וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרת ביבי-כחלון: "אף אחד לא יודע באמת איך זה ייראה"

30.3.2017 / 14:08

כחלק מההליך הטכני של הקמת הגוף החדש - כל עובדי חטיבת החדשות בתאגיד יפוטרו - כאשר לא ברור כמה מתוכם יגוייס לחטיבה החדשה והמאוחדת עם עובדי הרשות. גורם בכיר בתאגיד: "זה אירוע מאוד מורכב להרכיב דירקטוריון, זה ייקח שנים - שיהיה בהצלחה"

גורם בכיר בתאגיד אמר לוואלה ברנז'ה כי "אף אחד לא יודע באמת איך זה ייראה. זה אירוע מאוד מורכב להרכיב דירקטוריון, זה ייקח שנים - שיהיה בהצלחה"

האם כל חטיבת החדשות של התאגיד בדרך הביתה, או שחלק מאנשי החדשות ברשות השידור ייאלצו לפרוש – זאת הסוגייה המהותית שעולה מהפשרה המסתמנת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון. לפי המתווה המתגבש, הקמת התאגיד תידחה במספר שבועות, ראשי התאגיד יישארו בתפקידם וחטיבת החדשות תפעל במנותק מההנהלה ויצורפו אליה עובדים מהרשות.

השאלה היא האם רוב עובדי התאגיד שגוייסו עד כה למחלקת החדשות, כאשר חלק גדול מהם אף עזב כלי תקשורת אחרים, יפוטרו: שאול אמסטרדמסקי מ"כלכליסט" שעומד בראש דסק הכלכלה של "כאן בהקמה", רומי נוימרק מחדשות 10 שאמורה להגיש תוכנית אקטואליה, עילי לוין מחדשות 2 שמונה לעורך המהדורה המרכזית ועוד. כך למשל, במקרה של אמסטרדמסקי לא ברור האם יישאר בתפקיד לצידו של עודד שחר, המכהן כיום כפרשן הכלכלי של הערוץ הראשון.

בכל מקרה, כחלק מההליך הטכני של הקמת הגוף החדש - כל עובדי חטיבת החדשות בתאגיד יפוטרו - כאשר לא ברור כמה מתוכם יגוייס לחטיבה החדשה והמאוחדת עם עובדי הרשות. לא ברור גם מה יעלה בגורלם של עובדי אקטואליה בתוכניות במיקור חוץ - ברצועה שמיועדת לשידור אחה"צ, והאם הם מוגדרים כעובדי חטיבת חדשות שעתידם אינו ברור, או כעובדי תאגיד שלא נכללים בפשרה.

גורם בכיר בתאגיד אמר לוואלה ברנז'ה כי "אף אחד לא יודע באמת איך זה ייראה. זה אירוע מאוד מורכב להרכיב דירקטוריון, זה ייקח שנים - שיהיה בהצלחה". עוד אמר הגורם כי מנהל חטיבת החדשות ברוך שי – שעזב לפני כחודש את חדשות 10 שם עבד כעורך הראשי של המהדורה המרכזית – יישאר בתפקידו למרות השינוי המסתמן עם הפשרה של כחלון ונתניהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה. מרץ 2017. AP
קיבל את החדשות. נתניהו/AP

מנגד, גורם המעורה בפרטים סבור כי לא ניתן לדעת בוודאות מה יעלה בגורלו של שי בתאגיד, והאם תפקידו אכן מובטח לו, עכשיו כאשר חטיבת החדשות יוצאת מסמכות התאגיד. הגורם אף הוסיף כי הפשרה המסתמנת אינה מהלך דרמטי, שכן המצב מזכיר את ערוץ 2 – כאשר יש שתי זכייניות, קשת ורשת, וחברת החדשות הנמצאת בבעלותן היא יחידה נפרדת.

על פי הפשרה, יוקם תאגיד נפרד לחדשות ואקטואליה, במתכונת חברות החדשות בערוצים המסחריים. הסדרי בחירת הנהלתו והמועצה שתפקח עליו יהיו במתכונת זהה להסדרים שקבועים היום בחוק בנוגע לתאגיד "כאן". תאגיד החדשות החדש יפעל במבנה, בתקנים ובשכר של חטיבת החדשות של התאגיד. משרד האוצר יגבש הסדרי פרישה לעובדי רשות שלא ימשיכו בתאגיד החדשות ולעובדי התאגיד שלא ישולבו בו. חוק הפיקוח על התקשורת יוקפא בשלב זה. ההסדר כבר קיבל את אישור היועמ"ש לממשלה ואנשיו. לצורך עיגון המתווה בחקיקה ולבקשת היועמ"ש תחילת שידורי התאגיד תידחה בשבועיים.

בארגון העיתונאים מתנגדים להסכם הנוכחי ומתכוונים להפגין במוצ"ש מול קריית הממשלה בתל אביב "כדי למחות נגד הניסיונות המושחתים של הממשלה להשתלט על העיתונות החופשית בישראל ועל השידור הציבורי בפרט, תוך זלזול במאות מילוני שקלים של כספי ציבור והתעללות מתמשכת ביותר מאלף עובדים בתאגיד וברשות השידור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully