וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

RGE תשלם 15 מיליון יורו עבור ליגת האלופות

26.3.2017 / 14:25

הקבוצה, בעלת ערוצי ספורט 5, תשדר את משחקי ליגת האלופות בארבע השנים הקרובות. עד כה שולמו עבור זכויות השידור כ-4 מיליון יורו לעונה - והקפיצה במחר צפויה להוביל לעלייה במחירי הוט ויס

שחקני יובנטוס חוגגים עלייה לרבע גמר ליגת האלופות. רויטרס
שחקני יובנטוס חוגגים עלייה לרבע גמר ליגת האלופות/רויטרס

קבוצת RGE בעלת ערוצי ספורט 5 תשלם סכום שיא של כ-15 מיליון יורו עבור עונה אחת של ליגת האלופות, כך על פי פרסום ב-TheMarker. משחקי ליגת האלופות ישודרו בערוצי ספורט 5 למשך ארבע שנים נוספות. עד כה שולמו עבור זכויות השידור של הליגה כ-4 מיליון יורו לעונה. הקפיצה במחיר צפויה להוביל לעלייה במחירי הטלוויזיה הרב-ערוצית לצרכנים. RGE התמודדה במכרז מול ערוץ One ומול חברת פרטנר.

בעקבות הפרסום, גורם בחברת פרטנר אמר לוואלה ברנז'ה כי "עכשיו, לאחר שנודע על הרכישה של ליגת האלופות, האם כל הגורמים שקראו בשבוע שעבר לחקיקת בזק בתחום - יתמכו בה?". בנוסף, הגורם גם תהה - האם אכן תתקבל הרפורמה בשידורי הספורט.

כזכור, במשרד התקשורת הודיעו בשבוע שעבר כי הם פועלים בתיאום עם הממונה על ההגבלים במטרה לקבוע הסדרים שימנעו בלעדיות בתכני ספורט, "הליך שעלול להביא לעליית מחירים לצרכנים", לטענתם. ועדת הכלכלה הודיעה כי תתכנס לדיון דחוף בפגרה על מנת לדון בחוק חובת מכירה של ערוצי ספורט, במטרה להסדיר את סוגיית שידורי הספורט.

זאת לאחר שפורסם כי במכרז לזכויות השידור של ליגת האלופות הגישה פרטנר הצעה גבוהה של כ-10 מיליון יורו לעונה, לעומת כ-3 מיליון יורו כיום. בעקבות הפרסום הצהירה מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין, כי התמודדות פרטנר עשויה להביא לזינוק במחירי הטלוויזיה הרב ערוצית לצרכנים ואף שיגרה מכתב דחוף שבו התריעה ודרשה להסדיר את תחום הבלעדיות בספורט.

בהמשך לטענות של הוט, גורמים בפרטנר אמרו כי "הוט, שהיא מונופול מוכרז בתחום הטלוויזיה, פועלת למנוע כניסת תחרות לטובת אזרחי ישראל, ובמקביל רצה לבכות". לטענתם, "הוט היא זאת שאשמה בעליית המחירים בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית. בניגוד להוט, מטרת פרטנר בכניסה לשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית היא להוריד את המחירים לצרכן שנעשק במשך שנים בידי המונופול. פרטנר תומכת בחוק שהוט מנסה לבלום, שמטרתו הורדת מחירי הספורט לצרכן".

יש לציין כי אחת הסיבות שגרמו לזינוק במחיר רכישת זכויות המשחק הייתה אי-התקדמות ברפורמה לשיתוף תכני ספורט. הרפורמה - שהומלצה על ידי ועדה בראשות מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר ושולבה בחוק ההסדרים - נתקעה בדיונים בכנסת בגלל התנגדותם של ח"כ דוד ביטן, דוד אמסלם ומיקי זוהר. מנכ"ל האוצר, שי באב"ד, החליט לבסוף לפצל את הרפורמה מחוק ההסדרים, ומאז היא לא קודמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully