וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצלם לא יוצר שום צילום איקוני, הקהל יוצר אותו"

וואלה ברנז'ה

2.3.2017 / 11:19

"מי לא מכיר את הצילום של הילד היהודי עם הידיים מורמות מול החיילים הגרמנים? אתם יודעים מי היה הצלם? אחד מקציני יחידת הפרסומים של האס אס שגבלס שלח עם כל יחידה". האזינו לראיון עם צלם העיתונות זוכה פרס ישראל דוד רובינגר אשר הלך לעולמו

צלמים זמניים מורשים

"הצלם לא יוצר שום צילום איקוני, הקהל יוצר אותו, ההיסטוריה יוצרת אותו, אחרת אני אתן לכם דוגמא פשוטה. מי לא מכיר את הצילום של הילד היהודי עם הידיים מורמות מול החיילים הגרמנים? הצלם יצר איקונה? אתם יודעים מי היה הצלם? אחד מקציני יחידת הפרסומים של האס אס שגבלס שלח עם כל יחידה. הוא צילם את זה, הוא ידע שהוא ייצור את הצילום האייקוני של השואה? הוא התכוון לזה? שמעו, אני התכוונתי לצלם אייקונה? הקהל ראה משהו שהוא רצה בזה" - כך אמר באחד הראיונות האחרונים שנתן הצלם וחתן פרס ישראל דוד רובינגר אשר הלך היום (חמישי) לעולמו.

את הדברים אמר לרועי כ"ץ בתוכנית "תעודת עיתונאי" ששודרה ברדיו תל אביב. "כמו שהיום אנחנו רואים בילד הזה בגטו ורשה את ההתגלמות של השואה בצורה צילומית. הצלם? קצין אס אס? מה היה לו לזה? הוא ייצר את זה. אז אם אנחנו נגיד, הצלם יוצר אייקונות נצטרך להכליל את הקצין אס אס הזה. לא מתקבל על הדעת", הוסיף.

רובינגר נחשב לצלם שתיעד את האירועים המרכזיים שעיצבו את מדינת ישראל. בין תצלומיו המפורסמים ביותר: הצנחנים הבוכים בכותל המערבי לאחר מלחמת ששת הימים. בהודעה שפורסמה בעמוד הפייסבוק שלו הבוקר כתבו ילדיו: "בצער גדול אנחנו מודיעים לכם על פטירתו של דוד רובינגר, אבא שלנו האהוב".

רובינגר נולד בשנת 1924 בווינה, אוסטריה. אביו נשלח למחנה הריכוז דכאו. בשנת 1939 עלה ארצה במסגרת השומר הצעיר והתגורר בקיבוץ בת זרע. בגיל 18 התגייס לבריגדה היהודית ושירת בצפון אפריקה ואירופה, שם הכיר את אשתו אנני, והם חזרו ארצה. הוא החל לצלם בשנת 1946. אורי אבנרי נחשב כמי שגילה אותו, כשהפך אותו לצלם המערכת של שבועון העולם הזה. בשנת 1970 הפך לחבר מערכת TIME, שם פעל עד לשנת 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully