וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירת מעגל בחדר הסגלגל: כיצד השיג ביסמוט את הראיון המדובר עם טראמפ?

13.2.2017 / 11:02

על פי גורם המעורה בפרטים, התורם הנדיב שלדון הכניס את ביסמוט לרשימת ה"מצ'ופרים" ע"י טראמפ – וכך נולד הראיון המדובר עם נשיא ארה"ב החדש: "זה מה ש-25 מיליון דולר כנראה קונים לך". ביסמוט: "דיברנו על הראיון עוד כשראיינתי את טראמפ לאחר העימות השלישי"

בועז ביסמוט, דונלד טראמפ. הבית הלבן, מתוך אתר ישראל היום, צילום מסך
בועז ביסמוט, דונלד טראמפ/צילום מסך, הבית הלבן, מתוך אתר ישראל היום
"זה לא שהייתה פה החלטה של הבית הלבן לראות מי מכלי התקשורת הישראלים הכי רלוונטיים – אלא, זה לבחור בשלדון"

הראיון המדובר מסוף השבוע האחרון של בועז ביסמוט, כתב החוץ של "ישראל היום", עם נשיא ארה"ב החדש דונלד טראמפ זכה להדים רבים – גם בתקשורת העולמית, וגם בזו הישראלית. אפילו בתוכנית "אולפן שישי" אליה התראיין ביסמוט כינו פרשני הפאנל את הראיון "הישגי". מה שמחריג אפילו עוד יותר את הראיון שהעניק טראמפ היא העובדה שעל פי החלטת הבית הלבן הנשיא לא מתראיין כלל לתקשורת זרה.

ואולם, שני דברים מאפילים על ההישג העיתונאי המרשים: לוואלה ברנז'ה נודע כי הראיון הושג על ידי עזרה משלדון אדלסון – בעל "ישראל היום" – שדאג להכניס את ביסמוט לבית הלבן, כשהוא סוגר לו את הראיון עם הנשיא החדש. בנוסף לכך, גם רוב השאלות הועברו מראש לצוותו של טראמפ – שאף ענה עליהן במקומו של הנשיא.

גורם המעורה בפרטים אמר לוואלה ברנז'ה כי שלדון ומרים אדלסון נפגשו עם טראמפ בבית הלבן ביום חמישי ודאגו להביא את ביסומט לשם, בתיאום מראש. הגורם אמר כי "הראיון תואם מלכתחילה לביקור שלהם, כי זה לגמרי צ'ופר שלהם". יש לזכור שאדלסון הוא בין התורמים הגדולים בקמפיין של טראמפ לנשיאות. "הגורם הוסיף, "זה לא שהייתה פה החלטה של הבית הלבן לראות מי מכלי התקשורת הישראלים הכי רלוונטיים – אלא, זה לבחור בשלדון. זה מה ש-25 מיליון דולר (סכום התרומה האחרון של אדלסון לקמפיין של טראמפ ד.ו.) כנראה קונים לך".

מרים ושלדון אדלסון בהשבעת הנשיא דונלד טראמפ, וושינגטון, 20 בינואר 2017. רויטרס
"לגמרי צ'ופר שלהם". הזוג אדלסון/רויטרס

"התשובות לא היו ממש של טראמפ"

בנוסף לכך, הגורם טוען כי רשימת השאלות הועברה מראש לצוותו של טראמפ, כאשר אחד הסגנים של מנהל התקשורת בבית הלבן כתב את התשובות עוד ברביעי בערב – כיממה לפני צילום הראיון בפועל. לדבריו, "התשובות לא היו ממש של טראמפ, אלא של איש הצוות, שלעתים אף התייעץ עם עובדים אחרים בצוות בנוגע לניסוח התשובות". לפי הגורם, המפגש והראיון בין השניים כלל את ה"פוטו-אופ" של ביסמוט עם טראמפ בחדר בית הלבן, שם הם החליפו מספר מילים והכתב אכן שוחח עימו בפועל, לזמן קצר בלבד, כאשר שם ניתנה לו ההזדמנות כנראה לדבר עם הנשיא על דברים שלא הופיעו בדף שהועבר לו. אך, רוב השאלות כאמור הועברו מראש.

בהקשר זה, יצוין כי על פי כתבים מדיניים מדובר בפרקטיקה ידועה ומוכרת בקרב מנהיגי מדינות, אשר מבקשים לקבל לידיהם מראש רשימת נושאי שיחה. גם הגורם סבור כי "כל עיתון ישראלי היה מסכים לתנאים האלה". ואולם, בהתחשב בכך שאדלסון העניק לטראמפ את אחת מהתרומות הגדולות שלו לקמפיין" - האם העובדה אינה ראויה לגילוי נאות?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זכרונות מאפגניסטן. בועז ביסמוט/מערכת וואלה!, צילום מסך

"איש של מילה"

"אני מאוד שמח שנשיא ארה"ב זכר היטב והזכיר לסובבים אותו בחדר הסגלגל את העובדה שבשלב מוקדם של מערכת הבחירות זיהיתי את הסיכוי שלו לנצח"

בעבר ביסמוט כבר זכה לראיין מנהיגי מדינות ברחבי העולם - קדאפי, אסד ואחמדינאג'אד – והוא בין הכתבים הבודדים שהעריכו משלב מוקדם יחסית כי טראמפ יזכה לבסוף בבחירות בארה"ב. לטענת ביסמוט, הראיון בכלל נולד כמשהו שדובר עליו עם טראמפ עוד כשהוא ראיין אותו לאחר העימות ה-3 במירוץ לנשיאות, כאשר כולם "קברו" את סיכוייו לזכות (לאחר פרשת ההקלטות באוטובוס).

בשיחה עם וואלה ברנז'ה מזכיר ביסמוט את אותו שערך עם טראמפ תחת הכותרת "זה עוד לא גמור", ואף ספג ביקורת מצד קוראים שטענו כי הוא "כתוב מטעם". בשאלה האחרונה בראיון ביסמוט שאל לטראמפ – "כשתהיה בבית הלבן, אתה מבטיח לי את הראיון הראשון?" - וטראמפ השיב לו "אני מבטיח". למחרת הראיון שביצע ביסומט בסופ"ש האחרון הוא קיבל לטענתו מייל מבכיר בצוותו של טראמפ שבו נכתב "הוא איש של מילה".

עוד נמסר מביסמוט: "אני מאוד שמח שנשיא ארה"ב זכר היטב והזכיר לסובבים אותו בחדר הסגלגל את העובדה שבשלב מוקדם של מערכת הבחירות זיהיתי את הסיכוי שלו לנצח. אם הוא עמד במילה מולי לגבי הראיון – למה שלא יעמוד במילה גם לגבי ירושלים?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully