וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הפרסום VS יפעת: "דירוג המשרדים אינו אמין ופוגעני"

7.3.2017 / 13:28

זה לא היה בבריף: איגוד חברות הפרסום פנה להנהלת "יפעת בקרת פרסום" בטענה כי מניעיו ושיקוליו בעריכת הדירוג "מבוססים על פרסום עצמי והתעשרות על גבם" ואינם תואמים את מצבם הפיננסי של המשרדים. "יפעת": "הטענות - ממשרדים שאינם מרוצים מהתוצאות"

עוגת הפרסום הישראלית. ShutterStock
עוגת הפרסום הישראלית/ShutterStock

סערה בעולם הפרסום: איגוד חברות הפרסום פנה היום (שלישי) להנהלת "יפעת" בקרת פרסום בטענה כי אינו אובייקטיבי וכי מניעיו ושיקוליו בעריכת הדירוג הפוגעני מבוססים על פרסום עצמי והתעשרות על גבם של משרדי הפרסום. באיגוד דורשים לחשוף את האופן בו אוספת החברה נתונים ומידע על פיהם היא קובעת את "דירוג משרדי הפרסום". הפנייה נעשתה באמצעות עו"ד סער פלינר.

במכתב נטען כי יפעת "מציגה לכאורה דירוג אמין ובדוק של 20 משרדי הפרסום לפי 'היקפי עבודה' אלא שהדירוג פוגעני". בנוסף, נטען כי הדירוג מציג ניתוח מפורט של משרדי הפרסום על פי תקציבי הפרסום שבהם מטפלים "תוך סקירה של מנכ"ל יפעת בקרת פרסום את המגמות העיקריות בענף – לפי דעתו".

במשרדי פרסום שונים, כך על פי האיגוד, העלו טענות כי קיימים לכאורה מקרים בהם אין התאמה בין הנתונים - "הכביכול אמיתיים" כפי שנכתב בפנייה - המפורסמים על ידי "יפעת" לבין נתוני המשרד. עוד נטען במכתב כי ישנם מקרים בהם שונו תוצאות ה"דירוג" עקב סיבות בלתי רלוונטיות.

אמיר גיא יו"ר איגוד הפרסום מסר: "מספר רב של משרדי פרסום רואים עצמם נפגעים מהדירוג של יפעת בקרת פרסום. בעיקר מן הטעם שהדירוג אינו כולל ערוצי דיגיטל משמעותיים כגון פייסבוק וגוגל ותוכן שיווקי דיגיטלי. כלומר, הנתונים שיפעת מפרסמים כ"שוק הפרסום" אינם כוללים כ20%-30% מסה"כ תקציבי הפרסום המנוהלים במשרדי הפרסום, מה שמעוות את הדירוג משמעותית".

מ"יפעת בקרת פרסום" נמסר בתגובה: "יפעת בקרת פרסום מספקת מערכות מידע המשמשות את עולם הפרסום. מערכות המידע מכילות מידע על הפרסום בישראל במגוון מקורות: טלוויזיה, אינטרנט, עיתונות, רדיו, שילוט חוצות וקולנוע. החברה מפרסמת את דירוגי הפרסום התקופתיים כשירות לענף ולבקשת רוב המשרדים".

"לצערנו, ישנם מספר משרדים - הפעילים מאוד בתוך איגוד חברות הפרסום, שמסיבות מובנות מאליהן לא היו מרוצים מתוצאותיהם השנה. נפגשנו בעבר עם נציגי איגוד חברות הפרסום, ונשמח לשבת עמם שוב, על מנת לנסות להגיע לפתרון".

"יפעת בקרת פרסום מעולם לא התיימרה למדוד נתוני פרסום בחו"ל, ונושא התוכן השיווקי הינו בעייתי וצריך להיות מוסדר מול הרגולטור. צר לנו על הדרך שעמיתינו בחרו לנהוג, ובמקום לחתור לפתרון הבעיה עליה הם מלינים בחרו לנהוג באיומים ובבריונות. אנו מודעים לשינוי שעובר עולם הפרסום ודלתנו פתוחה ותמשיך להיות פתוחה עבור כל חבר באיגוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully