וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכרז לערוץ הכנסת: הסעיף שעלול לפגוע בסיכויים של חדשות 10 לזכות

27.2.2017 / 12:30

העובדה שערוץ 10 שייך לקבוצת RGE - בעלת 7 ערוצים בכבלים ובלוויין - עלולה להוות מכשול בהתמודדותו במכרז לערוץ הכנסת, שכן הקבוצה עברה את המכסה המותרת לה בבעלות ערוצים עצמיים. גורם המקורב לוועדת פריש: "זה יכול להתפוצץ להם בפנים"

מליאת הכנסת אישרה את תקציב המדינה הדו-שנתי, הח"כים מהאופוזיציה הצביעו בטעות בעד. ערוץ הכנסת
מליאת הכנסת אישרה את תקציב המדינה הדו-שנתי, הח"כים מהאופוזיציה הצביעו בטעות בעד/ערוץ הכנסת

המכרז לערוץ הכנסת יצא לדרך לפני מספר חודשים, כאשר לקו גמר ההתמודדות הגיעו 4 קבוצות: חדשות 2 (המפעילה הנוכחית), חדשות 10 (הנשלטת על ידי RGE), ערוץ 20 וקבוצה נוספת הכוללת את רם בליניקוב, תיא תקשורת ויסמין טיוי. RGE מחזיקה במספר ערוצים בכבלים ובלוויין: 5 ערוצי ספורט ו-2 ערוצי ילדים (בהוט) - והעובדה הזו עלולה להוות מכשול עבור הקבוצה במכרז על ערוץ הכנסת.

במסמך שנשלח על ידי מועצת הכבלים והלוויין ביוני 2015, ועסק בפרשנות לכללי התקשורת, נטען כי "מספר הערוצים המופקים בידי בעל זכות רישיון ברשות השנייה, או גוף קשור אליו בעל השפעה ניכרת, לא יעלה על 5% ממספר הערוצים העצמיים המשודרים על ידי כל בעל זיכיון או בעל רישיון, בנפרד" (סעיף 39 1א' בחוק בזק ושידורים).

במסמך מובהר כי ערוץ עצמי הינו ערוץ המופק בעיקר עבור הציבור בישראל, ומבדיקה שערכה המועצה עולה כי ב-HOT משודרים 60 ערוצים עצמיים וב-yes יש 62 ערוצים כאלה. כלומר, RGE בעלת 7 ערוצים, מתוך כ-60, ועברה את המכסה המותרת לה על פי החוק (מחזיקה בנתח של כ-11%). יש לציין כי ערוצי הנישה הם ערוצים עצמיים.

אביב גלעדי. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
יטענו שלא מדובר בערוץ נישה. אביב גלעדי, מבעלי RGE/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

"זה יהיה 'ישראבלוף' לומר שערוץ הכנסת הוא לא נישה"

"זה יכול להתפוצץ להם בפנים. הוועדה קבעה חד משמעית שערוץ הכנסת צריך להישאר תחת פיקוח מועצת הכבלים והלוויין, וכל עוד הערוץ תחת האחריות של המועצה – הוא נחשב לערוץ נישה"

גורמים המקורבים לוועדת פריש אמרו לוואלה ברנז'ה כי "זה יכול להתפוצץ להם בפנים. הוועדה קבעה חד משמעית שערוץ הכנסת צריך להישאר תחת פיקוח מועצת הכבלים והלוויין, וכל עוד הערוץ תחת האחריות של המועצה – הוא נחשב לערוץ נישה", אמרו.

הם הוסיפו כי "זה יהיה 'ישראבלוף' לומר שערוץ הכנסת הוא לא נישה. בסופו של דבר, מי שיצטרך להכריע זה הייעוץ המשפטי של מועצת הכבלים והלוויין או שופטי בג"ץ שידונו בעתירה, שכנראה תוגש על ידי ערוץ 10 שיבקש למנוע את פסילתו, או על ידי המתחרים שידרשו לפסול אותו". בינתיים, יש לציין, טרם הוגשה התנגדות או פנייה כלשהי בנושא למחלקה המשפטית של מועצת הכבלים והלוויין על ידי אחת הקבוצות המתחרות המתמודדות במכרז לערוץ הכנסת.

מנגד, גורם המעורה בפרטים טוען כי זה לא בהכרח ייפגע בסיכויי החברה לזכות במכרז. לטענתו, "ערוץ הכנסת לא נחשב לערוץ נישה רגיל אלא משדר מתוקף רישיון מיוחד שניתן לו על ידי מועצת הכבלים והלוויין, והוא מסובסד על ידי הכנסת". עוד אמר כי "במועצה מתייחסים לערוץ הכנסת כערוץ מיוחד - ובדומה לערוץ הקניות, הערוץ לא נספר כמו ערוץ נישה רגיל בכבלים ובלוויין".

ערוץ הכנסת הנוכחי אמור לרדת במהלך מאי, לאחר שלא הוארכה לערוץ תקופת הזיכיון לסוף 2017. הזוכה צפוי להיבחר רשמית לקראת סוף מרץ, ותקציב הערוץ יעמוד על כ-25 מיליון שקל, קצת יותר מהתקציב הנוכחי שעמד על 23 מיליון שקל. באוגוסט אושר סופית חוק ערוץ הכנסת, שתוקן בעקבות המלצות ועדת פריש. התיקון כולל הרחבת שידורי ערוץ הכנסת גם לשידורים באתר אינטרנט ייעודי. עוד נקבע כי בעת צילום ושידור ישיבות מליאת הכנסת, הערוץ יצלם את מי שקיבל רשות דיבור, אך אין בהוראה זו למנוע ממנו לשדר במקביל התרחשויות אחרות במליאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully