וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרנה, מאחוריך: איתמר בן גביר תובע את אריאנה מלמד בשל פוסט על ישי שליסל

6.4.2017 / 10:26

לאחר היוודע דבר מותה של שירה בנקי ז"ל כתבה מלמד בפייסבוק כי "את הילדה הזאת רצח ישי שליסל, קליינט של עו"ד בן גביר". ואולם, בן גביר עצמו לא ייצג מעולם את שליסל, אלא רק את אחיו. מלמד: "הבעתי נכונות להתנצל בכל דרך שאוכל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ניסתה לעשות לי שיימינג". בן גביר ומלמד/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד איתמר בן גביר הגיש השבוע תביעת לשון הרע נגד עיתונאית "הארץ" אריאנה מלמד, לאחר שזו פרסמה פוסט בעקבות הרצח במצעד הגאווה, שבו נכתב כי בן גביר ייצג את הרוצח ישי שליסל, וזאת למרות שכלל לא ייצג אותו. "הנתבעת הוציאה את דיבת התובע רעה, והדברים מקבלים משנה תוקף נוכח היותה עיתונאית ופובליציסטית בולטת בתקשורת הישראלית", נכתב בתביעה על סך 50 אלף שקלים שהוגשה לבית משפט השלום בירושלים.

הפוסט שפרסמה מלמד הועלה לעמוד הפייסבוק שלה לאחר היוודע דבר מותה של שירה בנקי ז"ל, שנדקרה על ידי ישי שליסל, המרצה עונש מאסר עולם. "את הילדה הזאת רצח ישי שליסל, יהודי חרדי ושפוי על פי הגדרת בית משפט", כתבה אז מלמד. "הוא קליינט של עורך הדין איתמר בן גביר, הוא לא מפגע בודד". בן גביר עצמו לא ייצג מעולם את שליסל, אלא רק את אחיו שנעצר לקראת המצעד בשנה שעבר (התיק נגדו נסגר – א.ס.).

"מטבע הדברים, תוך זמן קצר גרר הפוסט תגובות רבות ומגוונות, ובין היתר תגובות שנאה ורעל נגד הימין הקיצוני, דתיים וחרדים וגם נגד התובע", כתב בן גביר. "התובעת ניסתה בכל מחיר לקשר את התובע לרצח והאדם הסביר מבין מקריאת דבריה כי אכן התובע (בן גביר עצמו) הוא חלק מתכנית גדולה שהכשירה ותמכה ברצח ואולי אף ביצעה אותו ביחד עם שליסל". בן גביר הבהיר כי הוא מתנגד בתוקף לרצח. "מדובר במעשה נפשע, ובפשע המנוגד להלכה היהודית".

התביעה אף כללה התייחסות להמשך הפוסט של מלמד בו ציינה כי בן גביר עצמו הפגין נגד מצעד הגאווה וכי הוא תומך בארגון להב"ה ומחובר ל"אנשים מצויינים כמו ברוך מרזל ואלי ישי". "העיתוי והאופן בו פורסם הפוסט מעיד על כוונת זדון בפרסום", כתב בן גביר. "הדברים פורסמו ביום שבו נודע דבר פטירתה המצערת של בנקי ז"ל, על רקע תמונתה, תוך ציון העובדה כי הרוצח הוא אדם חרדי ותוך קשירת שמו של התובע עם סמלים המזוהים לכאורה בעיני הקורא הסביר עם הימין הדתי הקיצוני, כמו ארגון להבה, ברוך מרזל וחברון, באקט שנועד להעצים את חומרת הדברים ולהעצים את תחושת הזעזוע והסלידה אצל הקורא הסביר".

מעורך הדין בן גביר נמסר בתגובה: "אריאנה מלמד עוסקת כבר שנים ארוכות בביזוי והשפלת אנשים. היא מכפישה ואפילו לא מכירה את העובדות וכאשר היא כותבת על דברים יהא לא טורחת לנסות לברר האם הם אמיתיים או לא. היא רגילה שהיא יכולה להכפיש ולבזות בלי שאף אחד יצייץ אולם הפעם היא נתקלה במשהו אחר. נכון שאני איש ימין אבל מלמד תלמד שאנשי הימין והמתיישבים הם לא פראיירים של התקשורת השמאלנית. היא ניסתה לעשות לי שיימינג ולקשור אותו למעשה חמור ונלוז, ומי שמכפיש בלי לבדוק את העובדות ישלם".

מאריאנה מלמד נמסר: "שוחחתי ארוכות עם עו"ד בן גברי. הבעתי בפניו נכונות להתנצל בכל דרך שאוכל ותיראה לו. מתוך הכרה בטעותי והבנה שנגרמה לו עוגמת נפש. אני מקווה שנוכל לפתור את העניין בדרכי שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully