וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לסגור את הרשות; יש שם אולי 100 עובדים טובים שיילכו הביתה"

28.3.2017 / 11:07

דן שילון, לשעבר מנהל חטיבת החדשות ברשות השידור ומנכ"ל רשת: "אני לא קונה את זה שהרשות יכולה להתייעל כלכלית, יש שם שדרנים שבכלל לא נמצאים בעבודה ומקבלים משכורת עם תוספת 400% על שעות נוספות"

דן שילון. ניר פקין
דן שילון/ניר פקין
"בתפקידי כעורך חדשות תמיד אפשרתי לכל אחד להביע את דעתו, כל עוד היה ברור לצופים שמדובר בדעה ולא בעובדה, הבעיה היום זה שהגבולות היטשטשו"

"משנות ה-80 אני טוען שצריך לסגור את רשות השידור", כך אמר אמש (שני) דן שילון והוסיף "יש שם 100 אנשים טובים שילכו הביתה, 90% ממילא לא נמצאים במקום הנכון". שילון התארח בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל, במסגרת התוכנית "מפגשים עם התעשייה".

עוד אמר שילון, לשעבר מנהל החדשות ברשות ומנכ"ל רשת, כי "אני לא קונה את זה שרשות השידור יכולה להתייעל כלכלית, יש שם שדרנים שבכלל לא נמצאים בעבודה ומקבלים משכורת עם תוספת 400% על שעות נוספות". הוא טען כי "העסק שם מתנהל בצורה מושחתת ואי אפשר לתקן את זה. הבעיה היא שגם התאגיד החדש מוקם עם חלק מהחוליים של רשות השידור כסימון כתבים וניסיון להביא לאיזון בדעות".

כאשר נשאל בנוגע לאופן גיוס העיתונאים לתאגיד, טען שילון כי "בתפקידי כעורך חדשות בערוץ הראשון מעולם לא ביררתי מהם הדעות של הכתבים שלי ותמיד אפשרתי לכל אחד להביע את דעתו אישית, כל עוד היה ברור לצופים שמדובר בדעה ולא בעובדה, הבעיה היום זה שהגבולות היטשטשו. הקושי הוא תמיד בעובדות שנמצאות בשטח האפור ושם עיתונאי לא צריך להיות אובייקטיבי אלא הגון. עיתונאי לא צריך להציג גם את החיובי וגם את השלילי, עיתונאי צריך לפוצץ מוגלות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא הייתי ממנה אותה למגישה". גאולה אבן/מערכת וואלה!, צילום מסך
שילון על גאולה אבן: "עבדתי איתה בעבר והיא מקצוענית ונפלאה, אבל כאשר היא תראיין פוליטיקאים ואישי ציבור, השאלות יהיו מונעות משיקולים זרים הקשורים לבעלה"

על גאולה אבן אמר שילון כי "אני לא הייתי ממנה אותה למגישת חדשות. עבדתי איתה בעבר והיא מקצוענית ונפלאה, אבל כאשר היא תראיין פוליטיקאים ואישי ציבור, השאלות יהיו מונעות משיקולים זרים הקשורים לבעלה". שילון התייחס גם להתנהלות ראש הממשלה וטען כי "מעולם לא היינו במקום נמוך כל כך מבחינת התקשורת. מדינה עם בעיות כלכליות, ביטחוניות ומדיניות ורה"מ 80% מהזמן מתעסק בתקשורת, במיון עיתונאים, מיגור תקשורת חופשית ופגיעה בחופש העיתונות".

במהלך הדיון עלתה השאלה, האם הפייסבוק שינה את כללי המשחק והעיתונאים כיום איבדו מהכוח שלהם – שילון השיב: "טוב שכך. זה פלורליזם. התקופה שאנחנו העיתונאים היינו לבד בשטח היא לא טובה. התקופה היום הרבה יותר טובה ואת זה ביבי מנסה לסגור. הוא מפוצץ את הפייסבוק ומשיג שליטה בגופי שידור, רדיו וטלוויזיה ומכפיף את כולם אליו. מאוד קשה לשנות את זה דרך הפייסבוק. אני ניסיתי בבחירות האחרונות לכתוב על כך מאמרים ולא ממש הצלחתי לעשות שינוי".

בנוגע לרגולציה על הערוצים, שילון טען כי "כמנכ"ל רשת לחמתי ברגולציה. אני חושב שהיא צריכה להיות בעניינים של צנעת הפרט, חומרי תועבה ותוכן שיווקי, אבל בפירוש לא להתעסק בתוכן. התוכן השיווקי זה הזניה של המדיה, ואני לא מקבל את הטיעון הכלכלי. מי שאין לו אוכל זו לא הצדקה לגנוב".

על "האח הגדול" אמר: "זה קונספט מבריק שתפס אבל זה נמוך נורא. אנשים אוהבים מציצנות. הפיק של העשייה המקצועית שלי זה לא 'המעגל', אלא התקופה שניהלתי את החדשות ברשות השידור. זה היה אביב חופש המידע ברשות השידור. אני לא מתבייש 'במעגל', זה קונספט שהבאתי מצרפת ושיניתי אותו והוא לא מתיימר להיות אקטואליה אלא שיחת סלון שכל מי שמארח חברים היה נהנה ממנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully