וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים להנגבי: "העברת נושא הדיון לדאגה לעובדי רשות השידור - מביכה"

20.2.2017 / 11:26

איגודי היוצרים בקולנוע ובטלוויזיה שלחו הבוקר מכתב לממלא מקום שר התקשורת ובו הם מבקשים ממנו לכבד את חוק תאגיד השידור; "משמונת לתפקיד, הצטרפת גם אתה למחול השדים". ח"כ כבל בוועדת הכלכלה: "אמליץ לעובדי התאגיד להגיש תביעות אישיות"

צחי הנגבי, מרכז הקונגרסים, תל אביב. 29 בדצמבר 2015. ראובן קסטרו
צחי הנגבי, מרכז הקונגרסים, תל אביב. 29 בדצמבר 2015/ראובן קסטרו

איגודי היוצרים והעובדים בקולנוע ובטלוויזיה שלחו הבוקר (שני) מכתב לממלא מקום שר התקשורת, צחי הנגבי, ובו הם מבקשים ממנו לכבד את חוק תאגיד השידור - ולדאוג לסגירת רשות השידור ולהקמת תאגיד השידור. במכתב הם גם מציינים את כל הניסיונות הרבים לרפורמה ברשות – שכשלו, וכי במשך שנים הם "מפללים לבית אמיתי ליצירתנו ונלחמים להפיכתה של רשות השידור לבית שכזה". במכתב נטען כי לפי הדברים שאמר לאחרונה הנגבי בתקשורת, "עולה חשש ממשי כי אין בכוונת ממשלת ישראל ואין בכוונתך להוביל את התקשורת הישראלית ואת השידור הציבורי הישראלי לשרת את טובתם של אזרחי מדינת ישראל".

איגודי היוצרים סבורים כי בכוונת הנגבי "להמשיך את המגמה שאפיינה את פעילות שר התקשורת בנימין נתניהו לאורך כל כהונתו בתפקיד זה - המשך ההתעמרות והעמסת אי הוודאות על שוק התקשורת, אשר משפחות העובדים בו נאנקות תחת נטל חוסר הביטחון התעסוקתי".

עוד נטען במכתב כי "משמונת לתפקיד, הצטרפת גם אתה למחול השדים סביב תאגיד השידור הציבורי –"כאן" והתחלת לשפוך את השמן הדרוש על מנת להצית מחדש את להבות סגירתו. הניסיון האחרון להעביר את נושא הדיון לדאגה לעובדי רשות השידור לכאורה הוא מביך. אם דאגה לעובדים הייתה בראש מעיינכם לא הייתם עושים מאמצים כל כך נרחבים על מנת לפגוע בהם ולשבור את היציבות בעבודתם פעם אחר פעם. אנו מקווים כי עובדי רשות השידור לא ייפלו בפח הזה שהוטל לפתחם ומסכן את כל הרעיון של השידור הציבורי בישראל, יציבותו ועצמאותו ולא יתפתו אחרי שמירה על מקום העבודה שלהם על חשבונו".

לסיכום נכתב כי "ללא קשר לשאלה מי מינה אותך לתפקידך, אחריותך כלפי הציבור הישראלי היא לנהוג בתפקידך באחריות ובמקצועיות מתוך ראייה של האינטרס הציבורי. בשאלה זו אין צורך להתחבט אנו שבים ומזכירים כי – 14 ועדות כבר עשו את העבודה הזו לפניך והגיעו לאותה המסקנה. סגירת רשות השידור היא המעשה ההגון והאחראי עבור אזרחי ישראל".

הנגבי התראיין לחדשות 2 ביום שבת ואמר: "מרבית החברים בליכוד חושבים שמרגע שרשות השידור שוקמה ונותרו בה לאחר התייעלות מאות עובדים - והם כואבים את כאב השלכתם לרחוב - אז זה דבר שראש הממשלה וכולנו רוצים למנוע". עוד אמר, "כולנו חושבים שהשגנו את המטרה - בוטלה האגרה על פי חוק והרשות השתקמה ומנהלת את שידוריה בחצי מכוח האדם. הרבה הלכו הביתה, רק חלק לתאגיד". לטענתו, "המגעים בין נתניהו לאוצר אמורים למצוא פתרון לשיקום רשות השידור תוך כדי מציאת פתרון לבעיה שתיווצר בתאגיד. צריך שידור ציבורי. אם זה תאגיד או רשות זה לא עניין אידיאולוגי".

ראיון עם איתן כבל. צילום מסך
ראיון עם איתן כבל/צילום מסך

"רק אדם אחד יכול לסיים את זה, חוץ מבג"ץ - השר כחלון"

כבל: "מעבר למאות העובדים בתאגיד שאמליץ להם להגיש תביעות אישיות – אני רוצה לומר ששר האוצר עד לרגע זה עמד בגבורה"

בתוך כך, יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, אמר בישיבה שנערכה היום כי "כל השמועות שהגיעו אלינו מעידות ששר התקשורת הנוכחי, בהעברת המקל לשר החדש הנגבי, הנחה לקפד את ראשו של התאגיד. מי ששמע את דבריו של השר הנגבי יכול היה להבין שהפקודה ניתנה, ועכשיו מחכים לראות מה תהייה דרך הפעולה".

לטענתו, "מעבר לעובדה שמדובר בעשרות ומאות מיליוני שקלים שנזרקים לפח, מעבר למאות העובדים בתאגיד שאמליץ להם להגיש תביעות אישיות – אני רוצה לומר ששר האוצר עד לרגע זה עמד בגבורה. אלא שעד שזה לא נגמר זה לא נגמר ורק אדם אחד יכול לסיים את זה, חוץ מבג"ץ, וזה השר כחלון. מי שחושב שאנחנו מתכוונים להרים ידיים בעניין הזה טועה טעות מרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully