וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דממה, השופטת בדימוס על הבמה

4.4.2017 / 18:37

בישיבת חירום של מליאת מועצת העתונות בנושא מתווה תאגיד השידור החדש, אמרה נשיאת המועצה דורנר: "שמעתי את נתניהו והזדעזעתי. כל ההצעה הזאת מטרתה לפגוע בחופש העתונות". פרופ' יחיאל (חיליק) לימור הציע שמועצת העיתונות תקרא להחזיר את האגרה. צפו

צילום: עידו שחם, עריכה: שמרית גולדשטיין

ישיבת חירום של מליאת מועצת העתונות, במעמד נשיאת מועצת העיתונות השופטת בדימוס דליה דורנר, התקיימה הערב בבית הסופר ועסקה בפגיעה החמורה בשידור הציבורי. בסיומו של הדיון יצאה ההודעה הבאה: "מועצת העתונות בישראל מגנה בחריפות את הפגיעה החמורה והנמשכת של הממשלה והמערכת הפוליטית בשידור הציבורי בישראל. העיסוק הכפייתי של ראש הממשלה בסוגיה זו וניסיונותיו להשיג שליטה בשידור הציבורי, באמצעות המווה החדש שסוכם עם שר האוצר, ראוים לכל גינוי".

"מועצת העתונות רואה סכנה חמורה בהתמשכות ההתערבות של הדרג הפוליטי בשידור הציבורי, בדרך של הותרת מצב האי ודאות המבני והחקיקתי למשך זמן בלתי ידוע. מועצת העתונות מגנה את ההתעמרות המתמשכת בעיתונאים הן מרשות השידור והן מתאגיד השידור הציבורי, וקוראת לכך שעיתונאים רבים ככל האפשר המועסקים בשידור הציבורי יוכלו להמשיך בעבודתם".

בטרם קבלת ההחלטה, נשיאת מועצת העתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר, אמרה על המתווה בין נתניהו לכחלון: "ברור לכולם שכל ההצעה הזאת מטרתה לפגוע בחופש העתונות. אני מאוד מודאגת, כי אנחנו, העיתונאים, הם שומרי הסף. הבא בתור זה בית המשפט. על זה אנחנו צריכים להתאגד". במועצה נשמעה קריאה לדורנר לבקש להפגש עם נתניהו כדי להביע התנגדות למהלכיו. היא אמרה שתשקול זאת ועם זאת הוסיפה כי "דעתו של נתניהו ברורה. שמעתי אותה והזדעזעתי. תפקידה של העתונות זה לבקר את השלטון". עם זאת, דורנר לא הביעה עמדה באשר למשמעות אי שינוי החוק - פיטורי מאות עובדי הרשות.

השופטת בדימוס דורנר: "מותר שלעיתון תהיה אג'נדה". מור שאולי
השופטת בדימוס דליה דורנר/מור שאולי

הצעה: להחזיר את האגרה

דני זקן מרשות השידור מחה על האופן שבו התקשורת מסקרת את העניין. "הזלזול בנו פוגע ובאמת לא בצדק. יש שידור ציבורי חזק במדינת ישראל גם היום, גם בערוץ 1 וגם ברשת ב'"

בדיון נכחו גם נציגי הציבור במועצה. עו"ד יובל יועז אמר: "תפקידה של המועצה לשמור על תנאי עבודתם של עתונאים, אבל גם לשמור על חופש העיתונות במובן הרחב. אחד ההישגים הכי עצובים של ראש הממשלה בסיטואציה הנוכחית שהוא הצליח לפלג את העיתונאים ולגרום להם להילחם אלה באלה. את זה אנחנו חייבים להפסיק".

דני זקן, עורך ומגיש מרשות השידור, מחה על האופן שבו התקשורת מסקרת את העניין. "שכחו את קבוצת עיתונאי רשות השידור. הזלזול בנו פוגע ובאמת לא בצדק. יש שידור ציבורי חזק במדינת ישראל גם היום, גם בערוץ 1 וגם ברשת ב'".

רוני רימון, בעלים ושותף במשרד יחסי הציבור והייעוץ האסטרטגי "רימון כהן ושות'", אחד מנציגי הציבור במועצה, הציע ש"במקום להעדיף את התאגיד או את רשות השידור, בוא נקרא לממשלה לתת תקציב נוסף כדי להכיל את כל העובדים בשני מקומות העבודה האלה, גם מהתאגיד וגם מרשות השידור. אני מציע שיהיו שני רשתות ב' ושני ערוצי טלוויזיה ציבוריים". בתשובה לשאלה מאין יבוא כסף להצעה כזאת, אמר רימון: "אין בעיה כספית במדינת ישראל".

חוקר התקשורת פרופ' יחיאל (חיליק) לימור הציע שמועצת העיתונות תקרא להחזיר את האגרה. המשפטן פרופ' עמוס שפירא תמך בו בהצעתו.

צח בירן, לשעבר עורך "במחנה", שעובד בתאגיד חודשיים: "כשהיתה קריאה מהתאגיד לעשות ריסטרט לשידור הציבורי, הלכתי לזה. האנשים שאני פוגש הם אנשים שחושבים כמוני, שבאו לעשות שידור ציבורי משופר. המטרה שלנו היא להנגיש את השידור הציבורי לקהלים צעירים שהיום לא יודעים על קיומו. מה שקורה פה זה נסיון לשסות אותנו אחד בשני, ולהשכיח את העובדה שגם בתאגיד יש אנשים בעלי משפחות וילדים שהימרו, וויתרו על פוזיציות בכירות בעולם התקשורת ואף אחד לא יודע אם יש להם לאן לחזור. הרצון שלנו ושל עובדי הרשות שיועדו להיקלט בתאגיד, לעבוד ביחד, ללמוד להתחבר לקהלים חדשים מצדם, ולספוג מניסיונם ומהידע האדיר שלהם - מצדנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully