וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד הרשות חושף: כך "מזלי שפר עלי" ו"התקבלתי" לעבודה בתאגיד

אבי שמאי

23.3.2017 / 12:46

במכתב מרגש לוואלה ברנז'ה מספר אבי שמאי, עורך ומגיש ברשת א', את המקרה האישי שלו כעובד הרשות שניסה להתקבל לעבודה בתאגיד, וקיבל לטענתו הצעה מבזה; "התאגיד טוען שקיבל מאות מעובדי רשות השידור – זה השקר הגדול". כאן בתגובה: "התאגיד מוקם במבנה רזה ויעיל". טור אורח

אבי שמאי. באדיבות המצולמים
"היה לי מובן שלא אחתום על חוזה משפיל כזה". אבי שמאי/באדיבות המצולמים

שמי אבי שמאי ואני עובד ברשות השידור כמעט 28 שנה. אני רווק בן 50 גר בשכירות עם בן זוגי. למדתי תקשורת באוניברסיטה הפתוחה ומזה כחמש שנים אני עובד בקול ישראל. התחלתי כמפיק ברשת א'.

כיום אני עורך תכנית יומית ברשת א' ומגיש אותה פעם – פעמיים בשבוע, עורך ומגיש תכנית שבועית, עורך את אתר האינטרנט של הרשת, עורך לשידור תכניות ששודרו בשידור חי לשידור חוזר בשידורי הלילה, עורך ומפיק את התכנית "שעת חברה" ברשת ב' ולפניה את "עושים צדק".

בנוסף, אני מפיק ברשת ב' תכניות רבות לפי בקשת מנהליה: בין התכניות יש אירועים מיוחדים כמו יום הלשון העברית, שידור האוסקר, מעבירים לראשון, צבע הכסף ויומן בין לאומי (כממלא מקום כאשר יש צורך). יצא לי לשדר אסונות ופיגועים וגם אירועים שמחים. אני עובד גם בשעות הלילה ובשבתות.

עבור כל זה אני מקבל שכר של כ- 12,000 שקלים בממוצע – תלוי במספר השעות הנוספות והעבודה הנוספת שאני מבצע.

בשיא הצניעות אומר שאני עושה את עבודתי על הצד הטוב ביותר, עורכים ומגישים רבים דורשים לעבוד איתי. ולשמחתי הרבה זכיתי להערכה וידידות מצד עובדים עמיתים ומנהלים כאחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החוזה שהוצע לשמאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרת עוזר מפיק בשכר של 2250 שקלים

מהרגע הראשון היה לי מובן שלא אחתום על חוזה משפיל כזה. וזה עוד מקרה של עובד רשות ש"מזלו שפר עליו" ו"התקבל" לעבודה בתאגיד. מאות רבות מעמיתיי לא התקבלו כלל

מפה אני מגיע לסיפור עצמו, שיכול ללמד משהו על סיפורם של מאות עובדים נוספים. לפני מספר חודשים, עוד כש"כאן" היה בתחילת דרכו, הגשתי את מועמדותי לתאגיד לשני תפקידים: עורך/מגיש ומפיק. בתאריך 11/8/16 התראיינתי לתפקיד מפיק. למשרה השניה לא קיבלתי זימון לראיון מעולם.

בחודש פברואר 2017 פניתי למנהל הרדיו לאחר שלא שמעתי שום דבר מהתאגיד. ימים ספורים לאחר מכן זומנתי לראיון אצל מנהלת קול המוסיקה בתאגיד. וביום 19/3/17 (כשבעה חודשים לאחר הראיון הראשון) קיבלתי את ההצעה הבאה:

עבור משרת עוזר מפיק, בהיקף של 25%, בשכר של 2250 שקלים לחודש. החוזה כולל סעיף שאינו מאפשר לי לעבוד בכל עבודה נוספת בכל תחום שהוא. מהרגע הראשון היה לי מובן שלא אחתום על חוזה משפיל כזה. וזה עוד מקרה של עובד רשות ש"מזלו שפר עליו" ו"התקבל" לעבודה בתאגיד. מאות רבות מעמיתיי לא התקבלו כלל.

אני רואה בהצעה המבזה של התאגיד, הצעה שנועדה לצאת ידי חובה ובטוח שאיש לא חשב שאוכל להסכים לה. כמו כן, הייתי רוצה לדעת כמה, אם בכלל, עובדים מחוץ לעובדי רשות השידור, קיבלו חוזים דומים. התאגיד טוען שקיבל מאות מעובדי רשות השידור – זה השקר הגדול.

עוד באותו נושא

עובדי רשות השידור הפגינו מול ההסתדרות: "עשו לנו רצח אופי"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מוקם על פי חוק במבנה רזה, יעיל וחסכוני". אולפני "כאן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

תאגיד השידור: "כל העובדים המועסקים במשרה חלקית יכולים לעבוד בעבודה נוספת"

מתאגיד השידר נמסר בתגובה לדברים: "כאן, תאגיד השידור הישראלי, מוקם על פי חוק במבנה רזה, יעיל וחסכוני הכולל מספר תקנים נמוך מהקיים ברשות השידור ועלויות שכר נמוכות בהרבה מאלה הנהוגות כיום בשידור הציבורי. ממוצע השכר של כלל עובדי התאגיד, בין אם מדובר בעובדי הרשות או עובדים חיצוניים אחרים, עומד על 11,780 ש"ח למשרה מלאה".

"נכון ליום התחילה עובדי הרשות יהוו את רוב עובדי התאגיד וכבר חתומים כאן למעלה מ 400 עובדי רשות שהם כ57% מכלל העובדים. כל עובדי התאגיד המועסקים במשרה חלקית יכולים לעבוד בעבודה נוספת לאחר הגשת טופס יעודי וקבלת אישור וזאת על פי כללי המנהל התקין במגזר הציבורי", לשון התגובה.

יצוין כי שמאי עומד מאחורי מכתבו, ואומר בתגובה: "תגובת התאגיד היא המשך השקר שלהם. בידי החוזה שהוצע לי ובסעיף 12 כתוב במפורש שאסור לעבוד בעבודה נוספת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully