וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפורי וקורין ליבר לכונסים: תומכים באלונה בר און

9.3.2017 / 15:02

סגן עורך "גלובס" אלי ציפורי והכתבת הבכירה סטלה קורין-ליבר הביעו היום תמיכה באלונה בר-און, בעסקת מכירת העיתון הכלכלי. "כל מה שאנחנו לא יודעים על דוידוביץ' - אנחנו כן יודעים על אלונה בר און", כתבו השניים במכתב שהגיע לידי וואלה ברנז'ה

בניין מערכת גלובס. ראובן קסטרו
בניין מערכת גלובס/ראובן קסטרו
"ראשה, שכלה, נשמתה ומיטב יכולותיה הכספיות של בר-און מונחים ב'גלובס'. לכן האינטרסים שלה ושלנו זהים". לטענתם, "בר און היא המקפצה האידיאלית לעיתון טוב ונפוץ יותר. זו התקווה הגדולה של כולם"

סגן עורך "גלובס" אלי ציפורי והכתבת הבכירה סטלה קורין-ליבר הביעו היום תמיכה פומבית באלונה בר-און, בעסקת מכירת העיתון הכלכלי. הליך מכירת "גלובס" נמצא בשיאו של מאבק משפטי בין בר-און ממייסדי העיתון למיליארדר הרוסי דוד דוידוביץ.

במכתב מסבירים השניים כי "כל מה שאנחנו לא יודעים על דוידוביץ' - אנחנו כן יודעים על אלונה בר און". בהמשך נכתב: "אנחנו יודעים מאיזה בית תקשורתי הגיעה בר און - עבדנו '"גלובס' בתקופה שאביה, חיים בר און המנוח, רכש את העיתון והיה המו"ל, המנהל בפועל וסוג של מורה ומוביל דרך עבורנו. אנחנו מכירים מקרוב את הערכים שהיא מייצגת. כמו כן עקבנו ולמדנו במהלך השנים, כשהייתה מחוץ ל'גלובס', את אופי התנהלותה האישית והעסקית הראויה, ההוגנת והאנושית".

ציפורי וקורין-ליבר טוענים כי הם יודעים ש"ראשה, שכלה, נשמתה ומיטב יכולותיה הכספיות של בר-און מונחים ב'גלובס'. לכן האינטרסים שלה ושלנו זהים". לטענתם, "בר און היא המקפצה האידיאלית לעיתון טוב ונפוץ יותר. זו התקווה הגדולה של כולם". במכתב מפרטים השניים על התקופה הסוערת שעברה על העיתון: "'גלובס' עבר שנים של סערות לאחר שלושה-ארבעה סבבים של פיטורים מסיביים וקיצוצים בשכר ובתנאי העסקה. כל עובדי "גלובס" שרויים באי ודאות חריפה, הן בהיבט של מקום תעסוקתם האישי והן בהיבט של יכולתם לקיים עיתונות הוגנת, ישרה, הגונה, מכובדת ומכבדת".

במכתב נטען כי השניים אשר אינם מיוצגים על ידי ועד העיתונאים (ציפורי בגלל החרגת עורכים, קורין ליבר מבחירה אישית) "באים להביע את תמיכתם באלונה בר און לרכישת העיתון". עוד נכתב, "אנחנו מבקשים לציין ולהדגיש כי אין בכך כל התנגדות למתמודד המקביל דוד דוידוביץ'. אנחנו מעריכים את כוונותיו ואת העובדה שהוא בוחר ב'גלובס' כהשקעה ראשונה (ככל הנראה) שלו בישראל, ומכבדים את המחיר שהוא נכון לשלם בעדנו כמי שמייצרים את העיתון".

ואולם לטענתם, "איננו מכירים אותו. לא יכולנו ללמוד (ממקורות גלויים בינלאומיים) את עקרונות התנהלותו העסקית, איננו מבינים את מטרותיו ברכישת העיתון, ואיננו מכירים את ההיסטוריה שלו בכל הנוגע לעצמאות התקשורת ולחופש העיתונות, שהם לטעמנו עקרונות בסיסיים".

המכתב נשלח לעו"ד איל רוזובסקי ועו"ד אייל מטרי, כונסי הנכסים מטעם בנק לאומי; עו"ד פנחס רובין ועו"ד ירון אלכאוי, כונסי הנכסים מטעם בנק הפועלים; עו"ד בועז אדלשטיין, המייצג את אילקורפ, בבעלות משפחת בר-און; עו"ד שמוליק קסוטו, המייצג את דוידוביץ'; עו"ד יוסף בנקל, מנהל מיוחד לנכסי אליעזר פישמן; עו"ד ליזה חדש, המייצגת את עובדי המנהלה של "גלובס"; ועו"ד גלילה הורנשטיין, המייצגת את ועד העיתונאים של "גלובס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully