וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוזיקה המזרחית – מקופחת או לא? תלוי

22.3.2017 / 12:57

אחרי שבגלגלצ סיימו את העסקתו של אבי שושן, הוא טען כי מדובר ב"תחנה אליטיסטית בה סירבו לשמוע את הקול המזרחי". ואולם, מתברר כי בטור שפרסם לפני כשנה הוא טען בדיוק את ההפך: "הגיע הזמן לומר זאת בקול: הזאנר המזרחי לא מקופח". אז למי להאמין

אבי שושן. ליאור צור, מערכת וואלה! NEWS
אבי שושן/מערכת וואלה! NEWS, ליאור צור

לאחר שפורסם אתמול (שלישי) כי אבי שושן יסיים את העסקתו בגלגלצ כעורך מוזיקלי – זאת לאחר מספר שיחות הבהרה מצד התחנה - שושן השמיע טענות לקיפוח ואפליה של מוזיקה מזרחית בתחנה הצבאית.

"הגעתי עם תקוות רבות והבטחות לשינוי אבל לצערי, גיליתי תחנה אליטיסטית שאין לה רצון ואומץ להוביל לשינוי אמיתי - כזה שישקף את המוזיקה הישראלית בכללותה וייתן ביטוי ובמה לכולם. הם רצו שם מזרחי שיהיה 'עלה תאנה' אבל סירבו לשמוע את הקול המזרחי", כתב שושן, והוסיף כי "אני גאה שסירבתי לשתף פעולה עם חוסר השוויוניות הצועק בין אומני מדינת ישראל שממשיכים גם בשנת 2017 להיות מקוטלגים על פי שם משפחתם, מינם וגילם ולא על פי היצירה. להשלים עם מצב בו יש עדיפות לזמרים עם ה-DNA הנכון ומהרדיפה אחרי הנעורים על חשבון כל מי שכבר פחות רלוונטי לדעתם. וזה קורה בתחנת רדיו שממומנת מכספי הציבור של כולנו".

ואולם, מתברר כי בטור שפרסם לפני כשנה ב-ynet הוא טען בדיוק את ההפך. הטור פורסם תחת הכותרת "מה ששמעתם: המזרחית כבר לא מקופחת", ואילו בכותרת המשנה נכתב: "על פי נתוני אקו"ם, שבעה מתוך עשרת השירים המושמעים ביותר ברדיו ב-2015 היו מהז'אנר המזרחי. אבי שושן קורא לטוענים לקיפוח לנוח, ולהתרכז ביצירה איכותית".

בכתבה נטען כי" הגיע הזמן לומר זאת בקול: הזאנר המזרחי היום לא מקופח, לא בגטו וכל צעקה נוספת בנושא היא אינה רלוונטית, מעצבנת ומעוררת אנטגוניזם. אולי כעת, כשהעובדות על השולחן והצמא לז'אנר, הן מצד המשמיעים והן מצד ציבור השומעים, כבר כאן - יוכלו הזמרים לחדול מהטענות, לנסות לצאת מהקופסא ולהביא משהו אחר, איכותי יותר, עם טקסט ברמה ועיבוד שהוא לא של יעקב למאי לדוגמא".

ואולם, יש לציין כי באוקטובר האחרון, בראיון ששושן העניק ל"ידיעות אחרונות" הוא אמר: "בחיים לא הרגשתי מיעוט עד שהגעתי לגלגלצ...כשכתבתי במשך שנים ש'אין קיפוח', היו אומרים עליי שאני עלה תאנה. אני שנוא נפשם של אנשים כמו הקשת המזרחית, תקפו אותי לא מעט. ורק כשהגעתי לגלגלצ הבנתי: יש הגמוניה. החומות עדיין לא נפלו. גלגלצ הפכה אותי לפנתר. אבל פנתר נחמד. לא אהיה מה'לא נחמדים' האלה. אני מאמין בשינוי שיגיע ברוח טובה. והמטרה שלי היא לשנות את השיח כדי שהילדים שלי, שלנו, לא יתביישו במסורת שלהם".

לא נמסרה תגובה משושן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully