסומות לפיה התשדיר יותר לשידור בכפוף להסרת המילים "גם אם אני הומו", זאת בשל העובדה כי אמירה זו מעבירה מסר בנושא שנוי במחלוקת ציבורית, ומשכך עומדת בניגוד לכלל האתיקה של הרשות".

עוד הוא טוען כי "התשדיר כולל מסרים בנושאים השנויים במחלוקת בציבור באופן העומד בניגוד לכלל 11 לכללי הרשות השנייה (כלל האתיקה). טענה אפשרית שלפיה בתשדיר זה מועברים מסרים התומכים בהרחבת ההכרה בזכויות הפרט, או אף כאלה המוכרים כיום לפי הדין והפסיקה אינה מעלה או מורידה בעניין זה". לפי שוויקי, "אם נקבל שניתן להעביר מסר בתשדיר שלפיו יש להעניק הכרה בזכויות בני זוג אותו המין באופן זהה לזה שמוענק לבני זוג ממינים שונים, הרי שלכאורה לא ניתן יהיה למנוע שידורו של תשדיר פרסומת מאת גורם כלשהו המעביר מסר הפוך. זהו טבעם של מסרים בנושאים השנויים במחלוקת בציבור, שאם הם מותרים, הרי שיש להתיר העברת מסרים שונים, ואף מנוגדים, בעניינים אלו".

ניר שוויקי. יח"צ, הרשות השנייה, ענבל מרמרי
ניר שוויקי/ענבל מרמרי, יח"צ, הרשות השנייה

"הרשות אינה רשאית לעשות דין לעצמה"

נציגי האגודה טענו בפני שוויקי כי המציאות היא שעובדים נדרשים להפסיק ולשוחח בערבית במהלך העבודה, וכי קיים חשש של ערבים לדבר בערבית במרחב הציבורי בשל גילויי עוינות כלפיהם

בתחילת ינואר קיימו אנשי האגודה דיון עם אנשי הרשות. בעתירה מצוין כי שוויקי טען בפגישה כי בניגוד לנטען בתשדיר, הרי שבישראל אין בעיה לערבים לדבר ערבית במקומות ציבוריים וכי "אין הוא מודע לבעיה כלשהי בנושא והתשדיר עלול ליצור בעיה במקום שהיא לא קיימת". נציגי האגודה טענו בפני שוויקי כי המציאות היא שעובדים נדרשים להפסיק ולשוחח בערבית במהלך העבודה, וכי קיים חשש של ערבים לדבר בערבית במרחב הציבורי בשל גילויי עוינות כלפיהם. על פי נציגי האגודה, שוויקי הבטיח כי תתקבל החלטה בתוך ימים ספורים. אלא שמאז אותה פגישה לא התקבלה תגובתו של שוויקי, וזאת על אף חלופת טלפונים בין האגודה לאנשי הרשות.

בעתירה נכתב כי "קיימות בהחלט סוגיות שנויות במחלוקת הן לגבי התפישה של זכויות האדם והן לגבי סוגיות ספציפיות שנוגעות לנושאים רגישים בחברה הישראלית. יחד עם זאת אין לקבל עמדה לפיה זכויות האדם וההגנה עליהן בחברה דמוקרטית הן עצמן שנויות במחלוקת. הרשות השנייה אף אינה רשאית לעשות דין לעצמה ולקבוע, כי סוגיות שבהן בג"ץ כבר עיצב ועיגן את הנורמה הראויה, הנן שנויות במחלוקת, ובכך להסיג את זכויות האדם בישראל לאחור".

לאחר פסילת התשדיר, טענה יו"ר הרשות, אוה מדז'יבוז', כי היא מתנגדת לפסילת התשדיר – ואולם היא לא הצליחה לשנות את ההכרעה עד כה. מדז'יבוז' כתבה בזמנו בעמוד הפייסבוק שלה כי "יש לי לא מעט חברים שנלחמים על הזכות לאהוב ולהתחתן כמו שהם רוצים. כחברה שלהם אני נלחמת יחד איתם. כיו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו אני אלחם על הזכות שלהם לצעוק את זה בכל מקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully