וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארגון העיתונאים מצטרפים לתסיסה בגל"צ - ומאיימים בצעדים משפטיים

2.4.2017 / 11:07

בארגון פנו לירון דקל בעקבות פיטורי ראש מחלקת התחקירים והפגישה שבוטלה עם העובדים: "רואים בחומרה את צעדיך האחרונים שנעשו כדי למנוע התארגנות; ניסיון השתקה ופגיעה בחופש הביטוי". גל"צ: "נראה שהתקשרות סבורה שדמם של עיתונאים סמיך יותר"

גלי צה"ל, גל"צ. נמרוד סונדרס
גלי צה"ל, גל"צ/נמרוד סונדרס

בארגון העיתונאים מצטרפים לעיתונאי גל"צ הזועמים ומאיימים בנקיטת צעדים משפטיים. במכתב ששלחו למפקד התחנה ירון דקל והגיע לידי וואלה ברנז'ה, כתבו לו נציגי הארגון כי "הם רואים בחומרה את צעדיך האחרונים שנעשו בגלי צה"ל כדי למנוע התארגנות עובדים. צעדים אלה מעלים ריח של ניסיון השתקה ופגיעות באתיקה העיתונאית ובחופש הביטוי".

"בשבועות האחרונים התארגנו כמה עיתונאים ותיקים ובכירים בגלי צה"ל, החרדים לחופש העיתונות, וביקשו להיפגש איתך כדי להציף מולך את התחושות הקשות שלהם בנוגע להתנהלות בתוך התחנה, שבאה לידי ביטוי בבעיות אתיות קשות ובפגיעות חוזרות ונשנות בחופש העיתונאי בתחנה. תגובתך הנמהרת היתה זימון לשימוע של מי שחשוד בעיניך כמוביל ההתארגנות, ראש מחלקת התחקירים בגל"צ, אבנר הופשטיין" - נכתב במכתב. יצויין כי הופשטיין חבר בכיר בארגון העיתונאים ומשמש כיו"ר ועדת חופש העיתונות בו.

עוד כותבים בארגון כי "כמעט כל ניסיון לפטר עובד מטעמים זרים ובלתי מוצדקים מוצג על-ידי המעסיק כ"צימצומים" וכ"התייעלות". כך נראה גם הניסיון לבטל את מחלקת התחקירים ולהיפטר מאבנר הופשטיין. במבט ראשון, הוא אינו נובע מהצורך ל"לצמצם בכוח אדם" ואינו קשור לקיצוץ בטייסות ובגדודים. בשעה שגלי צה"ל שוכרת עובדים אזרחיים חדשים (חלקם חסרי רקע עיתונאי) לתפקידים עיתונאיים, אי אפשר להציג את הפיטורים כאילו הם נובעים מתר"ש גדעון".

"פירסומים בעיתונות מעוררים חשש, כי צעדים אלה נועדו להתיישר פוליטית עם גורמים שהתחנה כפופה להם, תוך ויתור על יושרה עיתונאית ועמוד שדרה מקצועי. מחלקת תחקירים היא חוד החנית של העבודה העיתונאית וההצדקה הראשית לקיומו של גוף תקשורת עיתונאי" - לשון המכתב.

כזכור, בשבוע שעבר זומן הופשטיין לשימוע לפני פיטורים, ואולם, לוואלה ברנז'ה נודע כי מלבד הופשטיין, למספר עובדים בתחנה צימצמו לאחרונה את היקף המשרה - וגורם בתחנה אף סבור שמהלך הצימצומים טרם הסתיים. ברקע יש לציין את סיום העסקתו של הכתב הצבאי טל לב רם, שיסיים את תפקידו בעוד כמה חודשים כפי שפורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה.

בתחנה הצבאית מסבירים את המהלך בצורך לקצץ בהוצאות התחנה, ואולם יש גורמים המפקפקים בכך. המכתב להופשטיין - המועסק בתחנה בשנתיים האחרונות - גרם לזעם רב בקרב עיתונאים בתחנה ולביטולה של פגישה שהייתה אמורה להתקיים הבוקר בין מפקד גל"צ ירון דקל עם בכירים בתחנה. מדובר בקבוצה של כ-15 מגישים, כתבים, עורכים ומפיקים בגל"צ, שתיכננו להיפגש עם דקל ולהציג בפניו את טענותיהם לגבי פגיעה בעבודתם.

גל"צ: "תהליך כואב, אך אנו מחויבים לעמוד בדרישות הצבא"

גל"צ: "יתכן וישנם עובדים שההסתגלות למצב החדש בו הם נדרשים לתת דין וחשבון למנהלים, קשה עליהם. הם יצטרכו להסתגל למצב החדש"

מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "המענה המלא יגיע ישירות לפונים, אך ההחלטה לצאת לתהליך הקשה והכואב של קיצוץ כח האדם של התחנה היא של הצבא. כשהצבא מקצץ בטייסות ובגדודי שיריון, גם גלצ נדרשת לקצץ בכח אדם ועל כן נשקלת סגירת דסק התחקירים, שהוקם לפני כשנתיים בלבד. זאת לצד תקנים נוספים שלצערנו עלינו להמשיך ולקצץ. זהו תהליך כואב, אך אנו מחויבים לעמוד בדרישות הצבא, וכך גם נעשה. בכפוף לשימוע שיתקיים, נעביר המלצתנו למרכז תע"צ אשר הוא הגוף המאשר.
 התקשורת לא גילתה שום עניין כאשר התחנה נפרדה מאנשי קבע בשל קיצוצים. גם הפייסבוק נדם. נראה שהתקשרות סבורה, שדמם של עיתונאים סמיך יותר מזה של אנשי קבע".

עוד נמסר כי "אחרי למעלה מ 16 שנים בהם התחנה לא עברה שינויים מהותיים, התחנה כיום רלוונטית מתמיד, משפיעה וממלאת אחר ייעודה ככלי שידור ציבורי. יתכן וישנם עובדים שההסתגלות למצב החדש בו הם נדרשים לתת דין וחשבון למנהלים, קשה עליהם. הם יצטרכו להסתגל למצב החדש. הימים בהם עובדים או גורמים מחוץ לתחנה, שלא נושאים בשום אחריות שהיא, ושחשבו שהם מנהלים את התחנה נגמרו מבלי שוב. נמשיך לפעול לטובת התחנה ומאזיניה, למורת רוחם של אלו שחושבים שיש לשמור רק על האינטרס האישי שלהם. עובדי התחנה, בכירים ככל שיהיו, לא ינהלו אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully