וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים והלוויין: לא לשדר יותר את "שמש" בערוצי הילדים

22.2.2017 / 13:40

גם זה קרה היום: יו"ר המועצה פנתה למנהלי ערוצי הילדים בדרישה כי לא ישדרו יותר את סדרת העבר "שמש", לאור אי-עמידתה בתנאי האמנה לשידורי ילדים ונוער. יפעת בן חי שגב: "בסדרה מוצגים דימויי גוף ומיניות נשית בוטים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אורלי ויינרמן, מתוך "שמש"/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר מועצת הכבלים והלווין, ד"ר יפעת בן חי שגב, פנתה הבוקר (רביעי) למנהלי ערוצי הילדים בדרישה כי לא ישדרו יותר את הסדרה "שמש". זאת לאור אי-עמידתה, לטענתה, בחלק מתנאי האמנה לשידורי ילדים ונוער שהשיקה המועצה בשיתוף ערוצי הילדים והנוער אשתקד.

בן חי שגב כתבה כי הסדרה "רוויה בייצוגים סטריאוטיפיים בהיבט האתני, המגדרי, התעסוקתי והגיאוגרפי גם יחד. יתרה מכך, בסדרה מוצגים דימויי גוף ומיניות נשית בוטים, אשר אינם ראויים לצפייה בקרב ילדים". עם זאת, הובהר כי אין מניעה לשדר את הסדרה בערוצים שאינם ערוצים לילדים.

כזכור, סעיף 2 לאמנה קובע כי בתוכניות לא יוצגו תכנים של מין ומיניות, כאמצעי לגירוי או כביטוי ליחסי כוח ושליטה בעולם, לרבות הצגה של גוף אנושי, גוף אדם ואשה כחפץ זמין מינית. בנוסף, סעיף 3 קובע כי התוכניות לא יכללו הצגה סטריאוטיפית של קבוצות אוכלוסייה על רקע דת, ארץ מוצא, לאום ,מין ומגדר, וכן על רקע של שונות פיזית בשל גיל, נכות או מראה חיצוני.

בן חי שגב טוענת כי "סדרת הטלוויזיה 'שמש', אשר הופקה עבור ערוץ הברודקאסט ושודרה בפריים הטיים הטלוויזיוני (ב-1997 ואילך), מפרה ברגל גסה את הסעיפים הנ"ל". יש לציין כי הסדרה כרגע לא משודרת, לאחר ששודרו כל העונות בערוצי הילדים. ואולם, בן חי שגב לא מעוניינת שהסדרה תחזור להיות משודרת בלופ בערוצים האלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully