וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות 2 מחרימים את טקס פרסי הטלוויזיה: "התחושה שזה תפור מראש"

9.2.2017 / 14:15

גורם בחדשות 2 לוואלה ברנז'ה: "תמוה שדווקא המהדורה המרכזית הנצפית בישראל היא זו שלא נכללת בזוכים בשנים האחרונות. הדבר מעיד על הניתוק העמוק בין חברי האקדמיה ובין הצופים". גורם בחדשות 10: "התבכיינות מביכה". וזה לא הסוף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדשות 2/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחדשות 2 החליטו גם השנה להחרים את טקס פרסי הטלוויזיה והקולנוע של האקדמיה, כפי שעשו בשנים קודמות. גורם בחדשות 2 אף אמר לוואלה ברנז'ה כי "יש תחושה שזה פרס תפור מראש". כזכור, בשנה שעברה לחדשות 2 היו אמנם מספר מועמדויות בקטגוריות השונות, אך זאת מכיוון שכל התוכניות הוגשו אוטומטית לבחירה.

בגלל החרם השנה, החלוקה לקטגוריות נראית לעתים לא ברורה, זאת כאשר "שישי עם אילה חסון" מועמדת בקטגוריה של מהדורת החדשות הטובה ביותר – ואילו "המגזין" של אושרת קוטלר נעדרת מהקטגוריה הזו אך מועמדת לתוכנית האקטואליה הטובה ביותר. שתיהן אגב מהדורות חדשות המשודרות בסופ"ש ומציגות כתבות מגזיניות ברובן. חסון מועמדת מול המהדורה המרכזית של חדשות 10, ואילו קוטלר מועמדת מול "לונדון וקירשנבאום" – כלומר, מהדורה שבועית מול מהדורה יומית באותה הקטגוריה.

זו השנה ה-10 שבחדשות 2 מחרימים את טקס פרסי האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה. הגורם אמר כי "הרציונל הוא ברור, אנחנו נמדדים בבחירה החופשית מדי ערב של קהל הצופים הישראלי שמצביע בשלט והרייטינג מוכיח זאת. ומציגים מועמדות באופן ייזום למוצרים עיתונאיים, תחקירים, סדרות כתבות ופרסים דוגמת סוקולוב, פרימור ואחרים".

הגורם הוסיף כי "תמוה שדווקא המהדורה המרכזית הנצפית בישראל שזוכה לאמון הציבור היא זו שלא נכללת בזוכים בשנים האחרונות. הדבר מעיד על הניתוק העמוק בין חברי האקדמיה ובין הצופים ולכן אנחנו באופן מסורתי לא מגישים מועמדות".

"הטקס אינו תפור ואינו יכול להיות תפור"

גורם בחדשות 10 לוואלה ברנז'ה: "התבכיינות מביכה. איך אפשר להטות הצבעה של מאות חברי אקדמיה?"

מוש דנון יו"ר האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, אמר בתגובה: "הטקס אינו תפור ואינו יכול להיות תפור. כ-600 חברי אקדמיה הצביעו, אין גורם אחד בעולם הזה שיכול לאגד אותם יחדיו לכדי תפירה. האקדמיה הינה גוף מאד מגוון המייצג טעמים שונים ומגוונים חדשות".

עוד אמר דנון כי "חדשות 2 בחרו שלא להציג את התוכניות שלהם למועמדות למרות שיחות שניהלתי עם מנכ"ל חדשות 2. הם טוענים שהאקדמיה אינה בוחרת בהם בכוונה - וזו כמובן שטות. לגבי הקטגוריות, מועמד רק מי שבחר להיות כזה וכל מועמד בוחר קטגוריה. ועדה מיוחדת בוחנת התאמה ומבצעת שינוי אם צריך. השנה השינויים היו מינוריים".

גורם בחדשות 10 אמר לוואלה ברנז'ה: "התבכיינות מביכה. איך אפשר להטות הצבעה של מאות חברי אקדמיה? בשנה שעברה כל תוכניות חדשות 2 התמודדו ראש בראש מול תוכניות חדשות 10 ולא זכו ולו בפרס אחד, בזמן שחדשות 10 זכו בחמישה פרסים. ובאשר לרייטינג - חודש אחרי חודש, שנה אחרי שנה הפערים בין שתי המהדורות מצטמצמים. חברי האקדמיה כבר הבינו מי חברת החדשות הטובה בין השתיים".

בתגובה לכך, גורם בחדשות 2 אמר: "מוזר שחדשות 10 חוגגים שהצליחו לשחזר ממוצע רייטינג שנתי של שנת 2007".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully