וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני על הרדיו: "זה סוג של מסתורין"

וואלה ברנז'ה

13.2.2017 / 10:25

ביולי העניק יצחק לבני, שהלך אתמול לעולמו, את הראיון האחרון שלו בגל"צ ודיבר על התחנה ועל תחום התקשורת. בנוגע לימיו הראשונים של הרדיו בישראל אמר: "הרדיו לא היה אז מאוד מתוחכם אך הוא היה חשוב. אני זוכר בעיקר תחושה מרוממת שמציפה אותך"

ברני ארדוב

ביולי האחרון העניק יצחק לבני, שהלך אתמול לעולמו, את הראיון האחרון שלו בגל"צ ודיבר על התחנה הצבאית כמו גם על תחום התקשורת באופן כללי, יחד עם אהוד גרף.

בנוגע לימים הראשונים של הרדיו בישראל, עוד בתקופת המנדט הבריטי, אמר לבני כי "להגיד שלא השתנה הרבה במהותו של הרדיו תהיה הגזמה פיוטית, כי זה נחמד לחשוב ככה. אז לרדיו הייתה משמעות. אני מספיק מבוגר כדי לזכור את השידורים האלה והם היו נורא מרגשים".

עוד אמר לבני: "הרדיו היה אז נורא חשוב, הוא לא היה מאוד מתוחכם אך היה חשוב. אני זוכר בעיקר את המאגיה, או תחושה מרוממת, תחושה תת-הכרתית שמציפה אותך ומעירה אותך מתוככך. זה סוג של מסתורין. זה דברים שמאוד נדיר להשיג אותם

כשהיה בן 33 בלבד לבני מונה לתפקיד מפקד גל"צ. כמפקד גל"צ לבני העביר את התחנה לשדר מסביב לשעון והכניס בה תכנים של תרבות, תעודה, תוכן אישי וסגנון שידור צעיר ולא פורמלי שנותר מזוהה עם התחנה במשך שנים ארוכות. בנוסף, הוא הגיש מדי שבוע את התכנית "בין שישי לשבת – שיחה בשניים" ברשת ב' במשך כ-4 עשורים.

בסיום כהונתו כמפקד גל"צ התמנה למנכ"ל רשות השידור ותחתיו צמחו תכניות אירוח, עלתה לשידור הסאטירה "ניקוי ראש" והופק האירוויזיון בישראל. בהמשך היה לבני יו"ר ועדת ההיגוי להקמת ערוץ 2, יו"ר הוועדה הציבורית לבדיקת תפקודו של השידור הציבורי ויו"ר דירקטוריון חדשות ערוץ 2 – תפקידו הציבורי האחרון בתחום התקשורת, בו נלחם למען הפרדה בין האינטרסים של בעלי המניות לבין עצמאותה של חברת החדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully