וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזכיר חוק חדש: שליטה פוליטית ריכוזית לממשלה על השידורים

8.3.2017 / 21:22

על פי טיוטת החוק, כל תחום השידורים בישראל יפוקח באמצעות גוף פוליטי אחד. התזכיר גם מאפשר סופית את הקמתו של התאגיד ב-30 באפריל אך מחזיר את השליטה הפוליטית הישירה על השידור הציבורי, בדומה לרשות השידור

נתניהו: "הייתי שמח לעדכן מה אנחנו עושים בנושא האיראני, אבל מכת ההדלפות היא מכת מדינה". רוני כנפו
נתניהו: "הייתי שמח לעדכן מה אנחנו עושים בנושא האיראני, אבל מכת ההדלפות היא מכת מדינה"/רוני כנפו

טיוטת תזכיר חוק חדש, שעליו עמלים במשרד התקשורת בימים אלה, יעניק שליטה פוליטית ריכוזית לממשלה - שתפקח על כל תחום השידורים בישראל באמצעות גוף פוליטי אחד. כך פורסם הערב ב-TheMarker.

עדיין אין הסכמות על כל הפרטים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון ולכן יש סיכוי שהצעת החוק תידחה לכנסת הבאה. ואולם מדובר בחוק חסר תקדים מבחינת הכוח שהוא יעניק לשר התקשורת - שימנה ישירות את האיש שיפקח על כל שוק התקשורת, המסחרית והציבורית בישראל.

על פי התזכיר, תוקם מועצה חדשה שתהיה אחראית על כל תחומי התוכן ותפקח על התאגיד, הערוצים המסחריים ועל חברות הכבלים והלוויין - ותחליף את מועצת התאגיד, הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין. במועצה יהיו 11 חברים נוספים, בהם שני חברי ממשלה ותשעה נציגי ציבור. סמכויות מועצת התאגיד (בתחומי התוכן ומינויים) יועברו למועצה החדשה. התזכיר גם מאפשר סופית את הקמתו של התאגיד ב-30 באפריל אך מחזיר את השליטה הפוליטית הישירה על השידור הציבורי, בדומה לרשות השידור.

המועצה החדשה תהיה פנים ממשלתית, כלומר, היא לא תהיה עצמאית. יו"ר המועצה החדשה ימונה ללא ועדת איתור וכהונתו תוגבל לארבע שנים. לתאגיד תישאר מועצה, שתהיה חסרת סמכויות משמעותיות. בנוסף, תמונה מועצה שתורכב ממינויים ישירים של שרי ממשלה ומנציגי ציבור שייבחרו באמצעות ועדת איתור.

תזכיר החקיקה מבוסס על "ברית המועצות" - הגוף החדש שהיה אמור להחליף את הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלווין. כך על פי הרפורמה שהייתה אמורה להתרחש כבר לפני כ-15 שנה. הצעת החוק של "ברית המועצות" תקועה כרגע בשלב הדיונים בוועדת הכלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully