וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופה, היי: השדרן הבכיר ברשות השידור שהרוויח אלפי שקלים מהשמעת שיריו

29.3.2017 / 15:02

שירו של מגיש רשת ג' אהרון פררה יצא ברבעון האחרון של 2016 לרדיו ולמרות זאת כבר הספיק להתמקם במקום ה-20 והמכובד ברשימת השירים המושמעים ברשת - כך על פי מסמכים שהגיעו לידי וואלה ברנז'ה. פררה: "מדובר בשיר ראוי וביצוע טוב". ומה בנוגע למוזיקה מזרחית ברשות?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
גם אם פררה בעצמו לא השמיע את השיר שלו בתוכניתו, השיר שלו קודם מספיק כדי להתברג ברשימת 20 הגדולים של התחנה

סוגייה בעייתית מעיבה על הניסיון של רשות השידור להציג את עצמה כארגון נקי ושקוף, כאשר הפעם לא מדובר במינוי מקורבים או בשכר מנופח - אלא בניגוד עניינים לכאורה של מגיש ברשת ג' אשר שירו קודם בתחנה באופן חסר תקדים.

שירו של אהרון פררה "השנים החסרות" יצא ברבעון האחרון של 2016 (ספטמבר) לרדיו ולמרות זאת כבר הספיק להתמקם במקום ה-20 והמכובד ברשימת השירים המושמעים ביותר ברשת ג' לשנת 2016 - כך על פי מסמכים של הרשות שהגיעו לידי וואלה ברנז'ה, לאחר בקשה לחשיפת רשימות ההשמעה בקול ישראל על ידי עו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של עמותת הצלחה. פררה כאמור משמש גם כשדרן בכיר בתחנה ויש לו תוכנית בוקר יומית בשם "אמצע הדרך".

גם אם פררה בעצמו לא השמיע את השיר שלו בתוכניתו, השיר שלו קודם מספיק כדי להתברג ברשימת 20 הגדולים של התחנה - ועומד על 100 בשנה, כאשר על פי הערכות, פררה קיבל בשנת 2016 מרשת ג' - שהוא מועסק בה - תמלוגים בשווי של אלפי שקלים (מארגונים כמו אשכולות, עילם, הפדרציה לתקליטים ועוד), זאת בעקבות השמעת שיריו בתחנה.

אהרון פררה באירוע שבתרבות בבאר שבע - דצמבר 2009. באדיבות עיריית באר שבע,
מושמע ביותר. אהרון פררה/באדיבות עיריית באר שבע

עומר אדם ניצב לבד ברשימת ה-20

בשנת 2016, מתוך 20 האמנים המושמעים ביותר ברשת ג', רק 3 משתייכים לז'אנר המוזיקה המזרחית

מבדיקה שערכה וואלה ברנז'ה, שירו של פררה לא הושמע בתחנות אחרות כמו גלגל"צ, והוא לא מופיע למשל במצעד של רדיו לב המדינה או בתחנות אזוריות נוספות. יש לציין כי פררה אינו המגיש היחיד שהוציא סינגלים - גם דוד בן בסט ומומי לוי מרדיוס עשו זאת, אך במקרה שלהם מדובר בתחנה פרטית ולא בתחנה הממומנת מכספי ציבור.

ומה בנוגע לקידום מוזיקה מזרחית ברשת ג'? הז'אנר, שעלה בשבוע האחרון שוב לכותרות בעקבות טענות לקיפוח, ממודר גם מהתחנה המתמחה בשירים ישראלים בלבד. מתוך 20 השירים המושמעים ביותר ברשת ג' בשנת 2016, היחיד שמשתייך לז'אנר המוזיקה המזרחית הוא עומר אדם, עם שירו "אחרי כל השנים". גורם בכיר בתעשייה אמר לוואלה ברנז'ה כי "זה ממש מוזר, רשת ג' הפתיעה אותי לרעה עם הרשימה הזאת".

כאשר בוחנים את רשימת האמנים המושמעים ביותר – המצב אינו טוב בהרבה: בשנת 2016, מתוך 20 האמנים המושמעים ביותר ברשת ג', רק 3 משתייכים לז'אנר המוזיקה המזרחית: שרית חדד הממוקמת במקום ה-9, מיד אחריה נמצא אייל גולן ובמקום ה-17 ישי לוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
עומר אדם. משה נחומוביץ',
נציג בודד ברשימה. עומר אדם/משה נחומוביץ'

רשת ג': "יותר מ-25% שייכים לז'אנר הים התיכוני"

מרשת ג' נמסר בתגובה כי "רשת ג' היא הבית של המוסיקה הישראלית. מתוך סך המוסיקה המושמעת בתחנה יותר מ-25% שייכים לז'אנר הים התיכוני, וזה בהחלט מייצג את סך כל המוסיקה שיוצאת לאור בישראל. לגבי פררה, השיר שהוקדש לאביו אברהם פררה ז"ל שודר בתחנות רדיו רבות. יודגש, כי השיר לא שודר בתכניתו של אהרון פררה על פי הנחיה גורפת לשדרנים שהם גם מוסיקאים".

מאהרון פררה נמסר בתגובה: "מדובר בשיר ראוי ובביצוע טוב שתחנות נוספות השמיעו מספר פעמים כמו גלצ ורדיו ירושלים. אנשים מספיק אובייקטיבים כדי לדעת מה לשדר. אני לא עובד רשות היחיד שהשמיעו שירים שלו בתחנות קול ישראל - כמו למשל אהוד מנור. אני לא מבין מה הבעיה. את השיר כתבו שניים מעמודי התווך של המוזיקה הים תיכונית: יוסי גיספן ושמעון בוסקילה. בנוגע לטענה של כמה אני מקבל מההשמעות - החלק של הזמר הכי מזערי כשהוא לא המלחין או המעבד. אני לא עובד חברת חשמל או אינסטלטור, אני 35 שנה מופיע, שר ומקליט חומרים ויש לי עוד שירים שהקלטתי והשתתפתי בפסטיבלי הזמר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully