וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירות ראשונות נגד מתווה התאגיד החדש: "ניגוד עניינים ותכלית לא ראויה"

3.4.2017 / 10:17

אלדד יניב טוען כי ניגוד העניינים של נתניהו במשרד התקשורת אינו מאפשר לו לקבל החלטות כאלה - טענה אותה דחה אתמול היועמ"ש אביחי מנדלבליט. גם בארגון העיתונאים עתרו לבג"ץ בעקבות ביטול חטיבת החדשות של התאגיד

כחלון הגיב לביקורת על הפשרה שהשיג עם נתניהו: "היה מאבק על עקרונות, לא היה מאבק על אגו". יותם רונן
כחלון הגיב לביקורת על הפשרה שהשיג עם נתניהו: "היה מאבק על עקרונות, לא היה מאבק על אגו"/יותם רונן

עתירה ראשונה נגד מתווה התאגיד החדש: אלדד יניב עתר הבוקר (שני) לבג"ץ בדרישה לצו ביניים שיקפיא כרגע כל יישום של מתווה הפשרה על עקרונותיו הוסכם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון - שלפיו תבוטל חטיבת החדשות ותוקם חטיבה חדשה ונפרדת המתבססת על עובדי רשות השידור, כאשר רוב עובדי התאגיד צפויים להיות מפוטרים.

יניב טוען בעתירה כי ניגוד העניינים של נתניהו במשרד התקשורת אינו מאפשר לו לקבל החלטות כאלה - טענה אותה דחה אתמול היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שקבע כי אין כל ניגוד עניינים בין נתניהו לבין עיסוקו בתאגיד הציבורי. ואולם בהקשר זה יש לציין כי אתמול פורסם שהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט מתנגד להסכם. עוד פורסם כי למרות העובדה שהוא נחשב לגורם בעל ידע רב בענייני תקשורת במשרד המשפטים, ליכט לא נכלל בסבב ההתייעצויות ההתייעצויות לגיבוש ההסכם.

עוד לטענת יניב, חקירותיו של נתניהו בתיק 2000 וכן הסדר העניינים שלו בתחום התקשורת אמורים היו למנוע ממנו לעסוק בחוק התאגיד. כרגע התבקש רק צו ביניים ובג"ץ צפוי להחליט לגביו בקרוב.

עובדי התאגיד הפגינו במהלך סוף השבוע האחרון, מאז שפורסם על הסכם הפשרה בין נתניהו וכחלון, ומתכוונים להמשיך ולהפגין גם בהמשך. בכירי תאגיד השידור ערכו אתמול כנס חרום עם העובדים בעקבות המצב. בנוסף, כל הפגישות וההשתלמויות שהיו אמורות להתקיים לעובדי החדשות בתאגיד – בוטלו.

"ההחלטה נעשתה במעשה של איומים וביריונות"

"הדברים נעשים תוך דחייה נוספת, בלתי סבירה, בלתי מידתית ואסורה בהקמת החלק החדשותי בתאגיד ומתוך מגמה להמשיך ולשלוט בחלק זה ובהרכב בכיריו ועובדיו"

בנוסף לכך, גם בארגון העיתונאים עתרו לבג"ץ בנושא התאגיד. העתירה הוגשה נגד נתניהו, כחלון, מ"מ שר התקשורת צחי הנגבי, היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט ומשרד התקשורת.

בעתירה, שהוגשה על ידי עוה"ד אמיר בשה וד"ר מורן סבוראי ממשרד עוה"ד בשה-זבידה-סבוראי, מבקש ארגון העיתונאים לבטל את המתווה ולמנוע את הפיכתו לחוק. עוד דורש הארגון כי ראש הממשלה, שר האוצר ומ"מ שר התקשורת יחדלו מהתערבותם באשר לזהות מנהלי ועיתונאי התאגיד. בנוסף, הארגון מבקש כי יינתן אור ירוק לפתיחת התאגיד בהתאם לחוק ללא כל דיחוי. כמו כן, הארגון מבקש כי בג"ץ יורה למשיבים לשמוע את עמדת ארגון העיתונאים וועד העיתונאים של התאגיד, וכי המשיבים ינמקו ויסבירו מה ההצדקה למתווה.

בארגון העיתונאים מציינים כי "ההחלטה נעשתה במעשה של איומים וביריונות, ללא דיון ציבורי כאמור וללא עירובם של הגורמים הרלבנטיים – ובהם ארגון העובדים – וללא כל הנמקה. ההחלטה אינה סבירה ואינה מידתית ועיקרה ביתורה של חטיבת החדשות מהתאגיד והותרתו של התאגיד ללא אורגן העוסק בחדשות ואקטואליה".

עוד אומרים בארגון כי "הדברים נעשים תוך דחייה נוספת, בלתי סבירה, בלתי מידתית ואסורה בהקמת החלק החדשותי בתאגיד ומתוך מגמה להמשיך ולשלוט בחלק זה ובהרכב בכיריו ועובדיו. בתוך כך, ימשיכו עובדים רבים להיות תלויים בין שמיים וארץ בכל הנוגע לעתידם התעסוקתי. התנהלות זו אינה אלא המשך ישיר של פעולות אסורות שנעשו על ידי המשיבים, או מי מטעמם, במרוצת החודשים האחרונים וכל תכליתן – בצורה זו או אחרת – היא המשך שליטתם של פוליטיקאים בשידור הציבורי – באופן אסור לחלוטין ובניגוד לתכלית החוק".

בתגובה, בג"ץ מורה למדינה להשיב לעתירות עד ליום ראשון ומכין אותה לאפשרות שיתקיים דיון לקראת המועד שבו התאגיד אמור לעלות לשידור על פי חוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully