וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שאחרי הפצצה: שמחה לאיד ברשות; פוסטים מיואשים בתאגיד

2.4.2017 / 13:30

בזמן שבסוף השבוע האחרון פירסמו עובדי התאגיד, הניצבים בפני פיטורים, פוסטים מיואשים ברשתות החברתיות - ברשות השידור מרוצים באופן לא מפתיע מהמצב החדש. וגם: מה גרם למהומה באולפני ערוץ 1 בעת סיקור הפגנת התאגיד?

הפגנת מחאה נגד מתווה התאגיד מול קריית הממשלה בתל אביב, 1 באפריל 2017. ראובן קסטרו
הפגנת עובדי התאגיד, אמש/ראובן קסטרו

"יש שמחה לאיד ברשות השידור", כך אמר לוואלה ברנז'ה גורם בערוץ הראשון על הפשרה של ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון לפיה חטיבת החדשות של התאגיד תבוטל ויוקם גוף חדש המבוסס על עיתונאי רשות השידור. עוד אמר הגורם כי "זה לא נעים מה שקורה עכשיו עם עובדי התאגיד - אבל יש שמחה על כך שהנה - גם הם מפגינים עכשיו".

ואולם, גם ברשות מבינים שההסכם לא טוב לכל עובדיה. "המצב אמנם יותר טוב לעומת מה שהיה לפני כמה ימים, וההרגשה הכללית היא שמשהו נשאר ברשות, אבל אנשים מתוסכלים" אמר הגורם והוסיף "מה לגבי שאר העובדים, מלבד ה-500 שייקלטו? זה בעייתי. חלק עברו לתאגיד 'הישן' - וחלק, לא יהיה להם מה לעשות". הגורם סבור כי תקציב של 160 מיליון שקל לתאגיד חדשות לא מספיק, "אנשי מקצוע לא יישבו בהסכמים האלה".

היום (ראשון) עובדי הרשות הפגינו מול לשכת ראש הממשלה בירושלים, במחאה על הפיטורים של העובדים שאינם משתייכים לחטיבת החדשות. העובדים הניפו שלטים עליהם נכתב: "מוטב לתקן את הטעות של לפיד מאשר להמשיך ולפעול לפיה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצלמים הפריעו לה בהגשת התוכנית. נועה ברק/מערכת וואלה!, צילום מסך

עובדי הרשות: "למה נותנים לעובדי התאגיד במה?"

כאשר יאיר ויינרב ראיין את אחת מעובדות התאגיד שהפגינו, החלה מהומה: צלמים באולפן ערוץ 1 החלו לצרוח על העורך "איך אתה נותן להם לדבר" - מה שהפריע למגישת התוכנית

ברקע לכך, ביום חמישי התעורר ויכוח בנוגע לסיקור הפגנת עובדי התאגיד, כשלבסוף הוחלט לסקר אותה בתוכנית "חשבון יומי" ששודרה אחה"צ. ואולם, כאשר הכתב המדיני יאיר ויינרב ראיין את אחת מעובדות התאגיד שהפגינו - ככל הנראה בניגוד למה שסוכם עליו עם עורך התוכנית - החלה מהומה בזמן השידור החי: צלמים באולפן ערוץ 1 החלו לצרוח על העורך אמירות בנוסח "איך אתה נותן להם לדבר" ו"למה נותנים להם במה" - מה שהפריע למגישת התוכנית נועה ברק.

הגורם טען כי "מבחינה עיתונאית אנחנו חייבים לסקר - אבל השאלה איך. אנחנו בתוכנו הודפים כל מיני בקשות המנוגדות לערכים עיתונאיים אבל בגלל המאבק שלנו - אנחנו קרועים פה". הדבר מסביר את סיקור ההפגנה שנערכה אמש על ידי עובדי התאגיד: בעוד שבמהדורות חדשות 2 ו-10 ההפגנה זכתה לסיקור בולט וארוך בתחילת ובסיום המהדורה – בערוץ 1 הקדישו לה חצי דקה בלבד של שידור חי, ללא ראיונות.

בנוסף לכך, הגורם אמר כי יש כעס על מה שמכנים ברשות "המתקפה של חדשות 2" נגדם, כאשר הכוונה לטענתו היא בעיקר לדברים שאמר אמנון אברמוביץ ב"אולפן שישי" ולראיון של גיל עומר ב"פגוש את העיתונות". אברמוביץ' אמר בין היתר כי "תאגיד השידור הציבורי היה חסר סיכוי מלכתחילה: שידור ציבורי = ממשלתי = פוליטי = מפלגתי". עוד אמר, "כולם יודעים שלתאגיד לא היו יותר אחוזי רייטינג מלרשות השידור. מה יש לערוץ 1? 2%-3%, רוב הצופים הם גמלאים. אני חשבתי מזמן שצריך לסגור את זה ולהפיק קלטות לרשת משען".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"אם כל מערכות ה-FAKE NEWS"

"אני תוהה איך כשמדובר ביותר מאלף עובדים זה עובר בשקט וכשמדובר בכ-150 עובדים של התאגיד, התקשורת יוצאת מגדרה"

מנהל חטיבת החדשות ברשות, יורם כהן, פרסם אמש פוסט זועם בפייסבוק ובו התייחס לתמיכה שעובדי התאגיד זוכים אליה באופן אוטומטי לעומת הסיקור של עובדי הרשות. כהן כתב: "אם כל מערכות ה-FAKE NEWS: המערכה התקשורתית נגד עובדי רשות השידור נמשכת ומתעצמת תוך עיוות מציאות, הכפשות בוטות של קולגות, דורסנות מקוממת של ברנז'ה עיתונאית מגוייסת...אני תוהה איך כשמדובר ביותר מאלף עובדים שסוגרים להם את מקום העבודה ושולחים אותם לרחוב זה עובר בשקט בתקשורת? ואיך כאשר זה משתנה כשמדובר בכמאה וחמישים עובדים של החדשות בהקמה של התאגיד, התקשורת יוצאת מגדרה".

גם אבי פירסט מערוץ 1 פרסם פוסט בפייסבוק ובו טען כי "לא אפגין אתכם הערב למען התאגיד, ולא אקח חלק במצעד הצביעות התורן. שתקתם כשבוטלה האגרה ונגזר על השידור הציבורי כליה. שתקתם כששפכו את התינוק עם הרפורמה בגחמה של פוליטיקאים קטנים. גיחכתם כשגררו את גופת השידור הציבורי בכיכר העיר וחתמו על פטירתה. גלגלתם אותנו בזפת ונוצות. ציקצקתם כשהתעללו בנו, בעובדי הרשות 3 שנים ארוכות ושלחו 1000 איש הביתה. החרשתם כשאנשי התאגיד בזו והשפילו אותנו בוועדות הקבלה".

"זה נראה לכם סוף הסיפור? אין מצב. התחלנו"

אוריה אלקיים: "מילא אני שרק השתחררתי מצה"ל, אבל למה לשלוח הביתה אנשים שעזבו תפקידים בכירים כי האמינו בשידור ציבורי עצמאי?"

מנגד, במהלך סוף השבוע פרסמו עובדי התאגיד פוסטים בפייסבוק, בהם התייחסו למצב שנכפה עליהם עם הפיטורים הצפויים. כתב הדתות של התאגיד, אוריה אלקיים, כתב: "מילא אני שרק השתחררתי מצה"ל, מקסימום אחזור הביתה לקרית שמונה. אבל למה לשלוח הביתה אנשים שעזבו תפקידים בכירים כי האמינו בשידור ציבורי עצמאי? מה הם יעשו עכשיו ומה הם יאמרו למשפחות שלהם? ואיזה הזוי זה שלא מעט אנשים אומרים עלינו שהימרנו לא טוב. הימורים?! זה מה שעשיתי כאן יותר מחצי שנה?".

אסף ליברמן, שאמור להגיש את תוכנית התחקירים של חיים סלוצקי בתאגיד, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "המדינה חותמת על חוזים, מגייסת אנשים לחטיבת החדשות בשידור הציבורי ואז חוזרת בה ושולחת את כולם הביתה? זה נראה לכם סוף הסיפור? אין מצב. התחלנו".

אודי הירש, לשעבר סגן עורך וואלה, שאמור להיות אחראי על החלק המגזיני במהדורה של "כאן", כתב בפייסבוק: "עזבתי מקום עבודה יציב כדי להצטרף לתאגיד השידור הישראלי. חתמתי על חוזה עם מדינת ישראל כדי להיות חלק ממשהו חדש, מלהיב, מאתגר וגם חשוב...עכשיו מדינת ישראל רוצה לשלוח אותי הביתה. למה? אין סיבה. סתם כי מתחשק למישהו".

"תמיכה בקולגות מהתאגיד אינה מצדיקה את עיוות המציאות בעובדה"

אילנה דיין: "באמת התחילו להרכיב כאן רשימות שחורות, לסמן כתבים לפני עמדות משוערות ולסנן אותם בהתאם?"

אילנה דיין פרסמה טור מיוחד באתר מאקו על התאגיד ובו כתבה כי "באמת מישהו יכול לקום יום אחד בבוקר ולהחליט שקלמן ורועי ושאול הם שמאלנים שאסור לתת להם מקרופון? באמת התחילו להרכיב כאן רשימות שחורות, לסמן כתבים לפני עמדות משוערות ולסנן אותם בהתאם? באמת יכול מישהו להחליט פתאום שלא בא לו על גוף שקם כחוק, סתם כי נדמה לו ששם לא יעשו לו תשדירי שירות? באמת אפשר לספר לנו שמדובר בחמלה פשוטה על עובדי רשות השידור שיפוטרו ערב פסח, ואז לפטר את עובדי התאגיד ערב פסח?".

לכך הגיב איתי לנדסברג מערוץ 1 וכתב: "תמיכה בקולגות מהתאגיד אינה מצדיקה את עיוות המציאות בעובדה. לעוול שנגרם להם כעת קדם העוול שנגרם לעובדי רשוה"ש. לא ראיתי את התמיכה בעיתונאי ערוץ 1 כאשר ארדן העלה את החוק לחיסול רשוה"ש, ביטול האגרה והקמת גוף חלופי באמצעות פיטורים המוניים של 1600 עובדים. זו אותה ממשלה ואותו ראש ממשלה. היכן היו מנגחיו אז? האם אז הוא היה דמוקרט גדול ודואג לחופש העיתונות? ורק כעת הוא פוגע בחופש העיתונות?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully