וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה תתכנס: "השתוללות מחירים בתחום שידורי הספורט"

22.3.2017 / 14:54

ועדת הכלכלה תתכנס לדיון דחוף בפגרה על מנת לדון בחוק חובת מכירה של ערוצי ספורט. כבל: "התחום פרוץ ובכוונתי להביא לסיום מהיר של החקיקה". משרד התקשורת: פועלים בתיאום עם הממונה על ההגבלים במטרה לקבוע הסדרים שימנעו בלעדיות בתכנים

שחקני יובנטוס חוגגים עלייה לרבע גמר ליגת האלופות. רויטרס
שחקני יובנטוס חוגגים עלייה לרבע גמר ליגת האלופות/רויטרס

ועדת הכלכלה הודיעה היום (רביעי) כי תתכנס לדיון דחוף בפגרה על מנת לדון בחוק חובת מכירה של ערוצי ספורט, זאת במטרה להסדיר את סוגיית שידורי הספורט. בנוסף, ח"כ איתן כבל, יו"ר הוועדה, אמר כי "מדובר בתחום פרוץ ובכוונתי להביא לסיום מהיר של החקיקה על מנת שאזרחי מדינת ישראל יוכלו להנות מתחרות בתחום הטלוויזיה ומשידורי ספורט במחירים שפויים".

עוד אמר כבל, "עובדת היות השוק פרוץ מובילה להשתוללות של מחירים בשוק שלא משרתת כלל את הצרכנים ואני נחוש לעצור את ההפקרות הזו". בתוך כך, הבוקר הודיעו במשרד התקשורת כי הם פועלים בתיאום גם עם הממונה על ההגבלים במטרה לקבוע הסדרים שימנעו בלעדיות בתכני ספורט, "הליך שעלול להביא לעליית מחירים לצרכנים", לטענתם.

מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר ויו"ר מועצת הכבלים והלווין יפעת בן חי-שגב פנו הבוקר לשר התקשורת צחי הנגבי בהמלצה להוראת שעה בחקיקת בזק להטלת חובת מכירה על מפעלי ספורט, שהוגדרו על ידי המועצה כאירועים מוכרזים המחוייבים בשידור פתוח - עד אשר יושלם הליך בכנסת.

הדברים מגיעים לאחר שאתמול פורסם ב-TheMarker כי במכרז לזכויות השידור של ליגת האלופות הגישה פרטנר הצעה גבוהה של כ-10 מיליון יורו לעונה, לעומת כ-3 מיליון יורו כיום. בעקבות הפרסום הצהירה מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין, כי התמודדות פרטנר עשויה להביא לזינוק במחירי הטלוויזיה הרב ערוצית לצרכנים ואף שיגרה מכתב דחוף שבו התריעה ודרשה להסדיר את תחום הבלעדיות בספורט.

בהמשך לטענות של הוט, גורמים בפרטנר אומרים כי "הוט, שהיא מונופול מוכרז בתחום הטלוויזיה, פועלת למנוע כניסת תחרות לטובת אזרחי ישראל, ובמקביל רצה לבכות". לטענתם, "הוט היא זאת שאשמה בעליית המחירים בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית. בניגוד להוט, מטרת פרטנר בכניסה לשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית היא להוריד את המחירים לצרכן שנעשק במשך שנים בידי המונופול. פרטנר תומכת בחוק שהוט מנסה לבלום, שמטרתו הורדת מחירי הספורט לצרכן".

כזכור, החוק מונע מהוט ומיס בלעדיות בתחום שידורי הספורט, בשל סוגיית הגבלים עסקיים והוראות מועצת הכבלים והלוויין. בגלל שפרטנר אינה תחת פיקוח היא יכולה לרכוש את זכויות השידור בבלעדיות. החברה מתכוונת להשיק את שירותי הטלוויזיה שלה ברבעון השני של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully